• Empa86

Januaribebis 2012

Pusselbiten86 skrev 2011-12-07 06:55:37 följande:
    Jag vet inte vad jag ska göra :(
    Har precis lika ont i magen efter 3 Tim trots brickanylen!
    Svimmade nästan igår kväll när ha skulle hjälpa min son på toa. Och likadant i natt när ja fick ge minstingen nappen!

Deras pappa vägrar ta barnen o jag har ingen annan som kan heller :(

:'(
    Men blev du hemskickad från fl? Va sa dom då?
  • Empa86
    LillaEko skrev 2011-12-07 09:19:42 följande:
    Då var "bebis-tråden" fixad.
    Länken längst ned i trådstarten!

Spännande! Helt underbart att den börjar fyllas! Eller ja det är ju inge kul att bebisarna är lite väl tidiga men att det faktiskt inte är lång tid kvar av den här 9 månadersperioden! Jiho!
  • Empa86

Uscha, ska till läkare snart för att se om jag får börja jobba igen eller inte. Hoppas hon kollar om tappen är påverkad eller inte...

• Empa86

Nu fick jag papper hem från fk där jag ska fylla i hur min sjukdom/diagnos (hotande förtidsbörd) påverkar min förmåga att arbeta.
    Någon som har erfarenhet att fylla i såna här? Ska jag tänka på något speciellt när jag formulerar mig? Tycker det är svårt. vill ju inte få avslag bara för att jag skriver för lite eller så...  

• Empa86
    jordgubbe0812 skrev 2011-12-09 14:17:13 följande:
    Jag brev sjukskriven i förra graviditeten p.g.a av att barnet var tillväxthämmad. Då var det rutin att sjuksrriva.

Jag skrev typ samma sak som stod i läkarintyget.  Vad jag förstod av läkaren då brukade det inte vara några problem med sjukskrivningar som handlade om barnets hälsa.  Och det borde ju vara samma sak för dig. Du blir sjukskriven för att barnet mår bäst av att stanna i din mage, inte för att din (mages) mår bäst av det.

Tack för svar:) Nu har jag skickat iväg de där förbaskade papperna, så hoppas jag att det inte blir nå mer krångel...
  • Empa86
    chreb skrev 2011-12-12 06:17:59 följande:
    Somnade vid 1 tiden, vaknat flera ggr och nu kan jag inte somna om. Börjar bli drygt.. är det fler som har samma? Varför blir det så och vad kan man göra? kommer ju vara helt slut till förlossningen tänker jag.
    En i samma sits här! Jag sover dåligt av många anledningar men inatt var det nog lågt blodsocker för när jag väl gått upp och tagit en macka somnade jag som ett barn igen:)
  • Empa86
    solala skrev 2011-12-12 06:39:29 följande:
    Samma här. Jag har sovit mellan 2-4 timmar varje natt i snart 2 veckor och håller på att bli tokig av för lite sömn. Samtidigt som att jag är sängliggande pga fogarna och smärta i övre ryggen.
    Det funkar inte att sova mitt på dagen för dig? Fick de tipset av kompis som inte heller kunde sova när hon var gravid, det gick mycket bättre på dagen för henne. Det gäller ju att man har möjlighet till det bara.... 
  • Empa86

Vi kommer inte höra av oss när vi åker in, möjligt att vi gör det när vi varit inne ett tag eller först när bebis tittat utGlad

Vecka 34 idag (33+0)Hjärta

• Empa86

Då var det dax för ett nytt Bm besök snart, hoppas magen växer som den ska och att huvudet fortfarande ligger neråt!

Svar på tråden Januaribebis 2012