• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • curiosa

Ännu mer gnäll....
    Nu när jag har fått iordning på karpaltunnelsyndromet med stödskenor så har mina fingrar börjat att stelna till när dom är böjda. (även detta på natten) Att veckla ut dom på morgonen är plågsamt men när det väl är gjort så fungerar de som de ska iafl.
    Sen det här med toa besök på natten, blir tokig att inte få sova i ett streck!
    Eller varje gång man ska vända sig så vaknar man för det är en hel process att göra det.
    Igår var jag och dottern och skulle handla det sista i julklappsväg och skulle även ha en klänning/tunika till mig själv inför ett dop i dag och julbord mm. Att stå i ett omklädningsrum är ju aldrig kul men igår var nog det värsta jag vart med om....flodhäst varning till max och då ska man bli ännu större.

Jaja bebis mår bra och det är ju det viktigaste.

• MissT
    Ananas skrev 2011-12-03 21:32:00 följande:
    Ah, då känns det inte som att det är så allvarligt :) Du får hålla mig uppdaterat hur det går!! 
    Nej det gör det inte. Vi får hålla varandra uppdaterade om hur det går!
  • chicopico

Jag var på TUL i fredags och allt var bra med bebisen den väger ca 2400g nu och beräknas väga ca 3700g när den föds och det låter ju lagom
    Vi kollade inte könet, har vi hållt oss så här länge så kan vi vänta lite till men de känns som en flicka iaf

• Frökenolson
    Tärning6 skrev 2011-12-04 09:51:37 följande:
    hur mår alla??
    Mår bra med liten, men har en rejäl förkylning på G.
    Igår var bebis väldigt lugn och jag var lite orolig men sen började hickan och då kände jag mej lugn...
    Var och bowlade igår, det var en intressant upplevelse med tjockismagen ;) 
    Idag fick jag äntligen tagit lite bilder på magen igen, har varit dålig på det. Har inte heller skrivit i dagboken på jättelänge, får nog bli några blad snart medans man kommer ihåg hur man mått och vad som hänt et.c

Ha en fin adventsöndag tjejer!
  • minjalin
    Yrla skrev 2011-12-04 00:21:34 följande:
    Hehe jo då nog minns du rätt allt :D

Haha tro mig, detaljer är inget jag är rädd för. Ska ju torka bajsrumpa dom kommande åren så man får väl vara lite härdad ^^ Svarar på ditt 3 meters mail antingen snart om jag inte somnar vid datorn annars svarar jag imorgon, har varit hos svärföräldrarna hela dagen, och sedan vidare till storebror med sambo :)
    Hehe, bajsrumpa är ingenting på när blöjan läckt och bajset läckt upp till skuldrorna på bebis (utan att överdriva xD) Fast tycker inte bebisbajs är så farligt, är värre då när de är 2 år. Luktar väldigt mycket värre då :p Men har inte ont av att byta på mina egna barn. Har liksom klarat att byta diarréblöjor på Leon samtidigt som jag själv vart magsjuk :p Undrade hur det skulle gå med gravillamåendet men det gick det med när jag var tvungen. Var sambon hemma tog han det så klart men när jag var själv hade jag ju inte så mycket till val ;) Men det första bajset som kommer från bebis kan jag vara utan (tur man precis genomgått en förlossning så ens sambo inte kan säga så mycket om några små bajsblöjor) för det bajset är halvt omöjligt att få bort. Är som tjära och bara kletar ut när man torkar :p Hehe, såg att du svarat på det nu men får ta och läsa det och svara senare idag för nu hinner jag inte :p
  • shadowstorm

Från det enda till det andra när man ändå gnäller ;) JAG VILL HA SNÖ!!! Jag bor ändå uppe i norr men inte får jag någon snö för det! Snacka om total saknad av julkänsla ;(

• Tärning6
    chicopico skrev 2011-12-04 10:11:52 följande:
    Jag var på TUL i fredags och allt var bra med bebisen den väger ca 2400g nu och beräknas väga ca 3700g när den föds och det låter ju lagom
    Vi kollade inte könet, har vi hållt oss så här länge så kan vi vänta lite till men de känns som en flicka iaf
    härligt att allt såg bra ut...
    Frökenolson skrev 2011-12-04 10:24:47 följande:
    Mår bra med liten, men har en rejäl förkylning på G.
    Igår var bebis väldigt lugn och jag var lite orolig men sen började hickan och då kände jag mej lugn...
    Var och bowlade igår, det var en intressant upplevelse med tjockismagen ;) 
    Idag fick jag äntligen tagit lite bilder på magen igen, har varit dålig på det. Har inte heller skrivit i dagboken på jättelänge, får nog bli några blad snart medans man kommer ihåg hur man mått och vad som hänt et.c

Ha en fin adventsöndag tjejer!
    Inge kul med förkylning,,, Kul med bowling vill oxå...

Ha en trevlig advents söndag du med.. :D
    shadowstorm skrev 2011-12-04 12:02:41 följande:
    Från det enda till det andra när man ändå gnäller ;) JAG VILL HA SNÖ!!! Jag bor ändå uppe i norr men inte får jag någon snö för det! Snacka om total saknad av julkänsla ;(
    Håller med dig bor oxå i norr vill oxå ha snö å de e nuuuuuuuuuuuuu