• Empa86

Januaribebis 2012

Stort Grattis till lillkillen SFHelen! hoppas ni mår bra!

• Empa86

God morgon på er!
    Jag är sedan igår förmiddag inskriven på förlossningen! Jag har haft lite mycket sd i helgen (inte gjort ont) och tänkte bara ringa och kolla vad som är "normalt" . Tog bussen från jobbet till sjukan och tänkte att "jag är snart tillbaka". Men ikke! Det visade sig att det var lilla bebis som lagt sig med huvudet ner, fixerad och klar för start! Jag har hittills fått tre bricanylsprutor innan natten, och nu väntar jag på att de ska komma och se att jag är vaken så jag får veta om jag får komma hem eller inte. Det är inge kul att ligga här bland alla skrikandes kvinnor som får sina bebisar medan en annan gör allt för att den inte ska komma ut nu! 
    Dagens insikt är iaf att man inte ska skaffa ett heltids jobb när det är två månader kvar till BF:)

• Empa86
    misssally skrev 2011-11-21 21:00:19 följande:
    Oj det var ett bra pris, de hade kampanj på Babyproffsen nu 1595:-, men ni fick det ju ännu billigare.. Var var det? Finns det någon webshop som man kan beställa ifrån?
    SysterAnna skrev 2011-11-20 20:17:07 följande:
    Grattis till prinsen SFHelen!!! Lycka till med allt.

Vi har också köpt brio primo.  990:- inklusive bas. Har en liten bil och detta skall vara ett av de minsta på marknaden, ska också vara ett av dem lättaste också vilket är smidigt då vi bor på 3:e våningen. Dessutom som någon annan skrev att basen är både bältesanpassad och iso-fixanpassad är väldigt smidigt då vi har isifox i vår bil men det har inte svärfars bil som vi lånar ibland när vi behöver större bil.
    990!! Det var ju ännu billigare. Jag ställer samma fråga till dig, vet du om det går att beställa? :)
    Vi köpte också Brio primo 1295 på barnens hus, det var inte alls länge sen!
  • Empa86
    elinson skrev 2011-11-22 07:39:04 följande:
    Knip!!
    Jag var inne på förlossningen för två veckor sedan, tänkte som du "bara en snabb koll så kan jag åka hem sen..." Men jag blev kvar en hel dag tills SD roade sig (efter lite medicinering). Hoppas ni får komma hem snart och att det är falskt alarm. 
    Haha jag kniper allt jag kan;) Ja jag tror nästan jag får åka hem idag och frågan är bara med för råd, om jag får fortsätta jobba eller om det är soffläge som gäller..
  • Empa86

Jag tror det ska gå bra, tappen var inte påverkad hittills men bebis ligger och pressar huvudet neråt så de är väl lite oroligt ändå. Men jag tycker gott att den kan stanna där inne till efter nyår iaf. Sen får den väl komma när den vill!

• Empa86

Oj oj SFHelen! Skönt att det värkar ha gått så pass bra! Man blir ju orolig när de vill ut så tidigt! Lycka till med den lilla kämpen!{#emotions_dlg.flower}

• Empa86

Nu har jag pratat med min BM hon tyckte det var konstigt att läkaren på förlossningen inte sjukskrev mig efter min vistelse där, så nu har hon bokat in mig hos en annan läkare idag. Får se om hon också tycker att jag ska vara hemma och ta det lugnt. Det går ju bra så länge jag ligger helt still men det sätter igång bara jag ska hämta ett glas vatten i köket.. jobbigt. Det blir ju super pinsamt att ringa till jobbet och säga att jag blir sjukskriven, har ju bara jobbat där i 4 veckorRynkar på näsan 

• Empa86
    roxylady skrev 2011-11-23 11:50:49 följande:
    En lite halvpinsam och otrevlig fråga kanske.. men är det bara jag som är svullen eller något där nere? Tycker det känns som jag blivit större där? Känner inte igen mig själv. Är det något som försvinner? Det gör inte ont men är störande då man känner att något är annorlunda.. måste fråga någon.. försökt googla på detta men får inte riktigt fram info..
    Känner mig också svullen. Inte speciellt sexigt...Försvinner väl när graviditeten är över:) 
  • Empa86
    Pusselbiten86 skrev 2011-11-23 12:03:37 följande:
    Inne på FL. Sammandragningar varannan minut!
    Fått brickanyl o ska stoppa upp det!
    Tappen minskade 1 cm bara ja gick på toa!
    Oj! Du också! Hoppas det går bra och att liten får stanna ett tag till!
  • Empa86

Idag tänker jag ligga helt blixtstilla för att de om Sd lugnar ner sig. Det har varit igång i natt och jag fick ont i ryggen och magen. Jag tror dock inte att det var själva värkarna som gjorde ont utan snarare att tarmar och allt som finns där blir "ihopklämmt" och ömt. Eller vad tror ni? Vill verkligen inte att det är bebis som är på väg ut!!Gråter

Svar på tråden Januaribebis 2012