• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Wicky81
    Yrla skrev 2011-12-05 19:22:00 följande:
    Wicky81 Jasså ska du också till bb i Falun:) vart någonstans är du boende då? Tack så mycket, jag bad om något sött att dricka, så blev det fart i magen. :) hoppas att dom blir nöjda med honom nu.
    Japp jag får åka 15 mil med värkar ;) Bor ca 5 mil utanför Mora, mot Vansbrohållet....

Skönt att det blev fart på honom då. Hoppas dom blir nöjda och släpper hem er....Men jättebra att dom kollar upp det på en gång och inte ignorerar det :)
    När har du BF?
  • Empa86
    Yrla skrev 2011-12-05 19:22:00 följande:
    Wicky81 Jasså ska du också till bb i Falun:) vart någonstans är du boende då? Tack så mycket, jag bad om något sött att dricka, så blev det fart i magen. :) hoppas att dom blir nöjda med honom nu.
    Va bra att det blev lite fart på honomGlad
  • Yrla

Wicky81 Usch vad jobbigt! Helt sjukt att dom la ner moras förlossningsavdelning! Ja det är jätteskönt. Nu sitter vi och väntar på att jouren ska komma och kolla så allt ser bra ut inuti. Avskyr dom där iskalla instrumenten som dom petar upp, USCH! Vi har BF 8 januari. Ni då?

• Wicky81
    Yrla skrev 2011-12-05 19:41:53 följande:
    Wicky81 Usch vad jobbigt! Helt sjukt att dom la ner moras förlossningsavdelning! Ja det är jätteskönt. Nu sitter vi och väntar på att jouren ska komma och kolla så allt ser bra ut inuti. Avskyr dom där iskalla instrumenten som dom petar upp, USCH! Vi har BF 8 januari. Ni då?
    Ja nedläggningen var inget positivt för oss åt det här hållet. Har en väninna som fick föda på akuten i Mora för det gick så fort...Så det är nog värsta skräcken. Att det ska gå så fort att man får föda i bilen i skogen nånstans på vägen :P Men sen att sitta i en bil 15 mil med värkar...huwwa...Tyckte det var hemskt å bara åka in till Mora när dottern skulle födas -05..
    Har BF 3e februari...vekar vara en av dom sista i den här tråden ;)
    Då har ni inte långt kvar nu då...det går ju så fort!
    Uppdatera mig gärna hur förlossning osv var i Falun sen för det är intressant å veta då jag hört lite olika.
    Ja dom där instrumenten är inga roliga. Hoppas som sagt att dom är nöjda nu då så dom vågar släppa er.
  • Pusselbiten86
    missable skrev 2011-12-05 11:57:16 följande:
    Iik vad det är mycket som har hänt! 

Västeråsmamman, grattis till er Emma, skönt att det är bara sonden som behövs!

Fellis: Hur går det för er????

Pusselbiten86: Kronobergare är jag, bor i Växjö

Har en foglossning som håller på ta kol på mig, ska mejla sjukgymnasten nu tänkte jag, haltar riktigt ordentligt idag =( Har haft kalas hela helgen, fyllde 25 i fredags  och nu jädrar slår jag ner på takten, fick första snön här hemma idag =) Jätte fint och mysigt!!! 

KRAM PÅ ER! 
    Jag bor med i Växjö Eller 4 mil norr. Lammhult. Men är i växjö minst 1 gång i veckan :) När har du BF ?
    Noah 060526, Thias 070724, Alwin 091210, Gravid BF Jan 2012 :)
  • Haanky
    Velociped skrev 2011-12-05 15:36:01 följande:
    JAA! :D Var jätterädd gällande förlossningen förut men har läst på och instruerat min sambo kring dyktekniken och nu, även om det såklart känns pirrigt, ser jag faktiskt nästan bara fram emot att få prova det! :D (första barnet)

Ja samma här jag födde i kejsarsnitt sist så det känns jätte pirrigt!!! vill så gärna testa :D
    Zaarah1984 skrev 2011-12-05 15:12:23 följande:
    Vad är det för något?

Det finns massa forum här att läsa men det handlar om att du skall acceptera smärtan under förlossningen och vara så avslappnad som möjligt och låta kroppe göra sitt jobb och lita på dig själv :) har aldrig provat men de som berättar om det har haft fina förlossningar utan panik i smärtan :)

• Empa86
    elingabriella skrev 2011-12-05 19:57:05 följande:
    Jag ligger på förlossningen och försöker stoppa värkar vecka 32+2 Vår bebis som är så liten Tappen är 1,5 cm och jag har fått kortison och bricanyl.
    Nej, du också? Hoppas de lyckas stoppa upp det så att liten får vara kvar i magen en stund till! Varför vill de små liven ut redan?
  • Pusselbiten86
    elingabriella skrev 2011-12-05 19:57:05 följande:
    Jag ligger på förlossningen och försöker stoppa värkar vecka 32+2 Vår bebis som är så liten Tappen är 1,5 cm och jag har fått kortison och bricanyl.
    Nej inte du med. Hoppas verkligen de lyckas stoppa upp dig- En aning tidiigt än :(

KRAM 
    Noah 060526, Thias 070724, Alwin 091210, Gravid BF Jan 2012 :)
  • PrickenoGrodan
    Wicky81 skrev 2011-12-05 19:48:53 följande:
    Ja nedläggningen var inget positivt för oss åt det här hållet. Har en väninna som fick föda på akuten i Mora för det gick så fort...Så det är nog värsta skräcken. Att det ska gå så fort att man får föda i bilen i skogen nånstans på vägen :P Men sen att sitta i en bil 15 mil med värkar...huwwa...Tyckte det var hemskt å bara åka in till Mora när dottern skulle födas -05..
    Har BF 3e februari...vekar vara en av dom sista i den här tråden ;)
    Då har ni inte långt kvar nu då...det går ju så fort!
    Uppdatera mig gärna hur förlossning osv var i Falun sen för det är intressant å veta då jag hört lite olika.
    Ja dom där instrumenten är inga roliga. Hoppas som sagt att dom är nöjda nu då så dom vågar släppa er.
    Nu är det snart fyra år sedan min son föddes på Falu lasarett. Den här gången blir det förlossning i Stockholm pga flytt. Tyckte förlossningen var bra men bb var inte så roligt då maken inte fick stanna.