• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Pusselbiten86

Känns pinsamt o ringa FL hela tiden :(

Ljusrosa/liiite mörkrött o slem + dessa förbannade SD..
    Hur hade ni gjort?

Så pinsamt ju :( 

Noah 060526, Thias 070724, Alwin 091210, Gravid BF Jan 2012 :)
  • Some
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-10 22:44:08 följande:

Hur hade ni gjort?

Jag förstår hur du känner, jag har sökt akut varje vecka i typ fem veckor nu. Men det är bättre att söka en gång för mycket än en gång för lite och om man blöder i tredje trimestern ska man alltid ringa till fl så får dom avgöra om du ska komma in.
    happy until proven otherwise
  • ccecy
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-10 22:44:08 följande:

Hur hade ni gjort?

Bättre att ringa för mycke än för lite! det är deras jobb att ta handom blivande mammor och sådär ;)  Jag hade nog ringt!  Här på Mvc sa hon att jag skall ringa FL så fort jag har 8min mellan sammandragningar/värkar, fast det är nog också för här är ca 1.5h resa till FL. Men ta o ring dom du!
  • Pusselbiten86

Jag har varit inne Tisdag, Torsdag o nu kanske idag... 

Noah 060526, Thias 070724, Alwin 091210, Gravid BF Jan 2012 :)
  • ccecy
    bumbi 84 skrev 2011-12-10 22:36:12 följande:
    Tack! Det var faktiskt slumpen som gjorde att det blev en stjärna och en måne gillade namnen bara. Men sen med trean försökte jag hitta nått jag gillade med en passande betydelse men hittade inget så det fick bli ett namn jag fastnade för och sambon tillslut godkände
    Blir det en tös skulle jag vilja ha 4 bokstäver men en pojk kan jag nog töja på antalet lite
    Gillar vega av dina förslag men sambon gör det inte, han är jätte svår.   
    Knepigt :) sen finns det ju namn som Elea och Linn men dom är ju rätt vanliga :) du får sätta dig o leta på namn med 4 bokstäver :)  Finns ju gamla namn också som  Elna, Elsi, Alma, Saga, Asta :)
  • ccecy
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-10 22:48:59 följande:
    Jag har varit inne Tisdag, Torsdag o nu kanske idag... 
    Men det är ju bättre att åka in en gång för mycket också, än en gång för lite! så de inte blir risk för infektion eller något, vet ju inte hur lätt man kan få såna, men i vilket fall som helst, annars kan du ju ringa dit och berätta läget o se om du kanske kan avvakta hemma, men att du kommer in så fort du känner att det blivit värre eller inte blivit bättre inom ett par timmar eller något ?
  • zatori

Jag stod nyss i köket och kände att min mage blev stenhård och det liksom drog inuti åt alla håll. Jag gick in i vardagsrummet för att sätta mig i soffan men blev stående en stund eftersom magen fortsatte vara hård och det inte gick över. Kändes lite obehagligt, men gjorde inte alls ont. Det höll på ungefär en minut, kanske lite mer. Kan det ha varit min första sammandragning?

• misssally

Zatori: jag tror som du säger att det var en sammandragning, precis sådär får jag också ibland, men det släpper ganska fort

• shadowstorm
    zatori skrev 2011-12-10 23:14:48 följande:
    Jag stod nyss i köket och kände att min mage blev stenhård och det liksom drog inuti åt alla håll. Jag gick in i vardagsrummet för att sätta mig i soffan men blev stående en stund eftersom magen fortsatte vara hård och det inte gick över. Kändes lite obehagligt, men gjorde inte alls ont. Det höll på ungefär en minut, kanske lite mer. Kan det ha varit min första sammandragning?
    helt klart en sammandragning =)
  • shadowstorm

Var ju in på ctg här för någon dag sedan och jag hade ungefär sammandragning (både de som känns och gör ont och vanliga som inte känns) var 7.de minut ;P

Men idag har varit en rätt lugn dag

Pusselbiten: ring in om det kommer blod det ska man göra även om det är för man t.ex. haft sex man ska alltid ringa in när det är blod med i bilden