• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Velociped

Suck! Vilken morgon... När jag väl tog mig ur sängen ringer jag diabetessköterskan för att höra om jag verkligen måste komma in imorgon, då mitt högsta uppmätta värde på en vecka har varit 6.1. När jag sitter i telefon med henne börjar min stora hund gnälla frenetiskt i hallen, slutar bara om jag står precis bredvid och tittar på henne, börjar så fort jag vänder mig om. Hon fick ett stort ben igår så jag anar självklart oråd då hon annars kan hålla sig i timtal! Börjar försöka klä på mig med telefonen fastklämd under huvudet.

Får till slut ursäkta mig och lägga på, skyndar ut där det visar sig vara fullständig isgata! Jag har en 8månaders, 30kgs spattig valp i koppel... Tar ett rejält tag och skickar ut den stora tösen på gräsmattan där hon sitter om "klämmer" läääänge, tills det till slut säger "plopp" (och resten kan ni lista ut själva...) får gå runt gräsmattan med den spattiga valpen och försöka plocka upp bajset så gott det går. Hasar sedan långsamt fram till papperskorgen, och lyckligtvis gör valpen också sina behov på vägen, varpå vi kan hasa hem igen.

Stanken från bajset när magen är tom, stressen när man precis startat dagen, isgata när man har en marodör i koppel och svåra foglossningar... Allt detta innan frukost. Dagen börjar bra!

• Frökenolson

Bm besök idag:
    Hjärtljud: 132
    Socker: 4,7
    Blodtryck tro jag var 160/70, det var  mycket bra iallafall 
    Sfmått: 34, ökat med 2 cm på 2 veckor
    viktökning: sen sist 1kg(22kg totalt)  

I eftermiddag blir det föräldragruppen, ska bli kul, hoppas på mer folk denna gång.
    Strax blir det till veterinären med katten, hoppas det inte är något allvarligt bara... Hon pinkar blod den lilla stackaren <3  

Ha en skön dag! 

• Frökenolson
    Velociped skrev 2011-12-05 09:49:03 följande:
    Frökenolson - låter som uvi, stackarn... Men lätt åtgärdat med penicillin. :)

Jag hoppas på uvi, och inte kristaller eller något annat som behöver spolas...
  • RaraS

Idag har jag varit på extra mätning hos barnmorskan. Mätningen förra måndagen visade att magen växer lite för fort, så i fredags fick jag göra glukosbelastning, vilket bara visade att jag inte hade någon grav-diabetes. Idag blev det mätning igen och magen fortsätter att växa skenande och följer verkligen inte kurvan utan ligger långt över nu.

Imorgon klockan 10:40 blir det extra ultraljud på Sunderby sjukhus. Men barnmorskan säger att allt känns bra, typ lagom mycket fostervatten, att bebis känns lagom stor, hjärtat slår finfint och den ligger finfint med huvudet neråt och nästan helt fixerat nu.

Så vad kan vara fel? Jag är orolig men vet inte vad jag ska vara orolig över....magen växer för mycket, helt klart, följer inte kurvan alls, men vad är farligt med det? Vad kan hända om en bebis växer för snabbt? Jag hade varit mer orolig om magen hade legat långt under kurvan än långt över som den gör nu....men eftersom det blir extra UL så måste det ju vara någon fara med det hela?

Ursäkta, men 1000 tankar just nu....        

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • Velociped
    Frökenolson skrev 2011-12-05 10:01:23 följande:
    Jag hoppas på uvi, och inte kristaller eller något annat som behöver spolas...
    Är inte det främst kastrerade hankatter som drabbas av det? Trodde jag iaf... 
  • roxylady
    ccecy skrev 2011-12-05 08:32:14 följande:
    syntetica - okej va kul! :) då kan du nog mer finska än va ja både kan skriva och prata :)

paet - jo de är lite sådär halv äckligt! man får bara hoppas man klarar sig från att läcka riktigt ordentligt! :) finns ju dom som gör de också
    Ja men verkligen. Kanske man skulle ha på sig en sportbehå med inlägg i om man börjar läcka mer sedan he he.
  • Empa86
    RaraS skrev 2011-12-05 10:25:50 följande:
    Idag har jag varit på extra mätning hos barnmorskan. Mätningen förra måndagen visade att magen växer lite för fort, så i fredags fick jag göra glukosbelastning, vilket bara visade att jag inte hade någon grav-diabetes. Idag blev det mätning igen och magen fortsätter att växa skenande och följer verkligen inte kurvan utan ligger långt över nu.

Imorgon klockan 10:40 blir det extra ultraljud på Sunderby sjukhus. Men barnmorskan säger att allt känns bra, typ lagom mycket fostervatten, att bebis känns lagom stor, hjärtat slår finfint och den ligger finfint med huvudet neråt och nästan helt fixerat nu.

Så vad kan vara fel? Jag är orolig men vet inte vad jag ska vara orolig över....magen växer för mycket, helt klart, följer inte kurvan alls, men vad är farligt med det? Vad kan hända om en bebis växer för snabbt? Jag hade varit mer orolig om magen hade legat långt under kurvan än långt över som den gör nu....men eftersom det blir extra UL så måste det ju vara någon fara med det hela?

Ursäkta, men 1000 tankar just nu....        
    Förstår att det dyker upp massa tankar! Skönt att du fått tid redan i morgon, då hinner du inte fundera flera dagar! Som du sa måste det ju vara bättre att den är större än att den skulle ligga långt under kurvan. Kan det inte vara så att du är längre gången än vad som är sagt då?
    Hoppas iaf att det går bra och att det inte är några konstigheterGlad 
  • RaraS
    Empa86 skrev 2011-12-05 11:07:31 följande:
    Förstår att det dyker upp massa tankar! Skönt att du fått tid redan i morgon, då hinner du inte fundera flera dagar! Som du sa måste det ju vara bättre att den är större än att den skulle ligga långt under kurvan. Kan det inte vara så att du är längre gången än vad som är sagt då?
    Hoppas iaf att det går bra och att det inte är några konstigheterGlad 
    Nja...magen följde kurvan fint i början...det är nu de senaste mätningarna, förra vecka och idag, som den verkligen har stuckigt iväg... från att ha legat stabilt typ på den nedre kurvan, till att förra veckan vara strax över normalkurvan och denna veckan nästan på översta kurvan...

Ja, tur att jag fick tid direkt imorgon! En dag med funderande kan man ju leva med, 10:40 imorgon får jag reda på vad det kan vara! 
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?