• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Sapato

Vill också ha tillbaka min kropp, kände mig som en flodhäst i provhytten på hm idag

Vill sola för känner mig genomskinlig

Vill äta mögelost

Vill gå lååånga promenader med min snygga vagn som bara står i vardagarummet och väntar på att rullas

• partouze

Är också less. Har fått sparkar på höger revben i flera veckor nu. Min rygg å mitt revben ömmar 24/7 kan knappt sitta eller ligga. Sover dåligt. Vill ha min lätta kropp snart. Åh min fina bebis :)

• Pamper

www.familjeliv.se/Forum-2-143/m60239955.html
    denna tråden handlar om foglossningar mkt bra tips o om inte annat kan man klaga lite =)

Yrla skrev 2011-11-26 20:08:15 följande:

Hej. Såg att ni diskuterade det där om hallonbladste och kände att jag måste fråga vad det ska vara bra för?
    Har BF den 8 januari btw:)

Sen undrar jag om det är någon som har något bra knep att antingen få foglossningarna att "lugna ner sig" lite.
    Får ofta så fruktansvärt ont att jag inte ens kan ta mig till toaletten själv, så lite tips vore jättetrevligt:)

hallonblads te innehåller oxytocin som är det hormon som utsöndras naturligt vid förlossning o amning.
    sv.wikipedia.org/wiki/Oxytocin

det anses göra förlossningen lättare, mindre efterblödningar o att livmodern får lättare att dra ihop sig om jag förstått det hela rätt =)
    LillaJag89 har använt det o kan väl svara på smaken o om det påverkade hennes förlossning ngt ävn om hon inte drack d så länge =)
  • Spears

Jag vill sova, men det går inte!!! Det gör så ont i magen när jag ligger ner den blir stel och hård och öm, så jag kan bara ligga ner korta stunder sen måste jag upp o röra på mig hinner ju aldrig somna. Kuddar under mage rygg ben hjälper inte längre. Nån som har tips????

• LillaEko

Elison: här är en till som är less på kroppen och att inte kunna/orka allt som innan.
    Att snöra på kängorna är ju ett helt företag, och ont gör det när man trycker ihop hela magen.

Men är väl ändå tacksam över att jag med undantag för enstaka dagar orkar gå rätt långa rundor med hunden och träna. Det gör otroligt mycket för det psykiska välbefinnandet.

Jag sover ju dessutom relativt bra oftast. Förutom några kisspauser och att jag vaknar runt sju, men har alltid varit morgonpigg.

• LillaEko

Jag ska med baka pepparkakor idag :)
    Men bara gjort en halv sats deg. För här äts det oftast inte upp. I onsdags slängde jag förra årets pepparkakor som jag hittade när jag kollade i burken :s

Renoveringen är nu också klar så mannen ska bara kolla över listerna igen nu efter golvslipningen. Sen ska vi montera bebismöbler idag :)

• fabler

igår bakade vi lussekatter. Pepparkakor kommer jag nog baka med sonen när jag gått på föräldraledighet om två veckor istället.

Jag har åkt på en jätte dryg hosta och ont i halsen. Hade velat ta zyx men de får jag ju inte så de blir alvedon och "halstabletter" från ica.

elias är världens sötaste!!!