• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Haanky

Godmorgon! sitter här nu med en svullen och öm hals och dricker te... mysigt med tända ljus och ensamtid i soffan så här tidigt...sambon är hemma me för han e sjuk så vi alla tre får en slappar dag idag :)

• Sapato

Systeranna: Jag har köpt massa tröjor och klänningar på vanliga avdelningen på tex hm så det går om det är stretch material eller så har jag kört en storlek för stor i ostretchiga material

Finns tex nu en jätte fin klänning på hm på kampanj 99:- som jag köpte som även kommer funka efter graviditeten

Men skulle nog inte gå och köpa märkeskläder ifall de töjer sig. Har iofs ett långt linne från Odd Molly som funkar perfekt nu!!

• Ms J

Missable: Jaha det var för en ryggskada! Hihi! Jag hade aldrig själv hört talas om att man kan tejpa för foglossning men det gick tydligen. Dock vet de inte om den stimulerar på ytan eller på djupen men kan ge god/mycket god effekt tydligen.

• Moniqe1979

Nån som hittat några SKÖNA bekväma gravid trosor av modell som går upp över magen som INTE kostar 180:-/par? Har kvar sen förra grav som jag köpte på lindex men nu börjar de blir riktigt riktigt slitna i resåren så skulle vilja ha ialalfall några nya par men hittar inga som "duger"

• SysterAnna

God morgon!
    Så var frukosten intagen och jag har börjat vakna så smått. Hade jättesvårt att somna igår kväll med bland annat ont i kroppen. Vaknade sedan runt 6-snåret igen efter orolig sömn, sen kunde jag inte somna om delvis på grund av katten som av någon anledning var orolig (kanske stormen till viss del). Så vid halv åtta traskade jag upp trött och irriterad, trodde dock klockan inte var så mycket som den faktiskt var. Gjorde mysfrukost framför TV:n innan jag väckte maken så vi kunde äta tillsammans framför nyheterna och nu börjar allt kännas mycket bättre. Jag behöver ju inte känna press på mig att jag måste få nåt gjort, är ju faktiskt sjukskriven delvis för utmattning! Så idag blir det nog en lugn dag.

• Someday

Har ni börjat titta på amningsbh:ar?
    Jag var ett varv på Lindex och Kappahl och känner mig superfrustrerad!! De ger ju inget stöd alls! Ser ju helt sjukt ut när man tar på sig en tröja och ser sig i spegeln.
    Kan väl tillägga att jag har ganska stora boobisar =)
    Men ändå...

• Moniqe1979
    Someday skrev 2011-11-28 09:04:40 följande:

Har ni börjat titta på amningsbh:ar?
    Jag var ett varv på Lindex och Kappahl och känner mig superfrustrerad!! De ger ju inget stöd alls! Ser ju helt sjukt ut när man tar på sig en tröja och ser sig i spegeln.
    Kan väl tillägga att jag har ganska stora boobisar =)
    Men ändå...

Har en länk hemma till ett företag i englad som har upp till 40L och de är SUPERSKÖNA. skall unna mig ett par nya men skall erkänna att jag använt dem ända sedan sonen föddes maj 2008 och var läääääänge sedan han slutade amma... kostar bara 250:- ungefär  dessutom...
  • elinson

åh måste bara få klaga lite...
    Är så yr och det svartnar lite titt som tätt, frukosten är på väg upp igen vilken sekund som helst...

ja en trist morgon helt enkelt.

Någon fler som får blodtrycksfall titt som tätt och nästa svimmar?

• curiosa
    Moniqe1979 skrev 2011-11-28 08:38:37 följande:
    Nån som hittat några SKÖNA bekväma gravid trosor av modell som går upp över magen som INTE kostar 180:-/par? Har kvar sen förra grav som jag köpte på lindex men nu börjar de blir riktigt riktigt slitna i resåren så skulle vilja ha ialalfall några nya par men hittar inga som "duger"
    Jag har vanliga "tant" trosor från Maxi. Maxi trosor tror jag att de heter. 3 par för 99kr. Bara att gå upp en stl eller två efterhand. Bekväma, går upp på magen utan att schasa ner och billiga :)
  • elingabriella

Nu har vi varit på ultraljud (är i vecka 32+2). Vår bebis är tydligen väldigt liten så vi ska tillbaka om tre veckor igen. Han väger 1659 och fick en beräknad BF vikt på 2700 gram enligt kurvan. Det känns ju jättelite?  

www.elingabriella.se - Mops, chihuahua & en liten prins i magen ♥