• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Pusselbiten86

Vi har en oval spjälsäng, jätte fin :)
    En Brio Nova vagn.
    Och sen ett babyskydd med bas.

Noah 060526, Thias 070724, Alwin 091210, Gravid BF Jan 2012 :)
  • minjalin

Med sonen berättade vi inte när vi åkte in (hade lovat att berätta för mina föräldrar om vi åkte in på dan men inte på natten, men om han föddes på natten skulle vi däremot ringa ändå). Denna gången kommer vi ringa mina föräldrar eftersom vi behöver barnvakt ;)

• LillaEko

Vi måste också informera om när vi åker in, syrran ska hämta hunden om det sker nattetid, för sen ska mina föräldrar ha henne. Sen måste mannens mamma mata katterna och tömma lådan.

• zatori
    Syoss: Om undertrycket ligger på 90 eller högre brukar man säga att det är högt. "Gränsen" för högt tryck brukar på 140/90, men även om bara det ena trycket är förhöjt brukar man säga att det är högt, tex 170/70 eller 120/100. Men försök att inte oroa dig om nu inte din bm gör det. Jag hade också hög puls förra veckan på mitt bm-besök, runt 80-90 i vilopuls och blodtryck på 140/75, vid kontrollen igår hade jag 130/75 och lite lägre puls än förra gången även om den var lite för hög nu också.
  • missable

ames: ja sticka är en av mina passioner.. har stickat raggisar och vantar samt mössa till lillan i alpacka ull riktigt mysigt och mjukt! det är inte så svårt bara, köp rätt typ av garn, ull är ju bäst och rätt stickor så är du på god väg! Spännande med homeparty, finns ju så mycket roliga märken och en stor variation på saker så det är ju roligt lite va som Skönt att du kan ha något annat på gång med!! och homeparty är alltid kul att hålla i!

hoppas du får en mysig kväll på torsdag och att du inte är för trött!

paet: ja, super mysigt, vi sover i en 140 säng och känner oss inte trygga med henne mellan oss. Ååh buggaboon är skit fin juh! Kul!

--------

vi kommer nog bara ringa syrran eftersom hon skall vara med och meddela grannarna som ska hjälpa oss med hundarna, men sen har vi faktiskt inte tänkt på det mer än såå... kanske får ta en funderare på det!! bra att du to

• missable

bra att du tog upp det anonyym!! skulle det stå...

lilla eko; kan tänka mig att du går och småler när du ser vagnen, jag hade nog flinat som fan

• fabler

Vi har vagnen sen sonen va bebis. Köpte en ny emmaljunga city cross då som vi varit kanon nöjda med. Så den kommer vi ha så länge bebisen har liggdelen sen kommer jag vilja köpa en ny vagn så får city crossen bli sovvagn på dagis sen.

elias är världens sötaste!!!
  • bumbi 84
    minjalin skrev 2011-12-13 21:01:46 följande:
    Vad roligt. Vi är på exakt samma dag och hade exakt samma SF-mått :) Min bebis hjärtljud låg på 134 och blodtrycket tror jag var 126/75. Socker tog hon inte och järnet låg på 134. Vikt +12 kg men det behövs. Bebis fortfarande fixerad så den har inte busat och hoppat loss :p

härligt att din är fixerad min är inte i närheten ens
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • Jämthund

Leia - tack för receptet. Det skall jag absolut testa på. Var hos dietisten idag. Hon sa inte en sak som jag inte redan visste. Herre Gud, jag far och flänger och tar ledig otaliga timmar i veckan för att gå på alla läkar, bm, dietist och övriga besök. Det är helt okej att gå på saker och ting men då vill jag ju veta något nytt... Ligger för övrigt i sängen och väntar hem mannen från arbetet. Tänkte nästan vara så generös så att jag bjuder pÅ en svängom i sänghalmen. Absolut inte för min skull, lockar inte särskilt men han blir säkert glad:)