• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Zaarah1984

Jag som sällan brukar vara orolig kring graviditeten sitter just nu och bara väntar på att känna bebisen sparka lite. Brukar alltid vara full fart på kvällarna/nätterna och inatt var det ovanligt lugnt. När jag är uppe på toa och sedan ska lägga mig igen brukar alltid bebisen snurra runt och ha sig så hela magen rör sig men inatt kom bara några få små buffar. Nu på eftermiddagen brukar det också vara lite håll i gång så väntar just nu bara på det... Hur mycket ska man egentligen känna bebisen under ett dygn? Är i vecka 33+1 idag.

• fair

Leia: det beror helt och hållet på hur utvecklade lungor hon har och hur pigg hon är. Och så är det inte säkert att hon kan hålla värme själv. Allt beror på hur mogen hon är.

• minjalin
    Snusmumriken80 skrev 2011-11-28 14:08:24 följande:
    Jag skötte mig inte alls med knipövningarna då jag vänta tredje barnet, inte efter heller för den delen och nu har jag jätte svårt att hålla mig då jag ska på toa Jobbigt!
    Menar du att du hade svårt att hålla tätt mellan 3:e och 4:e graviditeten eller är det bara nu när du är gravid som du har svårt att hålla tätt? Är väl aldrig för sent att träna upp bäckenmuskelaturen om man har problem? Jag försöker som sagt komma ihåg dom, men 3 gånger om dan går bara inte att komma ihåg.
  • fair

Zaarah: det finns inga exakta riktlinjer. Men tycker du att bebisen är ovanligt lugn så ring och prata med din bm eller förlossningen. Bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite.

• minjalin
    fair skrev 2011-11-28 14:12:47 följande:
    Leia: det beror helt och hållet på hur utvecklade lungor hon har och hur pigg hon är. Och så är det inte säkert att hon kan hålla värme själv. Allt beror på hur mogen hon är.
    Jo det klart, månader mer att generellt om man får bebis i v 33+ så brukar det väl oftast inte bli flera veckor på neo men sen är det ju så klart individuellt. Tycker bara jag sett många på tv som fötts runt den veckan som fått åka hem ganska fort ändå. Håller i alla fall tummarna att hon stannar några veckor till! Det är ju det bästa!
  • minjalin
    Zaarah1984 skrev 2011-11-28 14:11:52 följande:
    Jag som sällan brukar vara orolig kring graviditeten sitter just nu och bara väntar på att känna bebisen sparka lite. Brukar alltid vara full fart på kvällarna/nätterna och inatt var det ovanligt lugnt. När jag är uppe på toa och sedan ska lägga mig igen brukar alltid bebisen snurra runt och ha sig så hela magen rör sig men inatt kom bara några få små buffar. Nu på eftermiddagen brukar det också vara lite håll i gång så väntar just nu bara på det... Hur mycket ska man egentligen känna bebisen under ett dygn? Är i vecka 33+1 idag.
    Jag har inte heller nojat för rörelser då jag har en väldigt livlig bebis, men för ett par dagar sedan var bebis otäckt lugn. (är i v 33+3 idag) och det höll i sig 2 dygn. Den rörde sig nästan bara om jag buffade på den och då bara den flyttade på kroppsdelen jag tryckte på och blev sen stilla igen. Kunde känna nån liten vag buff för övrigt så då började jag verkligen noja andra dan det var så. Den har kunnat ha 1 lugn dag innan, men aldrig 2. Men så på kvällen andra dagen kom den igång och sen sen dess har den vart helt vild igen!
  • Zaarah1984
    minjalin skrev 2011-11-28 14:26:06 följande:
    Jag har inte heller nojat för rörelser då jag har en väldigt livlig bebis, men för ett par dagar sedan var bebis otäckt lugn. (är i v 33+3 idag) och det höll i sig 2 dygn. Den rörde sig nästan bara om jag buffade på den och då bara den flyttade på kroppsdelen jag tryckte på och blev sen stilla igen. Kunde känna nån liten vag buff för övrigt så då började jag verkligen noja andra dan det var så. Den har kunnat ha 1 lugn dag innan, men aldrig 2. Men så på kvällen andra dagen kom den igång och sen sen dess har den vart helt vild igen!
    Min brukar också vara väldigt livlig, därför jag blir lite nojjig men ska se om den vill dra igång nu på eftermiddagen/kvällen. Förmodligen så tar den bara det lite lugnt men nu har jag vant mig vid att det är full fart så då blir det konstigt när det inte är det.
  • Snusmumriken80
    minjalin skrev 2011-11-28 14:13:40 följande:
    Menar du att du hade svårt att hålla tätt mellan 3:e och 4:e graviditeten eller är det bara nu när du är gravid som du har svårt att hålla tätt? Är väl aldrig för sent att träna upp bäckenmuskelaturen om man har problem? Jag försöker som sagt komma ihåg dom, men 3 gånger om dan går bara inte att komma ihåg.

Jag har haft det hela tiden sen jag fick 3:an, även då jag inte var gravid. Kommer fan aldrig ihåg dem Försöker nog och ha försökt, men mitt minne!!!
    *mamma till B-05, F-07, B-08*
  • minjalin
    Zaarah1984 skrev 2011-11-28 14:34:19 följande:
    Min brukar också vara väldigt livlig, därför jag blir lite nojjig men ska se om den vill dra igång nu på eftermiddagen/kvällen. Förmodligen så tar den bara det lite lugnt men nu har jag vant mig vid att det är full fart så då blir det konstigt när det inte är det.
    Ja, visst blir man nojig när det är så! Men så länge man får svar från dom kan man ju ha lite is i magen, men mer än 2 dar hade nog inte jag låtit det gå utan att kolla upp det!
  • minjalin
    Snusmumriken80 skrev 2011-11-28 14:43:32 följande:
    Jag har haft det hela tiden sen jag fick 3:an, även då jag inte var gravid. Kommer fan aldrig ihåg dem Försöker nog och ha försökt, men mitt minne!!!
    Usch, låter inget vidare! Nä jag vet hur det är. Jättesvårt att komma ihåg. Man får ha sex varje dag och träna på att inte komma utan hålla ut så länge det bara går. Är ju både roligare och borde ge samma effekt ;) Dock är det ju lättare sagt än gjort ju fler barn man har hemma ;)