• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • PrickenoGrodan
    partouze skrev 2011-12-04 15:42:02 följande:
    ohnooo.. Men kan de bli så att de bara blir de lilla eller kommer de till 100% bli värre? det är inte mycket men endå lite och störande. Läste att de försvann oftast eftter graviditeten men med min otur vet man ju aldrig ;/
    Vet inte då mina har kommit när jag inte är gravid. Är opererad två gånger för detta men jag har urdåliga gener. Men om du ser till att använda stödstrumpor så kan ju det hjälpa.
  • LillaJag89
    PrickenoGrodan skrev 2011-12-04 16:00:33 följande:
    Vet inte då mina har kommit när jag inte är gravid. Är opererad två gånger för detta men jag har urdåliga gener. Men om du ser till att använda stödstrumpor så kan ju det hjälpa.
    precis som jag.har massor nu. och tror inte att all försvinner.. så de blir nog operation igen sen.

har så ont i blygdbenet så de finns inte, kan inte gå över golvet utan att ta stöd mot väggarna. och ryggvärken på de gör de fan omöjligt. Är ett helvete.. Och en massa sammandragningar på de.. Gör ont bara jag går upp på övervåningen..
    Kan de bli januari nu?
  • fabler

Idag har jag vart på julmarknaden (den paet också skulle på). De var i alla fall lite julstämning när vi åkte dit då det snöade, men de gav sig lika snabbt.
    Var även in på min favorit butik spillevinken  och fyndade en sommarsuite i 74 från molo till bebisen att ha i sommar.
    Men de va rätt drygt att gå då min bebis ligger och trycker på en massa neråt nu så de blir bara drygt att gå. Men nu är de soffan resten av dagen som gäller för att sen göra min sista arbetsvecka för detta och nästa år de är skjukt att tänka att man inte kommer tillbaka förrens 2013.

elias är världens sötaste!!!
  • ccecy
    LillaJag89 skrev 2011-12-04 16:29:29 följande:
    precis som jag.har massor nu. och tror inte att all försvinner.. så de blir nog operation igen sen.

har så ont i blygdbenet så de finns inte, kan inte gå över golvet utan att ta stöd mot väggarna. och ryggvärken på de gör de fan omöjligt. Är ett helvete.. Och en massa sammandragningar på de.. Gör ont bara jag går upp på övervåningen..
    Kan de bli januari nu?
    Jag har också väldigt sjukt, inte lika som dig dock, vilket är skönt, men det hinner väl bli så! men ja har inte alls ont i ryggen, vilket förvånar mig. men tror jag skall dö varje gång jag går upp för en trappa eller ska sätta mig upp från sängen eller lägga på skor o strumpor, även byxor tar sjuk o sätta på. Men det är väl bara att stå ut! :p
  • Syoss
    SysterAnna skrev 2011-12-04 12:50:07 följande:
    Här är det hyffsat. Har börjat må väldigt illa dock, liten ligger väldigt högt upp med rumpan.
    Var på kontroll i fredags v.31+0:
    SF: 29 cm
    Bltr: 130/70
    Hjärtfrekvens: 148 slag/min.
    Vikt: 62,5 kg

Så allt såg bara bra ut.  Ligger lite under medellinjen på SF-måttet men följer kurvan bra ändå så det känns skönt. 
    I fredags 1 timma före jag skulle ha gäster  fick jag världens illamående. Blev sittandes med en hink mellan knäna men det kom aldrig något. Min man fick springa runt och göra allt sista städ och förberedelse inför middagen ensam, stackarn. Men drygt 20 minuter innan gästerna kom så släppte det värsta illamåendet och jag mådde helt ok resten av kvällen.
    I eftermiddag väntar julbord på IKEA blir trist att behöva hoppa över laxen dock... 

Min ligger också snäppet under medel men följer sin egen kurva bra :)
    Vi ska också testa på IKEAs julbord nån dag frampå, ska bli mumma :) håller med om att det är tråkigt att behöva hoppa över laxen, det är ju så himla gott! 
  • roxylady
    fabler skrev 2011-12-04 16:38:01 följande:
    Idag har jag vart på julmarknaden (den paet också skulle på). De var i alla fall lite julstämning när vi åkte dit då det snöade, men de gav sig lika snabbt.
    Var även in på min favorit butik spillevinken  och fyndade en sommarsuite i 74 från molo till bebisen att ha i sommar.
    Men de va rätt drygt att gå då min bebis ligger och trycker på en massa neråt nu så de blir bara drygt att gå. Men nu är de soffan resten av dagen som gäller för att sen göra min sista arbetsvecka för detta och nästa år de är skjukt att tänka att man inte kommer tillbaka förrens 2013.
    Blev ingen vända dit.. tyckte det var så grått å trist ute Mysigt att det kom några flingor i alla fall
    Var det mkt folk där uppe??

Skönt att du har en vecka kvar bara nu! Själv har jag 4 veckor kvar men har iofs gått ned i tid också.. men ändå.
  • fabler
    roxylady skrev 2011-12-04 18:41:43 följande:
    Blev ingen vända dit.. tyckte det var så grått å trist ute Mysigt att det kom några flingor i alla fall
    Var det mkt folk där uppe??

Skönt att du har en vecka kvar bara nu! Själv har jag 4 veckor kvar men har iofs gått ned i tid också.. men ändå.
    de va sjukt mycket folk. Så jag har svårt och se att man kommer ta sig fram där nästa år med en barnvagn och gör jag då sällskap med syster så har vi varsin vagn. Så de blir nog att besöka nån annan marknad nästa år.
  • Sapato

Men usch vad jag lider med er alla som mår så dåligt.

Själv mår jag toppen faktiskt. Igår höll jag igång från 8-24 med allt från städning/tvättning, shopping, barnkalas och julbord med jobbet.
    Idag var vi på museum och sen fikade vi i stan.
    Väntar bara på att jag ska börja må dåligt.. Men känner mig nästan piggare än alla ogravida runt mig

• fabler
    Sapato skrev 2011-12-04 18:54:21 följande:
    Men usch vad jag lider med er alla som mår så dåligt.

Själv mår jag toppen faktiskt. Igår höll jag igång från 8-24 med allt från städning/tvättning, shopping, barnkalas och julbord med jobbet.
    Idag var vi på museum och sen fikade vi i stan.
    Väntar bara på att jag ska börja må dåligt.. Men känner mig nästan piggare än alla ogravida runt mig
    vad underbart! Njut! Så var de för mig när jag va gravid med sonen, men denna gång orkar kroppen inte alls med lika mycket.
  • Sapato

Ames: För mig var det tvärtom med sonen, då var jag sjukskriven vid det här laget för hade sån jävulsk foglossning då.

Njuter så länge det varar