• Empa86

Januaribebis 2012

Empa86 skrev 2011-10-05 17:48:56 följande:
    Hm... nu blev jag lite fundersam. Förlåt att jag håller på att nojja hela tiden men måste höra med er...
    Igår (tror det var på kvällen) när jag skulle gå och kissa upptäckte jag att mina trosor var jätteblöta, så pass att jag bytte. Men jag funderade inte över det. Idag hände samma sak igen! Det var först nu när det hände andra gången som jag blev fundersam. Det är verkligen bara blött som vatten. Jag fattar inte, är det flytningar eller kan det vara att man blir så svettig(!!)?  Någon som känner igen?Skäms
    Åh fan, man ska inte läsa på nätet när man är gravid! Nu har jag fått för mig att jag läcker fostervatten.. Äh nu får jag fan skärpa mig, hur nervös kan man vara?
  • Empa86
    bumbi 84 skrev 2011-10-05 19:46:55 följande:
    skulle precis skriva att du skulle hålla koll så det inte kommer mer. kan ju vara fostervatten menn det kan dom ju kolla lätt på fl
    Ja jag tänkte jag skulle åka och köpa bindor så det blir lite lättare att hålla koll..
  • Empa86

Åh nu ringde jag bm och rådfrågade om mina vattninga flytningar. Det lät som att hon tyckte vi skulle åka in men hon skulle kolla med smvc först va dom tyckte. Jaja det är väl bra att få det kollat, blir ju lite nervös bara...

• Empa86

Åh igår gjorde jag och sambon något dumt. Vi impulshämtade en till katt! Vi har tänkt skaffa en till så att våran får en kompis, har hela tiden tänkt att det ska vara en kattunge då våran är 3år. Igår fick vi ett infall efter att ha sett en annons på blocket och vi hämtade en döv femårig kastrerad hona. Det har varit ganska livat inatt. Vad tänkte vi på??

• Empa86

Just snyggt, registrerade mig så att jag skulle få en Babybox från apoteksgruppen, bara det att det finns inget apotek som till hör apoteksgruppen här. Surt! 

• Empa86
    missable skrev 2011-10-13 19:49:42 följande:
    Dom vart ju inte glada på mig, men som jag sade, tänkte verkligen inte på det! 
    Jag ska låta bli i fortsättningen, ska prata med BM om det imorn tänkte jag, hon på 1177 var så jävla otrevlig och kallade mig för dålig förälder att jag inte tänkte på mitt ofödda barn.  Orkade inte lyssna så jag sa tack och hej!
    Fan vilket sjukt bemötande, såna människor ska inte jobba med service!
    Det är nog ingen fara ska du se:)
  • Empa86
    roxylady skrev 2011-10-19 18:48:42 följande:
    Varit på första föräldragruppomgången nu. Först kändes det bara spänt och konstigt. Men efter ett tag när vi fick prata med varandra.. de delade upp oss tjejor o killar försig. Fick tre diskussionsfrågor ang vad vi förväntar oss av gruppen, vad vi tror att man kan förbereda inför förlossningen och vad man ska ha med sig till den. Vi kom knappt över första frågan innan vi började glida in på annat. Var så skönt att prata på riktigt med andra tjejer som går igenom samma sak precis som jag gör med er här, fast öga mot öga. Riktigt bra tror jag att det blir! :)

Fler som varit på föräldragruppen än?
    Vi har hunnit vara på alla 5 träffar redan. Men våran första träff var precis som du beskriver! Bor vi i samma landsting?

Här gör de också hembesök bara för att man ska slippa gå iväg. Bvc-sköterskan sa att det brukar ta 1-1,5 h och man pratar om hur man tycker att det går osv. Tycker det verkar mysigt :) 
  • Empa86
    roxylady skrev 2011-10-20 14:03:54 följande:
    Måste bara berätta något roligt :) I natt när jag höll om min sambo så (somnade jag givetvis på en gång).. men han berättade sedan nu på morgonen att bebisen hade legat och sparkat mot hans rygg hur länge som helst hahaha! Sikken buse ;)
    MysigtGlad Våran katt fick sig en riktig spark när hon låg och sov mot min mage för ett tag sen, hon såg sur och förvånad ut samtidigt! 
  • Empa86

Nu har jag äntligen fått jobb! Nu är bara frågan hur det kommer att gå att börja jobba heltid samtidigt som man går in i tredje trimesternFlört Är det någon mer som tänkt jobba fram till BF om kroppen och orken tillåter? 

Svar på tråden Januaribebis 2012