• Empa86

Januaribebis 2012

LillaEko skrev 2011-12-20 09:41:52 följande:
    Kan det vara något på gång????

En rosa flytning i storlek med en 5 krona innan när jag var och kissade.
    Ringde bm som bad mig avvakta. Men blev det mer eller om jag fr ont skulle jag kontakta förlossningen.

Slemproppen kanske?!?!?!
    Jag har ju bestämt att jag ska gå över nyår, så inte haft en tanke på att bebis faktiskt kan komma nu.
    **Spännande**
    Men är ju redan i v 38(37+4), så känns ju skönt att det är så långt gånget iallafall =)
    Åh va spännande LillaEko!! :) 
  • Empa86
    Yrla skrev 2011-12-20 11:39:45 följande:
    Hej allihopa!

Efter enbart nattliga värkar (heeelt lugnt på dagarna) så gick mitt vatten idag 11.05 HOS BM!! ^^
    Dock har värkarbetet inte riktigt satt igång än, men jag tänkte bara tala om det för er:)
    Åh va skoj! Stort lycka till;) Håll oss uppdaterade!
  • Empa86
    elinson skrev 2011-12-21 08:57:05 följande:
    Om vattnet går o han inte är fixerad så ska jag lägga mig ner o vänta på ambulans på instr. från BM. Om han är fixerad ska jag komma in med det är inte akut.
    Har något att göra med att navelsträngen inte ska komma i kläm va?
  • Empa86
    LillaEko skrev 2011-12-22 10:05:54 följande:
    Bm tippar på att vi har bebis innan julafton?!?! Blödningen jag har är inte slemproppen utan beror på att jag håller på och börjar öppna mig och har sköra slemhinnor, en så kallad täckblödning. Har lite oregelbundna sammandragningar med mensvärk sen fem i morse och ont i ryggen.
    Så vi ska åka och hämta ut babyskyddet vi tänkt hyra idag. Känns ju lika bra att få in det i bilen nu när det är massa röda dagar i helgen.
    Whiiiii, så spännande!
    Va skoj!!
  • Empa86
    LillaEko skrev 2011-12-24 17:23:45 följande:
    Kikar in och önskar er alla en god jul. Åkte hem från bb nu i em då jag är förvånansvärt pigg efter snittet. Så nu vankas mysig julaftons kväll med mannen och vår ljuvliga dotter i soffan.
    MysigtGlad
  • Empa86

Nu händer det grejer här i tråden! Jag vill också!! men är ju bara i 34+5 så jag måste vänta några veckor till:(

Grattis till alla er som fått träffa era små♥

• Empa86

Fråga: Vad använder ni för tvättmedel när ni tvättar bebis kläder och textiler? Och visst ska man undvika sköljmedel?

• Empa86

Då låter det som att det bara är köra på som vanligt:) Tack för svaren!

Svar på tråden Januaribebis 2012