• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Wicky81
    Frökensvensson skrev 2011-12-12 14:53:36 följande:
    Hej, följer mest den här tråden! Är beräknad till den 31 januari, men har på känn att han kikar ut i februari....Tungan ute

Tänkte fråga om det är någon mer här som fått problem med att äta varm mat?  Jag måste låta middagen svalna för annars har jag sura uppstötningar och halsbränna resten av kvällen/natten!Obestämd Fick det så för kanske  två veckor sen, så känns som att det blir mer sallader eller yoghurt och flingor att äta här nu! Vilket ju inte är så dumt iofsGlad
    Halloj!

Jag hade också 31a januari som BF innan UL men blev framflyttad till den 3e februari :)

Angående varm mat så var jag sådan i början....kunde mest äta yoghurt och fil å sånt...Men nu är det väl stark mat som är värst tror jag....annars har jag inga problem längre....
    :)
  • partouze

Någon som vet vad detta kan vara. Har aldrig haft problem me smärta i rygg eller så men nu sedan i förmiddags har jag haft sååå ont i ljumskarna när jag rör mig. Ryggen gör också skitont. De strålar liksom i rygg och hela ljumskar å lår när ja bara rör mig :(

• minjalin
    partouze skrev 2011-12-12 17:23:44 följande:
    Någon som vet vad detta kan vara. Har aldrig haft problem me smärta i rygg eller så men nu sedan i förmiddags har jag haft sååå ont i ljumskarna när jag rör mig. Ryggen gör också skitont. De strålar liksom i rygg och hela ljumskar å lår när ja bara rör mig :(
    Låter som foglossning =/
  • partouze

Usch då men kan det komma så plötsligt då ? Det kom liksom bara helt från ingenstans och väldigt smärtsamt ;p

• Haanky
    minjalin skrev 2011-12-12 17:03:23 följande:
    Okej. Jo man får fråga en del och alla är ju inte trevliga men överlag var jag nöjd med bemötandet :) Ska du föda vaginalt denna gången eller blir det snitt igen? Nä nu är dom äntligen klara med partihallsförbindelsen i alla fall :)

Åh lyckost! Min får gärna också komma tidigare (dock helst efter nyår ;))

jag vill jätte gärna ha en vaginal förlossning!  men om jag föder på mölndal så vet jag denna gången om vad jag ska fråga om hehe
    ja ha vad bra då vet jag att det är fri väg dit nu då :D

kanske går över tiden max denna gången bara för jag fick tidigt sist hehe vem vet
    ska du föda på mölndal eller östra? hade du vaginal fl sist?
  • Haanky
    solala skrev 2011-12-12 17:06:53 följande:
    Jag är också göteborgare med BF den 15/1.

wiihoo
  • minjalin
    partouze skrev 2011-12-12 17:33:09 följande:
    Usch då men kan det komma så plötsligt då ? Det kom liksom bara helt från ingenstans och väldigt smärtsamt ;p
    Ja det kan komma plötsligt, och det kan försvinna plötsligt också om man har tur :)
  • minjalin
    Haanky skrev 2011-12-12 17:34:57 följande:
    jag vill jätte gärna ha en vaginal förlossning!  men om jag föder på mölndal så vet jag denna gången om vad jag ska fråga om hehe
    ja ha vad bra då vet jag att det är fri väg dit nu då :D

kanske går över tiden max denna gången bara för jag fick tidigt sist hehe vem vet
    ska du föda på mölndal eller östra? hade du vaginal fl sist?
    Får man fråga vad anledningen till snittet var sist och verkar det som att det kommer gå att föda vaginalt denna gången? :)

Ja man vet ju aldrig. Jag fick på BF sist så det ska bli spännande att se när denna behagar titta fram :p Jag vill föda på Östra igen :) Tar 15 minuter dit med bil (10 minuter mitt i natten) och var nöjd där sist :) Jag födde vaginalt sist och om inget oförutsett händer så blir det samma denna gången. Bebis är fixerad med huvudet neråt, dock med bakhuvudet mot min ryggrad istället för mot min mage så kan bli lite segare och jobbigare förlossning om jag har otur, men är ju omföderska så min bm trodde inte det skulle bli några problem. Kallas att bebis ligger i vidöppet läge tror jag.
  • Krikiz

Elingabriella: Jättestort grattis till er vackre lille prins!!!!!!!!

Nosce te ipsum.