• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Yrla

Hmm, en liten fråga. När "släpper" den där omtalade slemproppen?:S Det plumsade nämligen till i toaletten när jag kissade alldeles nyss (sorry om det blev lite intimt men gubben tjatar på att vi ska ringa FL och jag tycker det är onödigt)

• Yrla
    roxylady skrev 2011-12-02 22:06:29 följande:
    Kom inte ihåg faktiskt.. har inte läst BD sedan 2009. Så det vore ju kul å kolla upp det faktiskt :)

Sant så sant! Ska bli intressant alltihopa! Om man är en snabb eller seg föderska så att säga ;) Har du anteckningar sedan förra gången? Jag ångrar att jag inte tagit så mkt sådant förutom att ha skrivit här ungefär..

Ja det hade varit superskönt! Satt nyss och knappt visste hur jag skulle göra för att kunna få ned mer luft i lungorna :(
    Ryggraden går av :P Bara om man får lägga sig i lite :D
  • Empa86
    Yrla skrev 2011-12-02 23:35:35 följande:
    Hmm, en liten fråga. När "släpper" den där omtalade slemproppen?:S Det plumsade nämligen till i toaletten när jag kissade alldeles nyss (sorry om det blev lite intimt men gubben tjatar på att vi ska ringa FL och jag tycker det är onödigt)
    Står på vardguiden.se att "den kan släppa veckor eller dagar innan förlossningen startar". Men det är väl en indikation på att något är på g;) 
  • Yrla
    roxylady skrev 2011-12-03 00:23:12 följande:
    Yrla: i filmen ja. Men gör den verkligen den i boken med? Har lite dåligt minne:)
    Jo då det är i boken med. Hon sitter i soffan med den där äckliga muggen och bestämmer sig för att gå på toaletten, så när hon får hjälp upp så råkar hon välta muggen och säger oj vad klantig av mig (eller liknande) och sen hör man ett knak och sen skriker alla rätt ut och säger att ryggraden gick av. (vet inte riktigt vad dom säger men du hänger med antar jag xD)

Ohu, men bebis ska ju inte komma än :S Ser man proppen tydligt eller kan den vara som vätska? För jag hörde bara ett plopp och såg att det var något ....oljeliknande i vattnet men inget mer. :S
  • shadowstorm
    Yrla skrev 2011-12-03 00:40:15 följande:
    Jo då det är i boken med. Hon sitter i soffan med den där äckliga muggen och bestämmer sig för att gå på toaletten, så när hon får hjälp upp så råkar hon välta muggen och säger oj vad klantig av mig (eller liknande) och sen hör man ett knak och sen skriker alla rätt ut och säger att ryggraden gick av. (vet inte riktigt vad dom säger men du hänger med antar jag xD)

Ohu, men bebis ska ju inte komma än :S Ser man proppen tydligt eller kan den vara som vätska? För jag hörde bara ett plopp och såg att det var något ....oljeliknande i vattnet men inget mer. :S
    Min släppte föra veckan. Men jag har ingen bebis här ;) Den återbildas ju också om den släpper för tidigt. Med sonen gick den i delar lite ny och då från vecka 34 och han kom vecka 42 ;P
  • Yrla
    shadowstorm skrev 2011-12-03 00:58:01 följande:
    Min släppte föra veckan. Men jag har ingen bebis här ;) Den återbildas ju också om den släpper för tidigt. Med sonen gick den i delar lite ny och då från vecka 34 och han kom vecka 42 ;P
    Skönt att höra!! *pust* Tack så mycket. Lite mobbing dock av slemproppen och lossna så tidigt och så går du över istället :)
  • shadowstorm
    Yrla skrev 2011-12-03 01:02:47 följande:
    Skönt att höra!! *pust* Tack så mycket. Lite mobbing dock av slemproppen och lossna så tidigt och så går du över istället :)
    Ja jag tror du kan känna dig lugn :) Min lossna som sagt föra veckan efter en natt med hemska förvärkar (precis som med sonen) Men inte har det hänt nåt för det haha ;P Om jag inte minns HELT fel från vad jag läste och hörde sen jag vänta min första så återbildas den enda till vecka 37, jag kan som sagt ha fel. var glad du slapp se den ;) Jag såg min uuurk säger jag bara ;P
  • Yrla
    shadowstorm skrev 2011-12-03 01:06:55 följande:
    Ja jag tror du kan känna dig lugn :) Min lossna som sagt föra veckan efter en natt med hemska förvärkar (precis som med sonen) Men inte har det hänt nåt för det haha ;P Om jag inte minns HELT fel från vad jag läste och hörde sen jag vänta min första så återbildas den enda till vecka 37, jag kan som sagt ha fel. var glad du slapp se den ;) Jag såg min uuurk säger jag bara ;P
    Hehe då kan både jag och gubben slappna av :P Usch då :( Förvärkar är fasiken inte att leka med :S När är ni beräknade då ?:) Ända fram till 37 ? *pustar ut ännu mer* HAHAHA, jag kan tänka mig att den inte är jättetrevlig att titta på ^^
  • Yrla
    shadowstorm skrev 2011-12-03 01:06:55 följande:
    hehe då kan både jag och gubben slappna av :P Usch då :( Förvärkar är fasiken inte att leka med :S När är ni beräknade då ?:) Ända fram till 37 ? *pustar ut ännu mer* HAHAHA, jag kan tänka mig att den inte är jättetrevlig att titta på ^^