• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady
    jordgubbe0812 skrev 2011-12-05 14:35:12 följande:
    Ja, det ska vara samma sak. Bara man inte gör det fler än 3 gånger. Jag tycker det är svårt att veta nu. Man vet ju inte ens när barnet kommer, inte hur barnet kommer vara eller hur det kommer fungera med mammagrupper, öppna förskolor eller liknande. 
    Nr 1 var jag hemma 9 månader med och på slutet längtade jag verkligen efter lite avancerade jobb-diskussioner mitt i allt barnsnack. 
    Okidoki.
    Jag tycker också att det är jättesvårt att veta nu.. känner mig som ett stort frågetecken.. Nej men precis! Man vet ju ingenting nu såhär på rak arm. Kan tänka mig att man saknar att aktivera sig med något annat efter ett tag!!
  • fair

Usch vad mycket tråkigheter det händer nu!! Hoppas att allt ordnar sig till det bästa för allihopa!

Själv har jag haft det riktigt bra i helgen bortsett från jättedålig sömn lör-sön då dottern hade hemsk nattskräck. Var på firmafest också och hade riktigt trevligt men oroade nog för att bebis skulle ta skada av den höga musiken ...

Har kommit in i nån skum period, kan varken prata med bebisen eller tänka på henne utan att få tårar i ögonen. Jag längtar så enormt efter vår andra prinsessa!!

• roxylady

Funderar på det här med att sambo/maken inte får stanna på Falu lasarett.. jag har hört av ett par som var där att de skickade hem alla förutom dem med utländsk ursprung när dom hade fött.. undrar varför de delar upp folk på det sättet? Trodde alla skulle behandlas lika?

• Yrla

Tack, det kändes helt underbart:) min lilla sömntuta:)

• Yrla

Hm, det där med telefonen verkar inte vara så där väldigt lätt på denna sida, så vi provar såhär istället.

Tack så mycket för omtanken, vi är hemma nu. Bebisen mår bra efter lite koll och sådär. Det tog dock väldigt lång tid innan vi slapp dom där elektroderna eftersom han storsov under hela tiden. Hur mycket barnmorskan än knuffade på honom så ville han liksom inte riktigt. Sen drack jag lite sött och då vaknade han en stund. Sen började pappa Emil att prata med honom, och pappas röst känner han minsann igen, så då blev det ett herrans liv därinne. Allt var som det skulle iallafall, fostervatten ser bra ut, hjärtat slår som det ska och han över andning därinne :)

• Jämthund

Har varit hos spec mvc idag och det gick faktiskt bättre än förväntat. Gjorde ju ett ul förra veckan som visade att jag hade en stor bebis i magen. Graviditetsdiabetes var boven i dramat. Var ju som sagt inne idag igen på ytterligare ett ul. Bebisen vägde omkring 3000g idag och skall jag gå hela tiden ut beräknades den att väga ca 5000g. Glöm der säger jag bara!!!!! Fick en tid för ytterligare en koll i vecka 37. Dem satte inte gärna igång förlossningen på en förstföderska men behövs det så gör det. Jag hoppas att dem sätter igång det när jag skall på koll där..... Om det inte har börjat tidigare. Det hoppades läkaren på iaf. Ja, hoppas är ju lätt att göra. Var och hämtade ut min blodsockermätare oxå... Sköterskan var superstressad och hann knappt förklara för mig hur mätaren funkade. Hon satt och nästan hoppade på stolen så jag sa att jag vet hur den funkar så du behöver inte berätta mer nu. Skitbra tyckte hon. Lagom inspererad. Strosat runt på stan efter doktorn... Kom hem vid 21. Fy f*n va jag hade ont i mina fötter och ben när jag kom hem. Höll på att inte ta mig till bilen. Va hemskt.... Sen ett par dagar tillbaka har jag haft riktigt ont i muffbenen. Eller ja.. Jag vet inte vart det f Gör ont exakt bara att det är mellan benen. Har svårt för att ha det ena benet framför det andra, ta av mig skon med hjälp av den andra foten, eller vända mig i sängen. Hemskt. Stackars Er med mycket Foglossnig.

• LillaEko

1 månad kvar till bf idag, kan verkligen inte fatta att vi redan är här.
    Haft en tuff natt med sammandragningar i kombination med typ mensvärk, förvärkar?!?!

• missable
    LillaEko skrev 2011-12-06 06:42:26 följande:

Haft en tuff natt med sammandragningar i kombination med typ mensvärk, förvärkar?!?!

usch låter ju inget vidare... ja kan ju mycket väl vara förvärkar!!! Känns som alla i tråden har haft sammandragningar förutom jag... imorn börjar vår föäldrautbildning jippie
  • Someday
    LillaEko skrev 2011-12-06 06:42:26 följande:
    Ja det låter faktiskt som förvärkar! Jag har det! Ofta...
    Speciellt om jag ansträngt mig så nu försöker jag att vila så ofta jag bara kan.
  • LillaEko

Misstänkte att det kunde vara något sådant. Gjorde ju som tur är inte direkt ont, men olustigt och obehagligt samtidigt som magen blev stenhård.
    Tur det släppte!