• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • missable

Iik vad det är mycket som har hänt! 

Västeråsmamman, grattis till er Emma, skönt att det är bara sonden som behövs!

Fellis: Hur går det för er????

Pusselbiten86: Kronobergare är jag, bor i Växjö

Har en foglossning som håller på ta kol på mig, ska mejla sjukgymnasten nu tänkte jag, haltar riktigt ordentligt idag =( Har haft kalas hela helgen, fyllde 25 i fredags  och nu jädrar slår jag ner på takten, fick första snön här hemma idag =) Jätte fint och mysigt!!! 

KRAM PÅ ER! 

• Empa86
    RaraS skrev 2011-12-05 11:17:50 följande:
    Nja...magen följde kurvan fint i början...det är nu de senaste mätningarna, förra vecka och idag, som den verkligen har stuckigt iväg... från att ha legat stabilt typ på den nedre kurvan, till att förra veckan vara strax över normalkurvan och denna veckan nästan på översta kurvan...

Ja, tur att jag fick tid direkt imorgon! En dag med funderande kan man ju leva med, 10:40 imorgon får jag reda på vad det kan vara! 
    Okej ja då är det nog inte det. Men va bra att de är så noga och kollar upp så fort det blir någon avvikelse! Du kanske bara en bebis i magen som växer och vill bli stor helt enkelt:)
  • roxylady

Måste fråga hur ni har gjort med erat jobb hur länge ni sagt att ni ska vara hemma med barnet? Har ni fått papper på det för att fylla i det eller hur funkar det? Jag frågade min arbetsgivare när jag berättade att jag var gravid hur jag skulle gå tillväga med allt och vad hon ville ha från mig osv osv osv.. fick inga svar på det riktigt..

• Zaarah1984
    roxylady skrev 2011-12-05 13:01:07 följande:
    Måste fråga hur ni har gjort med erat jobb hur länge ni sagt att ni ska vara hemma med barnet? Har ni fått papper på det för att fylla i det eller hur funkar det? Jag frågade min arbetsgivare när jag berättade att jag var gravid hur jag skulle gå tillväga med allt och vad hon ville ha från mig osv osv osv.. fick inga svar på det riktigt..
    Jag fick lämna in en kopia först på att jag blivit beviljad graviditetspeng och sen ska man hos oss ansöka om föräldraledighet minst 1 (eller om det var 2) månader innan man går hem på föräldraledighet. Jag skrev att jag ska vara hemma fram till augusti 2012 men det går att ändra fram till en månad innan. Ifall jag skulle vilja vara hemma längre eller komma tillbaka och börja jobba så smått redan tidigare...
  • roxylady
    Zaarah1984 skrev 2011-12-05 13:36:03 följande:
    Jag fick lämna in en kopia först på att jag blivit beviljad graviditetspeng och sen ska man hos oss ansöka om föräldraledighet minst 1 (eller om det var 2) månader innan man går hem på föräldraledighet. Jag skrev att jag ska vara hemma fram till augusti 2012 men det går att ändra fram till en månad innan. Ifall jag skulle vilja vara hemma längre eller komma tillbaka och börja jobba så smått redan tidigare...
    Okej.. ja jag har bara berättat när jag har BF för min arbetsgivare redan i September..
    Men hur länge man ska vara föräldraledig visste jag inte att man skulle skriva kontrakt om innan man går. Men jag förstår ju att det behövs..
    Okej så det är bara en månad innan man behöver höra av sig om man vill förlänga ledigheten? Det är ju bra. Fick du ett kontrakt från din arbetsgivare gällande detta som du fick skriva till aug2012 på också då?
  • Zaarah1984
    roxylady skrev 2011-12-05 14:00:58 följande:
    Okej.. ja jag har bara berättat när jag har BF för min arbetsgivare redan i September..
    Men hur länge man ska vara föräldraledig visste jag inte att man skulle skriva kontrakt om innan man går. Men jag förstår ju att det behövs..
    Okej så det är bara en månad innan man behöver höra av sig om man vill förlänga ledigheten? Det är ju bra. Fick du ett kontrakt från din arbetsgivare gällande detta som du fick skriva till aug2012 på också då?
    Suck.. skrev ett långt svar och så försvann det. Hur som helst... Din chef eller facket borde ju kunna svara på vad som gäller på din arbetsplats för jag tror att det kan variera vad man har för regler? Sen borde ju din chef vilja veta hur länge du tänkt vara hemma. Konstigt att du inte fick något vettigt svar när du frågade..

Det jag lämnade in till min arbetsgivare var ju preliminärt och så kan jag ändra mig om jag vill vara hemma längre eller kortare men måste som sagt säga till minst en månad innan jag vill komma tillbaka. Eftersom det jag lämnade in är preliminärt så har jag inte skrivet något kontrakt om att jag ska vara hemma si eller så länge utan det räcker att jag hör av mig när jag vet hur jag vill göra och när jag vill komma tillbaka.
  • LillaEko

Hemma från Bm och myspysig hundpromenad i ett vitt skogslandskap.

V36(35+3)
    Bebis har vänt sig och krupit "långt" ner med huvudet. Men inte helt fixerad än.
    Sf 32
    Hjärtljud ca 145-150
    Tog bara blodprov i armen idag för att dubbelkolla att jag har negativt blod.
    Men blodtrycket var högt, 120/86.
    De tog en urinsticka men ingen äggvita eller vad det nu är vid havandeskapsförgiftning.

Men ska tillbaka om en vecka för att lämna nytt morgon u-prov och kolla blodtryck.

Någon mer som fått högt blodtryck?

• jordgubbe0812
    roxylady skrev 2011-12-05 14:00:58 följande:
    Lagen säger att om man anmäler fp 2 månader i förväg kan arbetsgivaren inte neka.
    (max 3 gånger per år dock).  
  • roxylady
    Zaarah1984 skrev 2011-12-05 14:09:53 följande:
    Suck.. skrev ett långt svar och så försvann det. Hur som helst... Din chef eller facket borde ju kunna svara på vad som gäller på din arbetsplats för jag tror att det kan variera vad man har för regler? Sen borde ju din chef vilja veta hur länge du tänkt vara hemma. Konstigt att du inte fick något vettigt svar när du frågade..

Det jag lämnade in till min arbetsgivare var ju preliminärt och så kan jag ändra mig om jag vill vara hemma längre eller kortare men måste som sagt säga till minst en månad innan jag vill komma tillbaka. Eftersom det jag lämnade in är preliminärt så har jag inte skrivet något kontrakt om att jag ska vara hemma si eller så länge utan det räcker att jag hör av mig när jag vet hur jag vill göra och när jag vill komma tillbaka.
    Åh jobbigt när det blir så.
    Ja jag får diskutera detta med henne sedan.
    Tyckte bara att det var så konstigt att de kommer med det nu.. borde ju ha fått vetat det för längesedan då man frågade. Men jaja.. det är ju inte som att man ska tillbaks efter någon månad iaf så det där hinner man ju greja med när man är hemma också. Det är ju jättebra att du kan höra av dig så pass om när du vill tillbaka Hoppas det blir likadant för mig! Tack för ditt svar!
  • roxylady
    jordgubbe0812 skrev 2011-12-05 14:12:54 följande:
    Lagen säger att om man anmäler fp 2 månader i förväg kan arbetsgivaren inte neka.
    (max 3 gånger per år dock).  
    Okej det är likadant när man också redan är på föräldraledighet också alltså? Det låter bra!