Januaribebis 2012
Stort Grattis till lillkillen SFHelen! hoppas ni mår bra!
Stort Grattis till lillkillen SFHelen! hoppas ni mår bra!
God morgon på er!
Jag är sedan igår förmiddag inskriven på förlossningen! Jag har haft lite mycket sd i helgen (inte gjort ont) och tänkte bara ringa och kolla vad som är "normalt" . Tog bussen från jobbet till sjukan och tänkte att "jag är snart tillbaka". Men ikke! Det visade sig att det var lilla bebis som lagt sig med huvudet ner, fixerad och klar för start! Jag har hittills fått tre bricanylsprutor innan natten, och nu väntar jag på att de ska komma och se att jag är vaken så jag får veta om jag får komma hem eller inte. Det är inge kul att ligga här bland alla skrikandes kvinnor som får sina bebisar medan en annan gör allt för att den inte ska komma ut nu!
Dagens insikt är iaf att man inte ska skaffa ett heltids jobb när det är två månader kvar till BF:)
Jag tror det ska gå bra, tappen var inte påverkad hittills men bebis ligger och pressar huvudet neråt så de är väl lite oroligt ändå. Men jag tycker gott att den kan stanna där inne till efter nyår iaf. Sen får den väl komma när den vill!
Oj oj SFHelen! Skönt att det värkar ha gått så pass bra! Man blir ju orolig när de vill ut så tidigt! Lycka till med den lilla kämpen!
Nu har jag pratat med min BM hon tyckte det var konstigt att läkaren på förlossningen inte sjukskrev mig efter min vistelse där, så nu har hon bokat in mig hos en annan läkare idag. Får se om hon också tycker att jag ska vara hemma och ta det lugnt. Det går ju bra så länge jag ligger helt still men det sätter igång bara jag ska hämta ett glas vatten i köket.. jobbigt. Det blir ju super pinsamt att ringa till jobbet och säga att jag blir sjukskriven, har ju bara jobbat där i 4 veckor
Idag tänker jag ligga helt blixtstilla för att de om Sd lugnar ner sig. Det har varit igång i natt och jag fick ont i ryggen och magen. Jag tror dock inte att det var själva värkarna som gjorde ont utan snarare att tarmar och allt som finns där blir "ihopklämmt" och ömt. Eller vad tror ni? Vill verkligen inte att det är bebis som är på väg ut!!