• Empa86

Januaribebis 2012

Är det någon mer än jag som har blivit dum i huvudet under graviditeten? Igår körde jag rakt in i planket på parkeringen med bilen när jag egentligen tänkt backa. Sambon tog mina bilnycklar så nu blir det buss för min del framöver. Undra hur det ska gå att börja ett nytt jobb i morgon...

• Empa86
    curiosa skrev 2011-10-25 15:43:46 följande:
    Japp. Kan inte prata, komma ihåg saker eller göra nått rätt längre.
    Och så säger de att amningshjärnan blir ännu värre...HJÄLP :P
    Haha ja vi får se hur det går då, IQ badbollFlört
  • Empa86
    carooo skrev 2011-10-25 17:13:53 följande:

Det här med att bli lite korkad i skallen när man är gravid så utspelade sig detta hemma i hallen i morse:

Jag: Kan du ge mig min tallrik?
    Min man... öhhhh va?
    Jag: Det är bråttom, måste till jobbet ju! Tallriken tack....
    Min man... va?
    Jag: TALLRIKEN!!!
    Min man: Den du åt på imorse eller?
    Jag: Va??
    Min man: Tallriken?
    Jag: Vad då tallrik, vad fan ska jag med en tallrik till, jag vill ha min kappa! Kan du hämta den ur garderoben, jag har bråttom!
    Min man: Aha!! Kappan ja... Fast du sa tallrik...

Lite puckad blir man allt!

• Empa86

Urk, har haft sammandragningar idag som gjort ont. Och nu har jag skit ont bak i ryggen, tänkte lägga mig i ett varmt bad för att se om det ger med sig...

• Empa86
    Sapato skrev 2011-11-01 20:28:00 följande:
    Empa86: har också sjukt ont idag
    Känns inge bra de dagar man mår så här och vet att det är 13 veckor kvar...tufft!
  • Empa86

Idag fick min kompis sin lilla pojk! Hjärta4 veckor före bf! Hur söt som helst, hurra! Hoppas min också vill titta ut lite tidigare än planerat. Längtar så!!

BTW. Sist jag var hos BM låg mitt blodsocker på 3.0 hon tyckte det var lågt men sa inget mer. Någon som har erfarenhet av lågt blodsocker? Till saken hör att jag hade ätit frukost timmen innan jag var iväg och hade ätit godis kvällen innan så jag var rädd att det skulle vara högt(!) Blir man trött av att ha lågt blodsocker?  

• Empa86

I morse skulle jag promenera till BM besöket., jag började gå i tid för att jag skulle hinna i min snigelfart. Efter några 100 meter får jag så förbannat ont i höger sida om magen. Jag tjurar på och tar några steg till men det gör himla ont. Tillslut får jag ringa sambon som är på jobbet och be honom komma och plocka upp mig för jag tar mig inte därifrån. När vi kommer till BM kan hon inte riktigt svara på varför det gör ont men bebis mår i alla fall bra. Hon vill inte att jag ska gå på jobbet utan hem och vila men eftersom att  det onda gick över har jag jobbat fram till 14 idag. Nu är jag hemma igen och funderar på va sjutton det där var för något. Någon som känner igen?

För övrigt hade lill*n vänt sig med huvudet neråt och kurvan såg bra utGlad 

• Empa86
    Syoss skrev 2011-11-17 14:45:21 följande:
    Jag får också ont på sidorna om magen när jag promenerar. Ibland räcker det med att jag tar några steg, ibland kan jag gå betydligt längre men ont får jag varje gång. För mig påminner det som ett fruktansvärt håll, fast överallt runt magen och inte bara där man får håll vanligtvis. För mig är det ligamenten som håller livmodern på plats som sträcks ut när jag går när livmodern skumpar runt där inne. Kanske är nått sånt för dig med? :)
    Ligamenten, kan det säkert vara. Det ska jag kolla upp... strålar det neråt åt dig också?
  • Empa86

God morgon!
    Jag börjar fasa för att jag inte ska kunna sova om natten. Nu tycker jag att jag sover ganska bra då jag bara vaknar för toalettbesök eller att skrutten bökar omkring mycket. Dock hade jag migrän när jag vaknade i morse så jag blir hemma från jobbet idag. Känns skitdumt när man är så pass nyanställd, men jag försöker tänka bort det och att det är bäst för bebis om jag tar det lugnt.. 

• Empa86

Jag smygstartade med lite julpyntning igår och helt paj i ryggen nu. Dumt att man inte ens kan byta ett par gardiner utan att det ska vara kört...

Ni som fortfarande jobbar/pluggar och tänker göra det ett bra tag till, hur tycker ni att det går? 

Svar på tråden Januaribebis 2012