• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • MissT
    Skåne85 skrev 2011-12-05 16:55:24 följande:
    MissT; fy kattsingen vad jag lider med dig, jag har nästan precis blivit helt återställd
    Från det. Krya på dig... Och om du inte fick någon pencillin vilket jag inte tror du fick så rekommenderar jag pulmicort o bricanyl inhalator, det hjälpte mig medans min sambo satt o knapra medicin !
    Tack Det här fanns verkligen inte med i mina planer just nu.....Jag fick hostmedicin utskrivet i väntan på provsvaren som antagligen kommer på onsdag. Läkaren trodde att jag har mycoplasma men ville inte skriva ut antibiotika förrän han får tillbaka provsvaren på odlingen och det känns ju bra. Vill inte äta något i onödan....
    Skönt att du mår bättre nu i alla fall! Min make hade lunginflammation för inte så länge sen och är nu så gott som återställd.
  • Skåne85

Ja det är nått jäkla skit, inget roligt när man är gravid dessutom o tror man ska hosta ut ungen o hosta sönder revbenen.

• Yrla

På väg in till förlossningen i Falun, för att kolla hur bebis mår. Har knappt känt av honom på två dagar. :( blir så orolig när han i vanliga fall är rena karatekid. :(

• bumbi 84
    Yrla skrev 2011-12-05 17:41:00 följande:
    På väg in till förlossningen i Falun, för att kolla hur bebis mår. Har knappt känt av honom på två dagar. :( blir så orolig när han i vanliga fall är rena karatekid. :(

Hoppas det inte är nån fara!

Syntetica: Hur har det gått? 
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • syntetica

Nu är vi hemma efter en lång dag på akademiska. 
    Det började med att vi fick träffa en överläkare som gjorde ett nytt UL
    där dom såg att njurbäckenet fortfarande är vidgat ganska mycket, samt ledaren ner till urinblåsan.
    Mest på höger sida, vänster lite men inget allvarligt.

Så hon ville rådgöra med en urolog, sagt&gjort vi fick träffa en sådan också
    som förklarade lite för oss.
    Eftersom jag hade så pass mycket fostervatten som jag hade ville dom inte plocka ut honom nu
    utan vi ska få gå på täta kontroller och så fort fostervattnet minskar så kommer det bli igångsättning.
    Kommer få föda här på mitt sjukhus men sedan inom en vecka bli skcikad till akademiska för att
    då ska dom göra en bedömning hur pass mycket skada njuren har tagit.
    Fanns 2 alternativ och båda innebar en operation sen när liten kommit,
    men väldigt simpla operationer och något dom gör ofta.

Då kommer antingen det vidgas upp nere vid urinblåsan eller så tas ena njuren bort hel,
    beror på hur mycket skada den tagit.  

• fabler
    hoppas allt är bra, att bebisen bara tagit de lugnt.
    elias är världens sötaste!!!
  • Wicky81
    Åh en till som ska föda i Falun :D

Hoppas allt går bra med er KRAM!
  • PrickenoGrodan
    LillaEko skrev 2011-12-05 14:11:20 följande:
    Hemma från Bm och myspysig hundpromenad i ett vitt skogslandskap.

V36(35+3)
    Bebis har vänt sig och krupit "långt" ner med huvudet. Men inte helt fixerad än.
    Sf 32
    Hjärtljud ca 145-150
    Tog bara blodprov i armen idag för att dubbelkolla att jag har negativt blod.
    Men blodtrycket var högt, 120/86.
    De tog en urinsticka men ingen äggvita eller vad det nu är vid havandeskapsförgiftning.

Men ska tillbaka om en vecka för att lämna nytt morgon u-prov och kolla blodtryck.

Någon mer som fått högt blodtryck?
    120/86 är inte högt tryck utan superbra. Men vad var ditt startvärde?
  • Yrla

Ligger med de där hjärtljudssakerna på magen just nu. Barmorskan har varit in och vänta och vridit på mig flera ggr för att få vad hon kallar för "uppsving" på kurvan men inget händer. Dom säger att bebis mår bra men har ändå ringt in jouren och jag har fått ligga med dessa på magen 1 timme. :( gubben har tårar i ögonen och jag vet inte vårt jag ska ta vägen. :(

• Yrla

Wicky81 Jasså ska du också till bb i Falun:) vart någonstans är du boende då? Tack så mycket, jag bad om något sött att dricka, så blev det fart i magen. :) hoppas att dom blir nöjda med honom nu.