• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Frökenolson

Jag hade en inskrivningsvikt på 65kg och väger nu 81kg! trodde aldrig jag skulle gå över 80kg
    Jag vägde 60 innan grav, så precis som några av er andra så gick jag upp i vikt innan inskrivning..
    Jag åt enligt LCHF då och slutade med det, ska inte återgå till det efter grav även om jag mådde bra av det, utan helt enkelt äta sundare och röra mer på mig, hoppas ha gått ner en hel del till maj då jag skal på bröllop, annars har jag satt ett år som mål till att må bra med min kropp och känna mej nöjd..

Jag kan inte förstå att jag skall vara gravid en månad till, hur ska man kunna röra sig överhuvudtaget?    
    Skönt att det är december snart och bara mys på agendan, (förutom att sälja företaget, den lilla detaljen.. som kommer ta mycket tid och energi...) 

• ccecy
    fabler skrev 2011-11-27 10:42:54 följande:
    ja när jag är "klar" med bebisverkstad så vill jag gärna ner till 70kg. Men eftersom jag vill ha två täta barn nu (ska bara få sambon med på tåget) så inser jag att för att kunna få de lär jag nog inte ha som mål lägre vikt än den jag hade när jag blev gravid nu.
    Jag blev ju oplanerat gravid nu, och jag är ensamstående, så jag har ju absolut ingen aning om när jag skall fortsätta med en bebisverkstad sedan, om det alls blir något återstår att se :) Hur täta barn vill du ha då ? :) men jag tror nog du lyckas endå fast du inte skulle gå ner precis varenda kilo till 75 :)
  • shadowstorm

Detta är ju mitt sista har jag då planerat på sen vad som händer i framtiden ska man ju ha osagt....Så nu när denna skrutt kommer ut blir det hitta tillbaka till mig själv innan jag fick min första och verkligen försöka bygga upp kroppen igen så jag inte får skador inom några år för jag känner att 2 graviditeter har tagit så mycket av min styrka och jag har ont jämt.

Jag har inte gått upp mycket 1-2 kg sedan jag blev gravid. Väger strax under 75kg men ska helt klart ner till 60-62 kg inom 1 år efter bebisen är ute. Men jag tänkte nog mest träna bort vikten är ändå så himla liten i maten så jag skulle inte bli förvånad om jag åt mer att jag gick ner i vikt.. Simma ska jag börja med direkt jag bara fått mitt godkännande från en läkare/bm

• Wicky81

Wihhuu...äntligen har jag nått 30-sträcket :D
    v 30+1 idag :D
    Tiden går så hemskt fort...

För övrigt känns det bara struligt just nu kring min familj:
    svärmor sjuk vilket innebär att maken är där (ca 25 mil bort) och jag ska sköta allt här hemma...
    Jag har ont och är slut både fysiskt och psykiskt...
    Den nekade Grav.ledigheten är fortfarande olöst. Har skickat in en överklagan men har inte hört något än...
    Det är strul i dotterns Förskoleklass där en annan elev får hemska utbrott och slåss, och bland annat min dotter har fått smällar mm utan anledning....

SUCK!

Ser att ni pratar vikt.
    Jag tror jag startade på 62 kg och väger idag 69...så jag har inte gått upp mycket. Vet inte om det är bra eller dåligt....Magen växer dock och jag ligger på översta sträcket på tillväxtkurvan...så det måste ju va bra.
    Gick upp 16 kg med dottern så jag är lite förvånad att jag inte gått upp mer denna gång....

GLAD 1A ADVENT PÅ ER Hjärta

• got2b
    fabler skrev 2011-11-27 09:02:22 följande:
    helt rätt.

Tänkte på de när jag va gravid med sonen, hur löser man de när man inte har ett badkar? Vi har alltid haft de så här är de ju inget problem, men hade vi inte haft de så vet jag inte hur jag hade klarat min graviditet på slutet med sonen. Då fick jag lov att ta ett bad nästan varje dag.
    Vi har inget badkar och hoppas inte jag kommer behöva det. Kan ju inte direkt lösa det om jag behöver det heller.

Angående vikten har jag gått upp 13kg sen plusset nu, 10kg sen inskrivningen. Uppgången har stannat av lite nu tycker jag. Eller lugnat sig snarare. Får väl se var det slutar sen. Har ju hela december och januari kvar om den stannar till bf. Rör inte så mycket på mig mer än i jobbet och nu när foglossningen börjat besvära mig blir det nog ännu mindre. Räknar nog med att hamna på +20kg.
  • fair

Börjar kännas alltmer konstigt. Tror det får bli en tur till förlossningen i eftermiddag. Men först adventslunch hos mamma och pappa! Om det inte blir värre...

• Snusmumriken80

Jag hade en inskrivningsvikt på 68 och väger nu 90 fy fabian! Vill också kunna allt ni skrivit, men är max 3 veckor kvar för mig nu:)

*mamma till B-05, F-07, B-08*
  • Marsätt

Härligt med advent och första snön som singlar ner...myyyys

♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥ ♥Skruttan 2012♥
  • ccecy
    Snusmumriken80 skrev 2011-11-27 12:05:54 följande:
    Jag hade en inskrivningsvikt på 68 och väger nu 90 fy fabian! Vill också kunna allt ni skrivit, men är max 3 veckor kvar för mig nu:)
    Ojoj! skönt att det är så lite tid :) har ni varmt där nere på holmen ? :)
  • ccecy
    Marsätt skrev 2011-11-27 12:12:28 följande:

Härligt med advent och första snön som singlar ner...myyyys

Skulle det helst va snö som kommer ner! :) här kommer det regn :(