• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady
    missable skrev 2011-12-14 13:02:39 följande:
    åh härligt att bebisen vänt sig rätt! hoppas h*n stannar där nu och inte tar ett ärevarv =)
    Din mage verkar ju växa som en tok trots att liten ligger fixerad... skönt! 
    Hoppas också det! BM trodde inte att vi skulle behöva oroa oss för att han skulle kunna vända sig med huvudet uppåt nu. Är för trångt sa hon. Haha får hoppas att hon har rätt
    Ja faktiskt! Skönt att man varken är för stor eller för liten i alla fall! Men hon sa också att den här mensvärken som även fler har tyckt sig känna på senaste tiden kan vara just att bebis fixerar sig. Så hon trodde ju att det hände här om natten. Hade din också fixerat sig?

Jag har dock fortfarande tungt att andas.. Har du också det?
  • fabler
    roxylady skrev 2011-12-14 13:12:52 följande:
    Hoppas också det! BM trodde inte att vi skulle behöva oroa oss för att han skulle kunna vända sig med huvudet uppåt nu. Är för trångt sa hon. Haha får hoppas att hon har rätt
    Ja faktiskt! Skönt att man varken är för stor eller för liten i alla fall! Men hon sa också att den här mensvärken som även fler har tyckt sig känna på senaste tiden kan vara just att bebis fixerar sig. Så hon trodde ju att det hände här om natten. Hade din också fixerat sig?

tungt att andas kan du dock ha tiden ut, de är ju lite som tar plats där inne just nu. Men skönt att den vänt sig.
    elias är världens sötaste!!!
  • roxylady
    fabler skrev 2011-12-14 13:21:15 följande:
    tungt att andas kan du dock ha tiden ut, de är ju lite som tar plats där inne just nu. Men skönt att den vänt sig.
    Okej.. attans då För nu kan väl magen inte sjunka allt för mkt till i med att han ändå fixerat sig??
  • fabler
    roxylady skrev 2011-12-14 13:22:54 följande:
    Okej.. attans då För nu kan väl magen inte sjunka allt för mkt till i med att han ändå fixerat sig??
    beror ju på var den placerar sig med resten av kroppen. Jag har inga problem med andningen men min ligger helt snett så rygg och rumpa är på högersida och de verkar ju va bra för andningen för mig i alla fall. Så även om huvudet är där de ska kan den ju vrida resten av kroppen.
    elias är världens sötaste!!!
  • roxylady
    fabler skrev 2011-12-14 13:24:33 följande:
    beror ju på var den placerar sig med resten av kroppen. Jag har inga problem med andningen men min ligger helt snett så rygg och rumpa är på högersida och de verkar ju va bra för andningen för mig i alla fall. Så även om huvudet är där de ska kan den ju vrida resten av kroppen.
    Okej ja det är klart.. den här lille herrn ligger med rumpen under mitt högra revben och knän å ben under det andra.. Så det har väl förklaringen kanske.. ja men precis.. då borde det ju kunna ändra sig om han lägger sig med rumpen i mitten då.
  • shadowstorm
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-14 13:45:25 följande:
    Shadow...
    Ja har bara gått upp 2,5 kg så de e lugnt :) va glad för de lilla :)
    Jo klart jag är glad :) Gick inte upp mycket med gossen heller men hade nog gått upp det dubbla nu. 2 veckor efter han var ute vägde jag 14 kg mindre och gick upp 8 kg. Och då fick jag höra av min bm att bebisen kommer vara så liten och babblaaa. Han var inte så liten 55 cm lång o strax över 4 kg...
  • RaraS

Det här med mensverk. Måste säga att det är "skönt" att läsa att fler har den. Annars hade jag varit orolig och trott att bebisen skulle komma vilken sekund som helst! För det är ett fasligt tryck nedåt och mensverken är såklart i olika styrka men kommer och går hela tiden och ibland gör det verkligen ont! Hade varit skönare att vara hemma i sängen än här på kontoret...grabbarna skrattar åt mig när jag ska promenera ut till fikarummet. Jag säger att jag har foglossning...vill inte säga mensverk och att säga att jag har förverkar skulle nog bara skrämma dem. Bara en vecka kvar och sedan är jag också ledig!  

Förklaringen att det beror på att det är bebisen som fixerar sig kan nog stämma bra med mig i alla fall, för det är fastligt "tryck" nedåt!  

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • missable
    roxylady skrev 2011-12-14 13:12:52 följande:

haha, säg inte det =) syrrans första var fixerad tidigt men tog ett ärevarv v 36, de bokade tid för vändningsförsök och vips så behövdes inte det.. för bebisen vände sig tillbaka självmant ! 
    Mensvärk har jag inte haft överhuvudtaget, men lillan var redan fixerad v 29 och har legat kvar där sedan dess, nu låg hon väldigt långt ner sa bm och det förklarar ju varför det har ilat så i mufflan =)
    men tungt att andas tycker jag det är ändå! Sov med flera kuddar inatt så att jag kunde få ha lite upprätt ställning, men vaknade på sidan. Hoppas det släpper eller som Ames skriver så håller det hela tiden :(
    men rätt häftigt hur de kan vrida och vända trots huvudet är nere! brukar känna när hon sträcker på fötterna, rumpan åker upp mot revbenen på höger sida och sen får jag en spark rätt ut i sidan typ nästan vid ryggen =) skit häftigt!!  
  • roxylady
    RaraS skrev 2011-12-14 14:04:59 följande:
    Det här med mensverk. Måste säga att det är "skönt" att läsa att fler har den. Annars hade jag varit orolig och trott att bebisen skulle komma vilken sekund som helst! För det är ett fasligt tryck nedåt och mensverken är såklart i olika styrka men kommer och går hela tiden och ibland gör det verkligen ont! Hade varit skönare att vara hemma i sängen än här på kontoret...grabbarna skrattar åt mig när jag ska promenera ut till fikarummet. Jag säger att jag har foglossning...vill inte säga mensverk och att säga att jag har förverkar skulle nog bara skrämma dem. Bara en vecka kvar och sedan är jag också ledig!  

Förklaringen att det beror på att det är bebisen som fixerar sig kan nog stämma bra med mig i alla fall, för det är fastligt "tryck" nedåt!  
    Ja då beror det nog verkligen på att bebis fixerar sig! Det var BM.s förklaring i alla fall. Det kan också vara etappen som sakta men säkert blir mjukare inför vad som komma skall i Januari. Så på så vis så är det ju bara positivt att man känner såhär egentligen.

Hehe jag förstår det Killarna på mitt jobb vill inte höra om sånt heller så säger bara att jag har ont och det hör till så nickar dom Ja jag har 2,5 veckor kvar sen är jag också ledig!! Längtar!! Kontorsstolen trycker ihop lungorna på en nu hur man än gör! Enda som funkar är raklång i soffan eller i sängen.