• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Velociped

Elingabriella - en vän till mig fick sin dotter för två veckor sedan. Lite drygt 2600g vägde hon. Helt perfekt och inga problem! :)

• Moniqe1979
    elingabriella skrev 2011-11-28 10:20:40 följande:
    Nu har vi varit på ultraljud (är i vecka 32+2). Vår bebis är tydligen väldigt liten så vi ska tillbaka om tre veckor igen. Han väger 1659 och fick en beräknad BF vikt på 2700 gram enligt kurvan. Det känns ju jättelite?  
    fick ni inget % tal i förhållande till medel? Vi var på TUL 32+0 och fick en uppskattad vikt på nästan 1900 gram och det var visst väldigt "medel" 0,03% avikelse eller nått sånt så låter som er bebis är lite liten ja, hoppas h*n växer på sig innan det är dags att komma ut.
  • curiosa
    elingabriella skrev 2011-11-28 10:20:40 följande:
    Nu har vi varit på ultraljud (är i vecka 32+2). Vår bebis är tydligen väldigt liten så vi ska tillbaka om tre veckor igen. Han väger 1659 och fick en beräknad BF vikt på 2700 gram enligt kurvan. Det känns ju jättelite?  
    v 32+1 vägde våran 1780g och detta var -11,4% vi ska tillbaka på fredag i v 34+1 och se om han fortfarande är liten eller har lagt på sig.
  • curiosa
    Someday skrev 2011-11-28 09:04:40 följande:

Har ni börjat titta på amningsbh:ar?
    Jag var ett varv på Lindex och Kappahl och känner mig superfrustrerad!! De ger ju inget stöd alls! Ser ju helt sjukt ut när man tar på sig en tröja och ser sig i spegeln.
    Kan väl tillägga att jag har ganska stora boobisar =)
    Men ändå...

Jag köpte en på ullared för 99kr, den har typ inget stöd alls men väldigt skön att ha på sig. jag har stl 90e i dagsläget och det kommer ju verkligen inte att bli mindre!
  • minjalin
    shadowstorm skrev 2011-11-27 22:11:11 följande:
    är jag ensam om att vara trött hela tiden? Dock har jag ju ingen chans att direkt ta igen mig med tanke på att jag har en gosse på 2.4 här hemma som rent ut sagt river hemmet! Jag känner att mitt tålamod knappt existerar längre och vi mest bara bråkar :(( Och känns som han jäklas med mig (vet att så är inte fallet men så känns det). Jag vill bara ha detta klart!
    Nä du, jag är jättetrött och har en liten som fyllde 2 år i början på november. Som tur är går han på dagis 20 timmar i veckan för jag går på halv sjukpenning och halv gravpenning och tack vare sjukskrivningen får jag ha honom på dagis så mycket jag vill (dock tycker jag 20 timmar är lagom för jag vill ju faktiskt träffa honom också) Men nu har han vart hemma hela förra veckan och vart sjuk och jag själv har känt av min hals från och till i 1,5 månad och har haft snuva i kanske 3 veckor och nu har jag en riktigt jäklig hosta sen 1,5 vecka tillbaka som inte visar några tendenser på att ge sig. Det ihop med drygt 6 veckor kvar till förlossning är ingen bra kombo så jag känner mig som världens sämsta mamma när jag inte orkar göra nåt direkt med sonen :( Inget tålamod och känner igen det där med att det känns som att dom bara vill jäklas med en ;) Ska bli skönt när det är över, men fasar för att man ska vara lika trött då för det är ju verkligen jätteviktigt att man får en bra start med sykonrelationen. Men min sambo är hemma första 5 veckorna i alla fall och sen har man nog vant sig vid att inte få sova får vi hoppas så man går på amningshormoner och kaffe och är pigg och glad ;)
  • Fellis
    elinson skrev 2011-11-28 09:28:45 följande:
    åh måste bara få klaga lite...
    Är så yr och det svartnar lite titt som tätt, frukosten är på väg upp igen vilken sekund som helst...

ja en trist morgon helt enkelt.

Någon fler som får blodtrycksfall titt som tätt och nästa svimmar?
    jag har så nästan varje dag sen några veckor tillbaka.. det är jätte jobbigt och finns tydligen ingenting att göra nåt åt förutom att försöka få i sig något direkt när man vaknar på morgonen (vilket inte hjälper mig heller)  Så trist men sant, bara att stå ut med :(
  • Moniqe1979
    curiosa skrev 2011-11-28 10:36:31 följande:
    Jag köpte en på ullared för 99kr, den har typ inget stöd alls men väldigt skön att ha på sig. jag har stl 90e i dagsläget och det kommer ju verkligen inte att bli mindre!

Kan ju säga att i början ialalfall när det rinner till VILL man inte ha för MYCKET stöd... det gör ont ont ont  då
  • PrickenoGrodan

Jag tycker twilfit hade bra amningsbh, iallafall 2008. De kanske är lite dyrare än hm/lindex men jag kan inte ha deras storlek då 75 är för stort när jag inte är gravid. Just nu har jäg ändå tre amningsbh från lindex som jag använder eftersom jag fick mjölkstockning för ett tag sedan. Men de sitter jättefult men klämmer inte.

• saras02

Hur ofta gör ni knipövningar och hur många gör ni? Jag känner mig lite stressad över det för jag glömmer bort att göra dom....är väl lite lat också tyvärr..