• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • syntetica

Vet inte om jag ska skratta eller gråta längre.. 
    Gör så förbannat ont i mina eksem så jag vet inte vart jag ska ta vägen,
    pricken över iet är att jag är så torr också så det ser ut som jag är en fisk som fjällar..
    SMörjer och smörjer men det händer inte ett skit, har inte vart utanför dörren på över 3 dagar,
    vet inte ens om det är mer? Tappat räkningen på dagarna..
    Tillomed min sambo börjar nu undra och försöker få mig att gå ut en stund,
    men vad gör man när man är så sårig och torr att man inte ens kan sätta på sig kläder
    utan att nästan börja gråta. inte vrida på huvudet för det spricker och gör ont..
    Känns som jag ska ge upp vilken sekund som helst, lägga mig ner och börja gråta..

Var bara tvungen att få spy ur mig allt 

• elinson
    syntetica skrev 2011-12-03 14:45:35 följande:
    pricken över iet är att jag är så torr också så det ser ut som jag är en fisk som fjällar..
    SMörjer och smörjer men det händer inte ett skit, har inte vart utanför dörren på över 3 dagar,
    men vad gör man när man är så sårig och torr att man inte ens kan sätta på sig kläder
    utan att nästan börja gråta. inte vrida på huvudet för det spricker och gör ont..
    Känns som jag ska ge upp vilken sekund som helst, lägga mig ner och börja gråta..

Det är ok! Jag har suttit i soffan sista 3 dagarna.. hunden stirrar på mig. Men foglossningen gör det omöjligt att gå ut med en 30kgs jämthundsvalp som drar åt alla håll. Skitless på att inte göra nått. 
  • syntetica
    elinson skrev 2011-12-03 15:21:38 följande:
    Det är ok! Jag har suttit i soffan sista 3 dagarna.. hunden stirrar på mig. Men foglossningen gör det omöjligt att gå ut med en 30kgs jämthundsvalp som drar åt alla håll. Skitless på att inte göra nått. 
    Sambon hittade mig gråtandes på sängen, skulle plocka lite eftersom vi ska möblera om men så fort jag tog i något så kändes det som knivar i hela såren.. 
  • PrickenoGrodan
    Västeråsmamman skrev 2011-12-03 11:13:30 följande:
    Det är så mysigt att mysa med vår lilla Emma. Vi är kvar på sjukhuset (såklart) och försöker återhämta oss. Jag får nu en kraftig medicinsk behandling mot proppen i benet.
    Emma har börjat amma men mjölken har inte riktigt runnit till ännu så vi sondmatar henne genom näsan också. Förutom maten så har hon inga andra direkta hjälpbehov. Jätteskönt.
    Vad skönt att allt gått så bra. Njut och fortsätt att mysa!
  • misssally
    LillaEko skrev 2011-12-02 15:53:19 följande:
    Jag får som en sjukt brännande smärta (typ som getingstick) i höjd med revbenen under höger bröst ibland. Gör verkligen fruktansvärt ont.
    Någon mer som känt det?
    Jag får också så, eller det känns som området precis under bröstet "domnar bort"... Vet inte vad det kan vara, men det går bort när jag sträcker på mig, så antagligen är det någon nerv som hamnar i kläm...
  • Tärning6

Här händer det massa grejjor ser jag, ja även här hos mig har det varit mycket nu tycker jag för ena lillebrorsan har varit sjuk å ja min pappas moster som även va hans fostermamma har gått bort så pappa å min man har varit å städat ur hennes lägenhet å förråd på äldreboendet min farmor som är jehovas vittne vi har ej jäte bra kontakt har träffat en karl som är 12år yngre så dem ska gifta sig i december å ja känns som allt bara e snurrigt just nu

• Ananas

Hej på er!
    Någon som har varit med om ett sjunkade SF-mått?
    Jag hade i vecka 28+2 27 cm,  29+5 27 cm och i vecka 32+2 29 cm. Jag ska på tillväxtultraljud på onsdag, tror ni jag behöver oroa mig? Alla andra värden var bara bra!

Bebis beräknar dyka upp 24 januari.

• fabler
    syntetica skrev 2011-12-03 15:24:59 följande:
    Sambon hittade mig gråtandes på sängen, skulle plocka lite eftersom vi ska möblera om men så fort jag tog i något så kändes det som knivar i hela såren.. 
    men ursch du måste ju få hjälp för de där. Blir de inte bättre med ett bad med olivolja då? De brukar jag ta när jag är som torrast och smörjer jag mig efter de så hjälper de längre i alla fall.
    elias är världens sötaste!!!
  • PrickenoGrodan
    Ananas skrev 2011-12-03 17:28:33 följande:
    Hej på er!
    Någon som har varit med om ett sjunkade SF-mått?
    Jag hade i vecka 28+2 27 cm,  29+5 27 cm och i vecka 32+2 29 cm. Jag ska på tillväxtultraljud på onsdag, tror ni jag behöver oroa mig? Alla andra värden var bara bra!

Bebis beräknar dyka upp 24 januari.
    Tror inte du behöver vara orolig.
  • Mörksuggan
    syntetica skrev 2011-12-03 14:45:35 följande:

Har ni någon luftfuktare? Det är ju ruggigt torrt i luften nu. Kanske kan hjälpa till att lindra lite? Som komplement till krämer å så...

Hej på er allihopa förresten. Är rätt så grön här inne på FL och väntar mitt andra barn i slutet på jan -12.