Frökenolson skrev 2011-11-27 10:47:30 följande:
Jag hade en inskrivningsvikt på 65kg och väger nu 81kg! trodde aldrig jag skulle gå över 80kg
Jag vägde 60 innan grav, så precis som några av er andra så gick jag upp i vikt innan inskrivning..
Jag åt enligt LCHF då och slutade med det, ska inte återgå till det efter grav även om jag mådde bra av det, utan helt enkelt äta sundare och röra mer på mig, hoppas ha gått ner en hel del till maj då jag skal på bröllop, annars har jag satt ett år som mål till att må bra med min kropp och känna mej nöjd..
Jag kan inte förstå att jag skall vara gravid en månad till, hur ska man kunna röra sig överhuvudtaget?
Skönt att det är december snart och bara mys på agendan, (förutom att sälja företaget, den lilla detaljen.. som kommer ta mycket tid och energi...)
Då är vi två
Vägde 60 kg innan jag blev gravid, hade gått upp 5 kg vid inskrivningen och förra veckan vägde jag 80 kg vid besöket hos BM - visserligen fullt påklädd och nyäten, men jag vet att det bara är en dåres försvarstal
BM tyckte att "det mesta sitter ju ändå kring magen på dig" - vilket är långtifrån sant
Men men, jag är ju ganska lång (176 cm), så det kanske lurar ögat litegrann *hoppas*!!!
Vid den kontrollen (extrakontroll) hade SF-måttet inte ökat på sig alls sedan 2 v tidigare - och på 6 veckor bara ökat 1,5 cm - så vi fick göra ett TUL i torsdags (31+0). Lill*n låg då -9% och med en uppskattad vikt på 1540 g, så det var ingen fara på taket just nu enligt den BM som gjorde UL. Fick också kollat flödet i navelsträngen och det var jättefint, så det känns ju bra att veta att den biten fungerar som det ska. Bäbben är väldans livlig, så jag har inte varit särskilt orolig ännu, men visst fasen finns det ju hela tiden i bakhuvudet att "tänk om det är något som är galet?!!"...........
Ska på rutinkontroll hos BM nästa vecka (v.33), och har SF-måttet inte ökat på sig då heller - eller inte ökat tillräckligt mycket - blir det förmodligen ett nytt TUL då. Nåja, den som lever får se......
Annars njuter jag av att vara ledig med grav.penning, så att dagsformen kan få styra vad/hur mycket jag orkar med för stunden. Förutom en envis rethosta, foglossning och ett par obligatoriska toabesök per natt, sover jag förvånansvärt bra om nätterna - särskilt sedan jag inhandlade lite Galieve mot halsbrännan. Testade Gaviscon när jag väntade sonen, men den konsistensen och smaken gav mig kväljningar. Galieve smakar ju pepparmint, och även om konsistensen är lite spännande är det HELT klart värt det
Behöver oftast bara ta innan jag går och lägger mig - och då inte ens varje kväll - så jag känner att jag än så länge kan leva med att det inte smakar hallonbåt 
Nä, nu är det lunch som väntar innan det är dags att ta tag i läxböckerna