• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Yrla
    minjalin skrev 2011-12-04 11:30:23 följande:
    Hehe, bajsrumpa är ingenting på när blöjan läckt och bajset läckt upp till skuldrorna på bebis (utan att överdriva xD) Fast tycker inte bebisbajs är så farligt, är värre då när de är 2 år. Luktar väldigt mycket värre då :p Men har inte ont av att byta på mina egna barn. Har liksom klarat att byta diarréblöjor på Leon samtidigt som jag själv vart magsjuk :p Undrade hur det skulle gå med gravillamåendet men det gick det med när jag var tvungen. Var sambon hemma tog han det så klart men när jag var själv hade jag ju inte så mycket till val ;) Men det första bajset som kommer från bebis kan jag vara utan (tur man precis genomgått en förlossning så ens sambo inte kan säga så mycket om några små bajsblöjor) för det bajset är halvt omöjligt att få bort. Är som tjära och bara kletar ut när man torkar :p Hehe, såg att du svarat på det nu men får ta och läsa det och svara senare idag för nu hinner jag inte :p
    Nej jag tror inte att jag heller kommer att störas av det faktiskt :P Men den där tjäran låter som något jag också helst hade skippat xD Hur är det egentligen om man blir magsjuk nu såhär sent i graviditeten? Är det något att oroa sig för? Kom och tänka på det nu när du skrev om magsjuka. :P Hahaha ja nog är det tur allt, då får dom faktiskt ta litegrann ^^
  • ccecy
    syntetica skrev 2011-12-04 21:13:09 följande:
    Finns på apoteken och i din vanliga mataffär. 
    Det är värt att köpa dom tycker jag iaf. Mina kostade typ 50-60 kr för ett paket
    och jag behöver inte använda dom dagligen ännu.  
    Jag skulle nog behöva använda dom både dag som natt redan, iofs klarar ja ju mig utan dom eftersom det inte läcker så mycket så det kommer genom bh o sådär. men det är endå lite ohygienist och man är ju tvungen att tvätta varje dag. Såg nyss att jag har ett par hemma redan :) Bor ju i finland och får Mammalådan från FPA (ungefär som försäkringskassan, antar jag). I den lådan finns lite allt möjligt, så jag såg att det var ett par med där :) Men skall ta o se ifall dom har i mataffären här imorgon, annars får jag väl ta ett besök till apoteket :) 
  • syntetica
    ccecy skrev 2011-12-04 21:18:23 följande:
    Jag skulle nog behöva använda dom både dag som natt redan, iofs klarar ja ju mig utan dom eftersom det inte läcker så mycket så det kommer genom bh o sådär. men det är endå lite ohygienist och man är ju tvungen att tvätta varje dag. Såg nyss att jag har ett par hemma redan :) Bor ju i finland och får Mammalådan från FPA (ungefär som försäkringskassan, antar jag). I den lådan finns lite allt möjligt, så jag såg att det var ett par med där :) Men skall ta o se ifall dom har i mataffären här imorgon, annars får jag väl ta ett besök till apoteket :) 
    Då är det ju skönt att slippa tvätta varje dag ;) 
    Åh vart från Finland kommer du?
    Har nämligen nästan all min släkt där :)  
  • Yrla
    roxylady skrev 2011-12-04 12:19:20 följande:
    Typiskt >.<
    Du får tänka på hur länge du slapp göra det Jag har varit uppe på toa åtmonstonet en gång per natt sedan v6-7 nånstans. Men i början var det ju bara hormoner som fick mig att kuta på toa. Skönt då får du sova hela natten iaf

Tack! Och detsamma!!
    Yrla skrev 2011-12-04 00:23:41 följande:
    Hehe jo jag håller faktiskt med dig. Tycker dessutom att det är märkligt att hon lyckas hålla sig vid medvetande så länge men å andra sidan så har jag ju inte varit med om det själv så xD Jag äääälskar böckerna, filmerna är också bra men inte ens hälften så bra som böckerna. Men så käkar ju jag iof böcker till frukost som min karl brukar säga ^^
    Ja men eller hur! Något jag tänkte på är i med att bebisen växer så himla snabbt i den sagan så borde ju hon ha världens största bristningar? Eller hur? :P Älskar också böcker men oftast bara i den genren. Ha ha! Det är bra det Önskar jag var mer bokmal också!! Ja böckerna är helt underbara! Har läst BD 3 ggr *fniss*
    Sen vecka 6-7 :O Jag kanske inte ska klaga? xD Bara jag som är lat och tycker att värmen under täcket är trevligare än kylan inne på badrumsgolvet ^^ Hormonerna som gjorde att du gick på toa? Nu tror jag nog inte att jag förstår :)

:) Tack.

HAHA, ja verkligen! Hela hon borde ju vara en enda stor bristning. Jag antar att du har sett filmen? Har du läst hennes andra böcker också? För hon har ju skrivit en hel bokserie till i typ samma genre, har dock inte tagit mig tid att läsa dom :) Hehe, tycker du att 3 ggr är mycket? :P Då kan jag informera dig om att jag har läst BD 11 ggr ^^ Dom andra tillsammans tror jag att jag har läst 20 ggr xD Som sagt, gillar böckerna !:P
  • Yrla
    roxylady skrev 2011-12-04 12:21:21 följande:
    Samma här i Dalarna.. vi brukar ha fått vid den här tiden.. men ingenting har vi nu heller. Hade lite granna förra Söndagen men det försvann snabbare än snabbast. Hoppas den kommer till julen i alla fall! Idag ska vi på julmarknaden.. kommer ju inte kännas särskilt juligt precis
    Bor du i dalarna ? :D Det gör jag med ^^
  • ccecy
    syntetica skrev 2011-12-04 21:20:36 följande:
    Då är det ju skönt att slippa tvätta varje dag ;) 
    Åh vart från Finland kommer du?
    Har nämligen nästan all min släkt där :)  
    Det är det ju, det får nog bli mitt nästa inköp :)  Österbotten :) har dock min mamma från nyland, men nu är hon också österbottning :) Var har du släkten från då?:)
  • syntetica
    ccecy skrev 2011-12-04 21:24:18 följande:
    Det är det ju, det får nog bli mitt nästa inköp :)  Österbotten :) har dock min mamma från nyland, men nu är hon också österbottning :) Var har du släkten från då?:)
    Dom mesta bor i laitila nu men dom kommer ursprungligen från haukipodas
    sen bor lite folk i kemijärvi :)  
  • Yrla
    fabler skrev 2011-12-04 21:04:43 följande:
    den har jag aldrig varit på, kanske borde ta den nästa år då. Annars kan jag tänka mig nån mindre, vi har ju några stycken här i borlänge också som är värda att besöka.

Nu har jag läst på om förlossningen och bb i falun, förlossningen har flyttat sen vi var där sist så insåg att de kunde va bra och ta reda på vart den ligger.
    Haha men bor du i borlänge :O Det gör faktiskt jag med ^^
  • fabler
    Yrla skrev 2011-12-04 21:29:05 följande:
    Haha men bor du i borlänge :O Det gör faktiskt jag med ^^
    japp de gör jag och paet bor i falun.
    Var i blge bor du då? Själv bor jag i årby.
    elias är världens sötaste!!!