• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • shadowstorm
    Tärning6 skrev 2011-12-04 12:11:54 följande:
    härligt att allt såg bra ut...
    Frökenolson skrev 2011-12-04 10:24:47 följande:
    Mår bra med liten, men har en rejäl förkylning på G.
    Igår var bebis väldigt lugn och jag var lite orolig men sen började hickan och då kände jag mej lugn...
    Var och bowlade igår, det var en intressant upplevelse med tjockismagen ;) 
    Idag fick jag äntligen tagit lite bilder på magen igen, har varit dålig på det. Har inte heller skrivit i dagboken på jättelänge, får nog bli några blad snart medans man kommer ihåg hur man mått och vad som hänt et.c

Ha en fin adventsöndag tjejer!
    Inge kul med förkylning,,, Kul med bowling vill oxå...

Ha en trevlig advents söndag du med.. :DHåller med dig bor oxå i norr vill oxå ha snö å de e nuuuuuuuuuuuuu
    Ja du bor väl i samma stad som mig till och med ;) Och denna tid HAR vi snö!! Föra året kom den 17.de oktober och nu är det 4.de december och ingen snö :((
  • roxylady
    Yrla skrev 2011-12-04 00:15:52 följande:
    Jo visst känner jag igen det där ^^ Det jobbiga är att jag har gått omkring och skrytit inför vår bm att jag minsann inte vaknar på nätterna för att gå upp och kissa, men nu har även det dragit igång. Tack och lov bara en gång runt sju, sen kan jag sova en stund till. Men det är inte nådigt när man är så förbenat trött hela tiden :(

Vilket fint namn :D Våran blir en liten Adrian ;)
    Typiskt >.<
    Du får tänka på hur länge du slapp göra det Jag har varit uppe på toa åtmonstonet en gång per natt sedan v6-7 nånstans. Men i början var det ju bara hormoner som fick mig att kuta på toa. Skönt då får du sova hela natten iaf

Tack! Och detsamma!!
    Yrla skrev 2011-12-04 00:23:41 följande:
    Hehe jo jag håller faktiskt med dig. Tycker dessutom att det är märkligt att hon lyckas hålla sig vid medvetande så länge men å andra sidan så har jag ju inte varit med om det själv så xD Jag äääälskar böckerna, filmerna är också bra men inte ens hälften så bra som böckerna. Men så käkar ju jag iof böcker till frukost som min karl brukar säga ^^
    Ja men eller hur! Något jag tänkte på är i med att bebisen växer så himla snabbt i den sagan så borde ju hon ha världens största bristningar? Eller hur? :P Älskar också böcker men oftast bara i den genren. Ha ha! Det är bra det Önskar jag var mer bokmal också!! Ja böckerna är helt underbara! Har läst BD 3 ggr *fniss*
  • roxylady
    shadowstorm skrev 2011-12-04 12:15:22 följande:
    Ja du bor väl i samma stad som mig till och med ;) Och denna tid HAR vi snö!! Föra året kom den 17.de oktober och nu är det 4.de december och ingen snö :((
    Samma här i Dalarna.. vi brukar ha fått vid den här tiden.. men ingenting har vi nu heller. Hade lite granna förra Söndagen men det försvann snabbare än snabbast. Hoppas den kommer till julen i alla fall! Idag ska vi på julmarknaden.. kommer ju inte kännas särskilt juligt precis
  • shadowstorm
    roxylady skrev 2011-12-04 12:21:21 följande:
    Samma här i Dalarna.. vi brukar ha fått vid den här tiden.. men ingenting har vi nu heller. Hade lite granna förra Söndagen men det försvann snabbare än snabbast. Hoppas den kommer till julen i alla fall! Idag ska vi på julmarknaden.. kommer ju inte kännas särskilt juligt precis
    Nä det är liksom nåt vit som saknas =( Sen blir det så mycket ljusare bara snön kommer. Nä jag längtar
  • Tärning6
    shadowstorm skrev 2011-12-04 12:15:22 följande:
    JA i sundsvall eller a i kvissleby men de e nästan sak samma, håller med dig, det stog i tidningen att detta var den varmaste vintern sedan 1945 tor jag de va, de e fan sjukt
  • SysterAnna

Här är det hyffsat. Har börjat må väldigt illa dock, liten ligger väldigt högt upp med rumpan.
    Var på kontroll i fredags v.31+0:
    SF: 29 cm
    Bltr: 130/70
    Hjärtfrekvens: 148 slag/min.
    Vikt: 62,5 kg

Så allt såg bara bra ut.  Ligger lite under medellinjen på SF-måttet men följer kurvan bra ändå så det känns skönt. 
    I fredags 1 timma före jag skulle ha gäster  fick jag världens illamående. Blev sittandes med en hink mellan knäna men det kom aldrig något. Min man fick springa runt och göra allt sista städ och förberedelse inför middagen ensam, stackarn. Men drygt 20 minuter innan gästerna kom så släppte det värsta illamåendet och jag mådde helt ok resten av kvällen.
    I eftermiddag väntar julbord på IKEA blir trist att behöva hoppa över laxen dock... 

• Ananas
    MissT skrev 2011-12-04 09:35:07 följande:
    Nej det gör det inte. Vi får hålla varandra uppdaterade om hur det går!
    Absolut! Du får en uppdatering här på onsdag :)
  • elinson
    Tärning6 skrev 2011-12-04 12:47:43 följande:
    JA i sundsvall eller a i kvissleby men de e nästan sak samma, håller med dig, det stog i tidningen att detta var den varmaste vintern sedan 1945 tor jag de va, de e fan sjukt
    haha lite lustigt, jag är född och uppväxt i Skottsund ;)
  • syntetica
    Förbannad och ledsen jag blir
    var nyss upp till affären och dom i kassan
    vågade knappt ta i mina pengar eftersom mina
    händer ser förjävliga ut av mina eksem,
    tänkte nästan kläcka ur mig: Ja akta jag har en
    dödlig sjukdom som smittar..