• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Marsätt

Jag bor 4 mil utanför Östersund och är snöar det nu och i går kom det ca 1dm.. så nu är det i alla fall vitt fast det inte är så mycket

♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥ ♥Skruttan 2012♥
  • partouze
    Yrla skrev 2011-12-04 00:55:19 följande:
    Står dom ut eller är dom bara väldigt synliga?
    Dom är bara synliga =(
    BF 12/1-2012 <3
  • PrickenoGrodan
    syntetica skrev 2011-12-03 21:30:06 följande:
    jag badar i babyolja och smörjer mig direkt när jag kliver upp, nu körde vi lätt peeling på ryggen där det är som värst och massa helosan, sen gick jag och la mig en stund. Så peelingen,helososanen och det varma täcket gjorde att det blev lite bättre.
    PrickenoGrodan skrev 2011-12-03 18:30:09 följande:
    Har du någon bra hudläkare?
    Nej jag får inte ens träffa hud längre, vårdcentralen vill inte skicka mig dit.
    det enda svar jag får är : Kortison&mjukgörande.. 
    Men det är ju skandal! Måste du gå via vc då? Här kan man söka direkt till hud.
  • syntetica
    PrickenoGrodan skrev 2011-12-04 15:08:57 följande:
    Men det är ju skandal! Måste du gå via vc då? Här kan man söka direkt till hud.
    Ja här måste man få remiss för att få komma till hud.
    Men ska till höra med dom på uppsala när jag endå ska dit imorgon
    om dom inte på något sätt kan hjälpa mig,
    efter dagens sak som hände så mår jag ännu mer dåligt psykiskt... 
  • PrickenoGrodan
    syntetica skrev 2011-12-04 14:46:16 följande:
    Förbannad och ledsen jag blir
    var nyss upp till affären och dom i kassan
    vågade knappt ta i mina pengar eftersom mina
    händer ser förjävliga ut av mina eksem,
    tänkte nästan kläcka ur mig: Ja akta jag har en
    dödlig sjukdom som smittar..
    Men du måste ju få träffa ett proffs. Jag har jättelite eksem i jämförelse. Först fick jag också rådet mjukgörande och kortison.  Det läkte såren men jag fjällade och det kom ju tillbaks på två röda. Träffade sedan en som var docent i hud. Han sa bara att kortison tar bort såret och delar av klådan men det läker inte ut själva eksemet. Jag fick nya salvor (ingen kortison) och efter en månad var allt borta. Nu kan jag vara eksemfri långa perioder och sår får jag aldrig längre.
  • Snusmumriken80

Har haft min syster på besök. Hon har masserat mig 1h nu och jag kan meddela att nog tusan kom sammandragningarna igång efter d D gör nästan ont

*mamma till B-05, F-07, B-08*
  • syntetica
    PrickenoGrodan skrev 2011-12-04 15:19:10 följande:
    Men du måste ju få träffa ett proffs. Jag har jättelite eksem i jämförelse. Först fick jag också rådet mjukgörande och kortison.  Det läkte såren men jag fjällade och det kom ju tillbaks på två röda. Träffade sedan en som var docent i hud. Han sa bara att kortison tar bort såret och delar av klådan men det läker inte ut själva eksemet. Jag fick nya salvor (ingen kortison) och efter en månad var allt borta. Nu kan jag vara eksemfri långa perioder och sår får jag aldrig längre.
    Kan hålla med det om att kortisonet tar bort klådan och "läker" i ca 2 dagar sen blossar det upp igen och blir lika dåligt igen. Ska verkligen tjata mig till en tid hos hud. Jag har inte ens fått erbjudande att gå och sola på sjukhuset eller bada i det där lila man kan få bada. Jag får inga alternativ förutom kortison.. Men nu har vi tagit kort på alla eksem så jag har att visa nästa gång om jag skulle se "bra" ut i huden. 

Jag tänker mest på hur det blir när bebisen kommer, jag kan ju knappt röra mig nu hur ska jag då kunna ta hand om en liten, inte så jag vill lägga upp bebisen på en axel som är torr, sårig och vätskar..  
  • KärlekenÄrEvig
    Marsätt skrev 2011-12-04 14:52:40 följande:
    Jag bor 4 mil utanför Östersund och är snöar det nu och i går kom det ca 1dm.. så nu är det i alla fall vitt fast det inte är så mycket
    Fuskit! ;) Själv bor jag i norrbotten och här är det spöregn!

Jag tycker det börjar bli rätt jobbigt nu med kroppen, känner mig oftast väldigt trött (sover dåligt, vaknar av att jag vänder och vrider mig hela tiden pga att jag ej hittar någon skön sovställning). Sedan måste jag upp och kissa minst 2 ggr varje natt vilket oftast gör att jag inte kan somna om på ett tag varje gång jag är uppe. Så det blir kanske 3-4 timmars sömn varje natt på veckorna vilket gör att det känns jättetungt på jobbet. Jobbar dessutom på dagis och det börjar kännas men jag har ju som mål att i alla fall orka året ut och det är ju inte så länge kvar nu men säger kroppen helt stopp så får jag såklart lyda den.
  • partouze
    PrickenoGrodan skrev 2011-12-04 15:34:07 följande:
    Början på åderbråck : (
    ohnooo.. Men kan de bli så att de bara blir de lilla eller kommer de till 100% bli värre? det är inte mycket men endå lite och störande. Läste att de försvann oftast eftter graviditeten men med min otur vet man ju aldrig ;/
    BF 12/1-2012 <3