• Empa86

Januaribebis 2012

Åh fy fasiken va ont jag har haft i ryggen i natt! Jag fattar inte vad det är? Det påminner om samma ryggont jag får när jag har mens fast detta är mycket värre. Jag har knappt sovit en blund. Ett tag var jag rädd att det skulle börja komma värkar, men det gjorde det som tur inte men ibland gjorde det så ont att jag fick tänka på andningen för att inte börja skrika av smärta. Är det någon som varit med om samma? Är detta foglossning?

• Empa86
    roxylady skrev 2011-09-29 11:14:20 följande:
    Ja det kan det vara. Det har väckt mig så jag bara velat skrika rätt ut mitt i natten också. Dock satt den värsta värken långt in i ljumsken och långt ned. Väckte min sambo en gång också. Igår kom en ny smärta runt hela svanken området, sidorna och framsida. Jag har precis varit hos doktorn och han klämde lite där det kan ha gjort ont. Och mkt riktigt så gjorde det de. Och fick svaret på att det var foglossning. Ska till sjukgymnasten snart och få lite hjälp. Så ring och prata med din barnmorska så du får hjälp att lindra det.
    Skönt att höra, man blir ju så rädd att det ska vara något med bebisen. Jag har tid hos barnmorskan på tisdag så blir det inte värre innan dess tänkte jag ta upp det då. Tack för att du svarar:)
  • Empa86

Haha måste berätta en rolig grej som hände igår. Jag och min sambo hade varit på föräldragruppen där vi bland annat pratade om amning (jätte informativt och bra). Så när vi kom hem fortsatte vi diskutera amning och vi började "studera" hur brösten förändrats under graviditeten. Då tar sambon ett tag kring ena brösten på mig och formar handen (på samma sätt som bebisen ska forma bröstet i munnen) och klämmer till! Aj! Och gissa om vi blev förvånade när det började spruta råmjölk!! Haha, fan va förvånad han såg ut! Jag trodde inte att den fanns så tidigt hos mig!  

• Empa86
    roxylady skrev 2011-09-29 13:05:10 följande:
    Ja nej men precis, doktorn sa att bebisen märker inte av det alls så det är ingen fara så. Ok men då är det ju ganska snart. Men blir det riktigt jobbigt så försök komma in tidigare då isf.
    Ja men det var så lite :)

Du det där med råmjölken lät roligt :p *fniss* I vilken vecka är du i? Har kollat själv några ggr om man har nått. Men hos mig finns inget än vad jag vet :)
    Är i 22+1, har inte sett till ett spår av någon mjölk fram tills dess, fattar inte hur sambon lyckades:)
  • Empa86

Wiho! Idag fyller jag 25år! Ska börja fira dagen med lite våfflor och jordgubbarHjärta

• Empa86
    missable skrev 2011-10-02 10:30:09 följande:

Tack så mycket för omtanken! Fick ligga med ctg i 20 min i fredags på sjukhuset, först hade de svårt att hitta henne och få "kontakt" med hjärtat, men när de såg att allt var stabilt i 20 min fick vi åka hem igen. Men fy vilken ångest jag hade när vi satt och väntade, såg massa nyfödda med sina mammor och jag satt och verkligen kände efter. De gjorde ett UL med och allt såg bra ut, TACK för det! Men hon har vänt sig med ryggen mot nu och sparkar inåt så det är väl därför jag inte känt så mycket! Men hon mår bra!

Är i Göteborg nu, och det blev en PO.P jacka, och den blev grön! HAha, gillade det den bättre än den svarta, så nu får jag sticka en ny halsduk i en annan färg! Var inne på Lovelymama med, men tyckte de inte hade så jätte mycket, konstiga storlekar på kläderna, men jag fyndade tre tröjjor! Shoppade loss lite på HM med, blev tokkär i deras manschesterbyxor, de bruna så de blev det och lite skjortor, tshirt och underkläder!

Ska läsa ikapp allt ni skrivit sen ville bara hojta till att det gått bra! Är i vecka 25 nu =) (24+1)

Härligt att ni mår braGlad
  • Empa86

Oh i morgon är det dax för kontroll hos BM, hoppas lille skrutt växer som h*n skaObestämd

• Empa86

Åh varför ska jag alltid vara så nervös? BM besök om 30 min och jag kan inte slappna av! Man ska väl njuta när man är gravid??

• Empa86

Hm... nu blev jag lite fundersam. Förlåt att jag håller på att nojja hela tiden men måste höra med er...
    Igår (tror det var på kvällen) när jag skulle gå och kissa upptäckte jag att mina trosor var jätteblöta, så pass att jag bytte. Men jag funderade inte över det. Idag hände samma sak igen! Det var först nu när det hände andra gången som jag blev fundersam. Det är verkligen bara blött som vatten. Jag fattar inte, är det flytningar eller kan det vara att man blir så svettig(!!)?  Någon som känner igen?Skäms

• Empa86
    LillaEko skrev 2011-10-05 18:05:14 följande:
    mina kan vara "svett-blöta" men bara efter jag tränat eller vet att jag är sjukt varm.
    Hm... ja man är väl mycket varmare än tidigareGlad
Svar på tråden Januaribebis 2012