• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Sapato

Kan inte sova, har varit vaken sen 1 nu
    Hela familjen (jag, sambon och sonen) gick och la oss vid 21 så kanske därför jag vaknar på natten. (roliga familjen, så där en fredag)
    Nu e det liv i magen också så det gör inte saken lättare!

Är också beräknad fre 13:e
    Men gissar på att jag föder runt 18:e då jag gick över några dagar med sonen..

• missable
    Sapato skrev 2011-11-26 03:29:40 följande:
    Kan inte sova, har varit vaken sen 1 nu
    Hela familjen (jag, sambon och sonen) gick och la oss vid 21 så kanske därför jag vaknar på natten. (roliga familjen, så där en fredag)
    Nu e det liv i magen också så det gör inte saken lättare!

Är också beräknad fre 13:e
    Men gissar på att jag föder runt 18:e då jag gick över några dagar med sonen..
    ååh skönt att det inte bara är jag som inte kan sova!!! Sjukgymnasten tejpade hela ryggen på mig och det ihop med min foglossning är ingen bra kombo... kan fan inte hitta en endaste bekväm ställning att ligga i!
  • Sapato

Ja, det är sjukt jobbigt att inte kunna sova. Börjar bli hungrig nu också men är för seg i kroppen för att gå ur sängen, haha

• fabler

idag var jag och sonen uppe lååångt innan tuppen. kvart i sex ansåg han de va morgon. Själv har jag hostat hela natten så de va ingen idé att protestera när han ville upp för jag ville ha te med honung så halsen kunde lugna ner sig.

Här är väl risken stor att jag får precis i årsskiftet är ju beräknad femte och dem säger att andra barnet är större risk att man får lite tidigare än bf så får väl se om de stämmer. Hoppas dock snarare på att de blir mer kring bf.

elias är världens sötaste!!!
  • LillaEko

Vi är beräknade 6:e, så när klockan slagit tolv på nyår ska jag börja mitt "kom ut bebis" projekt :p
    Tycker ju att det redan börjar bli för jobbigt :(
    Men men, bäst för liten om det blir efter nyår ju, så bara att börja lugna ner tempot lite.

• Ms J

meh84: Det låter helt klart som foglossning. Mina symtom är de samma och enligt min sjukgymnast är det just det. Det sitter en fog där fram i pubisbenet och en där bak i bäckenbenet. Fråga sjukgymnasten efter en glidmatta, det är toppen på natten!

Missable: tycker du tejpen fungerar? För den är väl för foglossningen? Jag hade min i 4 dagar innan jag var tvungen att återgå till TENS. Jag tyckte den hjälpte lite i början, eller var det önsketänkande från min sida! Hihi

Försöker läsa det mesta som skrivs även om jag inte är så aktiv själv. Det är nära nu för många låter det som, så mysigt och spännande! Trådens första bebis har ju redan kommit! Snart jul med, inte klokt vad tiden går!

• Cia80

Ingen värk under natten. Jag har sovit som en stock, så nu är det bara att göra sig redo för köksö-jakt och amningströja. På tal om kläder, jag fick låna några mammabyxor av en kompis. De har suttit jättebra fram till nu. Jag får inte upp den gigantiska mudden över magen och så stor mage har jag inte

• Serendipitet

Sovit väldigt dåligt i natt :S Dottern är förkyld och har vid andra tillfällen fått falsk krupp så jag har legat och lyssnat hela natten eftersom hon blir så rädd vid en sådan attack. Så jag har bara sovit halvtimmesvis. Hoppas på att vi slipper möget denna förkylning och öroninflammationen som kommer efter.

Nu ska jag bara finna energin till att julpynta.. Får nog börja med julmusiken och fixa pepparkaksdeg så det blir en julig känsla! 

• LillaEko

Sitter och laddar för ett pass Body Pump nu vid 10.00.
    Men börjar nu fundera på hur länge man kan hålla på, är nu i v 35 (34+1).
    Någon mer som fortfarande tränar? Hur länge har ni tänkt hålla på? 

• Btrix
    LillaEko skrev 2011-11-26 07:38:55 följande:
    Vi är beräknade 6:e, så när klockan slagit tolv på nyår ska jag börja mitt "kom ut bebis" projekt :p
    Tycker ju att det redan börjar bli för jobbigt :(
    Men men, bäst för liten om det blir efter nyår ju, så bara att börja lugna ner tempot lite.

Hi hi..min äldsta var beräknad till den 4 januari, men han ville absolut komma ut den 29 december Flört