• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Snusmumriken80
    Haanky skrev 2011-11-27 19:54:36 följande:
    En fråga... ska dricka glögg nu men detr va visst alkohol i den.. om jag kokar den ett tag borde det väl inte va nån fara???

Dricker du hela flaskan är d väl gå tokigt, men dricker du en mugg eller så så är det garanterat ingen fara! Det mesta är ok i lagom mängd!
    *mamma till B-05, F-07, B-08*
  • Haanky

försvinner inte alkoholen om man kokar den en stund? typ vin i såser å så m.m?

• fabler
    Haanky skrev 2011-11-27 19:59:22 följande:
    jo de gör den. Men skulle du inte koka den länge så är de nog ingen fara alls ändå.
    elias är världens sötaste!!!
  • Snusmumriken80
    Haanky skrev 2011-11-27 19:59:22 följande:

Borde väl va så också!
    *mamma till B-05, F-07, B-08*
  • Haanky
    fabler skrev 2011-11-27 20:04:00 följande:
    jo de gör den. Men skulle du inte koka den länge så är de nog ingen fara alls ändå.

ad bra :) då blir det glöggmys i soffan medans stormen stormar utanför :D trevlig första advent alla :)
  • SysterAnna

Jag trivs för det mesta rätt bra med min gravidkropp. Tycker dock att jag har blivit rätt bred om höfterna och rumpan. Men dem flesta andra tycker bara att jag ser ut att ha fått mest mage och blir väldigt chockade när jag säger att jag gått upp 10 kg. Vägde 52 kg när graviditeten startade och vägde 62,1 kg i fredags. Har förhoppning om att få behålla 1-3 kg efter graviditeten men hoppas att ha gått ner det mesta som jag vill gå ner till juli då vi ska på bröllop och jag har en klänning som jag vill komma i tills dess. Det som jag inte gillar med gravidkroppen är foglossningarna. Har dessutom slarvat med att inte ha mitt bälte idag då jag ville känna mig "fin" i en ny klänning som jag hade på släktmyset idag och bältet gjorde att jag fick dubbelrumpa m.m. Har dock blivit servad bra under dagen och inte behövt gå runt så mycket.
    Var så besviken i torsdags när vi var till hm för att hitta lite fina kläder till mig men deras mammakläder är ju för tråkiga!!! Började grina i provrummet. Och beställa skulle jag ju inte heller hinna göra. Det är väl det jag har upplevt "jobbigt" med graviditeten, att jag har svårt att klä mig lite finare för jag hittar inga kläder jag gillar. Men så var jag hos min mamma på fredagen i hennes affär (hon har en klädaffär) och hon plockade fram alla möjliga kläder åt mig och det sista jag provade var en superfin lila klänning i bambu och den satt så bra! Är ingen mammaklänning men den satt fint ändå. Har känt mig jättefin idag.

Imorse hade jag första riktiga förvärken precis innan vi skulle gå upp ur sängen. Har haft en hel del sammandragningar sedan ca v 18 men aldrig några som gjort ont. Men idag var det något helt annat. Blev så förvånad att det helt plötsligt gjorde ont också. Höll i sig i någon minut och har sen varit rätt lugnt under dagen, har bara haft lite småkänningar nu på kvällen igen men inte alls som imorse. Min man blev lite orolig och började kolla så att vi har numret till förlossningen med oss när vi skulle iväg ifall om att det skulle förvärras när vi var iväg under dagen. Så mysig. 

• Velociped
    tvillingen skrev 2011-11-27 19:32:37 följande:
    tror du har missat att det är en timme fram här. alltså planet landade i tid. Men förstår dig, min sambo är ute och åker nu och dummern har lämnat telefonen hemma.
    Det är väl möjligt, men jag utgick helt enkelt ifrån att Heathrows egna engelska sida faktiskt skulle ange landningstiderna som gäller där - och inte här i Sverige... oavsett så är det löst nu. :)
  • shadowstorm

är jag ensam om att vara trött hela tiden? Dock har jag ju ingen chans att direkt ta igen mig med tanke på att jag har en gosse på 2.4 här hemma som rent ut sagt river hemmet! Jag känner att mitt tålamod knappt existerar längre och vi mest bara bråkar :(( Och känns som han jäklas med mig (vet att så är inte fallet men så känns det). Jag vill bara ha detta klart!

• missable
    Ms J skrev 2011-11-26 07:52:11 följande:
    meh84: Det låter helt klart som foglossning. Mina symtom är de samma och enligt min sjukgymnast är det just det. Det sitter en fog där fram i pubisbenet och en där bak i bäckenbenet. Fråga sjukgymnasten efter en glidmatta, det är toppen på natten!

Missable: tycker du tejpen fungerar? För den är väl för foglossningen? Jag hade min i 4 dagar innan jag var tvungen att återgå till TENS. Jag tyckte den hjälpte lite i början, eller var det önsketänkande från min sida! Hihi

Försöker läsa det mesta som skrivs även om jag inte är så aktiv själv. Det är nära nu för många låter det som, så mysigt och spännande! Trådens första bebis har ju redan kommit! Snart jul med, inte klokt vad tiden går!
    tejpen var för ryggen... sträckte en muskel så det ilade från ryggslutet ändå ut i armen... har en gammal skada i just den muskeln... men den hjälpte faktiskt!! Men tejp mot foglossning har jag inte hört talas om?!! 
    Ska få prova tens nästa gång alternativt akupunktur!