• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • bumbi 84
    syntetica skrev 2011-11-28 12:08:58 följande:
    Hoppas jag med! Bara jobbigt om det skulle vara kvar, blir medecin när liten kommit ut
    och det känns ju inte så kul att börja pula i dom små massa redan när dom är så små 
    Ja det är aldrig kul när dom små är sjuka men tur ändå att all medicin finns
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • syntetica
    bumbi 84 skrev 2011-11-28 12:10:32 följande:
    Ja det är aldrig kul när dom små är sjuka men tur ändå att all medicin finns
    Det är sant :) 

Tänkte höra om någon av ev här inne också lider av eksem?  
  • Krikiz
    Frökenolson skrev 2011-11-27 10:47:30 följande:
    Jag hade en inskrivningsvikt på 65kg och väger nu 81kg! trodde aldrig jag skulle gå över 80kg
    Jag vägde 60 innan grav, så precis som några av er andra så gick jag upp i vikt innan inskrivning..
    Jag åt enligt LCHF då och slutade med det, ska inte återgå till det efter grav även om jag mådde bra av det, utan helt enkelt äta sundare och röra mer på mig, hoppas ha gått ner en hel del till maj då jag skal på bröllop, annars har jag satt ett år som mål till att må bra med min kropp och känna mej nöjd..

Jag kan inte förstå att jag skall vara gravid en månad till, hur ska man kunna röra sig överhuvudtaget?    
    Skönt att det är december snart och bara mys på agendan, (förutom att sälja företaget, den lilla detaljen.. som kommer ta mycket tid och energi...) 

Då är vi två

Vägde 60 kg innan jag blev gravid, hade gått upp 5 kg vid inskrivningen och förra veckan vägde jag 80 kg vid besöket hos BM - visserligen fullt påklädd och nyäten, men jag vet att det bara är en dåres försvarstal

BM tyckte att "det mesta sitter ju ändå kring magen på dig" - vilket är långtifrån sant   Men men, jag är ju ganska lång (176 cm), så det kanske lurar ögat litegrann *hoppas*!!!

Vid den kontrollen (extrakontroll) hade SF-måttet inte ökat på sig alls sedan 2 v tidigare - och på 6 veckor bara ökat 1,5 cm - så vi fick göra ett TUL i torsdags (31+0). Lill*n låg då -9% och med en uppskattad vikt på 1540 g, så det var ingen fara på taket just nu enligt den BM som gjorde UL. Fick också kollat flödet i navelsträngen och det var jättefint, så det känns ju bra att veta att den biten fungerar som det ska. Bäbben är väldans livlig, så jag har inte varit särskilt orolig ännu, men visst fasen finns det ju hela tiden i bakhuvudet att "tänk om det är något som är galet?!!"...........
    Ska på rutinkontroll hos BM nästa vecka (v.33), och har SF-måttet inte ökat på sig då heller - eller inte ökat tillräckligt mycket - blir det förmodligen ett nytt TUL då.  Nåja, den som lever får se......

Annars njuter jag av att vara ledig med grav.penning, så att dagsformen kan få styra vad/hur mycket jag orkar med för stunden. Förutom en envis rethosta, foglossning och ett par obligatoriska toabesök per natt, sover jag förvånansvärt bra om nätterna - särskilt sedan jag inhandlade lite Galieve mot halsbrännan. Testade Gaviscon när jag väntade sonen, men den konsistensen och smaken gav mig kväljningar. Galieve smakar ju pepparmint, och även om konsistensen är lite spännande är det HELT klart värt det   Behöver oftast bara ta innan jag går och lägger mig - och då inte ens varje kväll - så jag känner att jag än så länge kan leva med att det inte smakar hallonbåt

Nä, nu är det lunch som väntar innan det är dags att ta tag i läxböckerna

Nosce te ipsum.
  • Jämthund

Har haft en usel morgon. Varit på ultraljud för placentaläges-koll. Den såg jättebra ut men, så var det ett men. bebisen var stor enligt beräkning. Hela 28% plus låg den på. Jag fick inte svar på en enda fråga som ploppade upp. Nu känner jag mig inte alls på topp. Ny koll nästa vecka. En glukosbelastning skall hinnas med innan dess... Jätteont i magen nu och det skall jag ha i en hel vecka. Ovetandes och undrande. Usch!

• fair

Ligger fortfarande inne på fl/bb. Väntar på tul och tappmätning. Blir spännande att se hur hon ligger till storleksmässigt.. Hoppas ju att hon ska stanna några veckor till i magen!

• minjalin
    fair skrev 2011-11-28 13:17:55 följande:
    Ligger fortfarande inne på fl/bb. Väntar på tul och tappmätning. Blir spännande att se hur hon ligger till storleksmässigt.. Hoppas ju att hon ska stanna några veckor till i magen!
    Håller tummarna! Men om hon skulle födas nu blir ni väl inte kvar speciellt länge på neo om hon inte är ovanligt liten eller så eller?
  • LillaEko

Elingabriella: jag vägde 2900 och min syster 2700 och det har då gått bra för oss. Tror helt enkelt vissa får små barn och andra får större!

• fair

Nu hat jag varit på tul. Tappen opåverkad, bebis väger just över 2kg, ca -10% men det var normalt. Kommer väga kring 3100g om vi går heltid, precis som Thilde. 

• roxylady

Jag är verkligen oerfaren!! >.< Jag som trodde jag var klar med allt till spjälsängen.. men nääää!! Då har jag köpt vagnstäcke och en vagnskudde.. så alla lakan vi har är ju till för den storleken det är på täcken som är till spjälsängen.. så jaha... då får jag köpa det med..

Någon som har tips på var man billigt kan beställa det på nätet?? Eller någon som har koll på babyproffsen? Man ser ju inga priser på deras hemsida...

Får man ens använding av täcket och kudden i vagnen?

• Snusmumriken80
    minjalin skrev 2011-11-28 11:26:22 följande:
    Jag är tyvärr skitdålig på att komma ihåg dom :( Enligt pappret jag fick från min bm ska man göra 10 stycken (5-6 sekunder och lika lång vila mellan) 3 gånger om dan och avsluta varje omgång med att hålla 20-30 sekunder. Ibland kan jag komma ihåg en gång på en dag. Var lika kass med sonen men blev bra efteråt ändå. Hoppas bara jag har samma tur denna gången för det är hopplöst att komma ihåg 3 ggr om dan :o

Jag skötte mig inte alls med knipövningarna då jag vänta tredje barnet, inte efter heller för den delen och nu har jag jätte svårt att hålla mig då jag ska på toa Jobbigt!
    *mamma till B-05, F-07, B-08*