• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Wicky81

Äntligen!!!
    Nu är jag officiellt sjukskriven helt i stället för Gravidpenning som jag blev nekad...
    Så nu kan jag släppa det i allafall....
    Har gjort en överklagan angående GP men jag skulle få svar inom 6 veckor Förvånad Och det innebär att då har jag 15 dagar kvar till BF.....Helt sjukt!!!!

• minjalin
    partouze skrev 2011-12-14 18:24:52 följande:
    Förhoppningsvis 3 veckor .
    Men BF är 12 januari va? Jag hoppas på att min kommer nån vecka innan BF i alla fall men tror inte jag har sån tur :( Verkar som att många får andra barnet senare än första när man läser trådar på forumet och det är ingen uppmuntrande läsning >.< hade det inte vart december hade jag velat ha ut bebis inatt xD
  • Cia80
    minjalin skrev 2011-12-14 18:26:13 följande:
    Men BF är 12 januari va? Jag hoppas på att min kommer nån vecka innan BF i alla fall men tror inte jag har sån tur :( Verkar som att många får andra barnet senare än första när man läser trådar på forumet och det är ingen uppmuntrande läsning >.< hade det inte vart december hade jag velat ha ut bebis inatt xD

Åh nej, stämmer det så kommer jag få "se fram emot" en igångsättning. För dottern kom på bf +12. Håller med dig om att man vill passera december.
  • fabler
    minjalin skrev 2011-12-14 18:26:13 följande:
    alla jag känner har fått sin två tidigare än ettan. Däremot så har de varit olika med tredje barnet. Så du har nog bara lyckats hitta personer som fått senare.
    elias är världens sötaste!!!
  • Syoss
    Wicky81 skrev 2011-12-14 17:58:03 följande:
    Äntligen!!!
    Nu är jag officiellt sjukskriven helt i stället för Gravidpenning som jag blev nekad...
    Så nu kan jag släppa det i allafall....
    Har gjort en överklagan angående GP men jag skulle få svar inom 6 veckor Förvånad Och det innebär att då har jag 15 dagar kvar till BF.....Helt sjukt!!!!

FK's handläggningstider är verkligen sjukt långa ibland! Men härligt att du blivit sjukskriven istället :)
    Jag blev också nekad GP, min överklagan tog 2 veckor bara och även den blev nekad. Men jag är också sjukskriven nu istället för GP :)
  • minjalin
    Cia80 skrev 2011-12-14 18:31:24 följande:
    Åh nej, stämmer det så kommer jag få "se fram emot" en igångsättning. För dottern kom på bf +12. Håller med dig om att man vill passera december.
    Vi hoppas att ames har rätt tycker jag ;) En kompis fick sin första BF+12 eller nåt och andra på BF. En annan kompis fick på BF+13 och andra på BF+18. Min mamma fick första på BF, andra BF+2 och tredje på BF. Barmorskan som gjorde vårat RUL sa att hon tycker det känns som att dom som får första på BF får andra pca 2 dagar senare, men den som lever får se :P Men hur trött man än är på det nu så vill man ju som sagt passera december ;)
  • Cia80
    minjalin skrev 2011-12-14 18:44:56 följande:
    Vi hoppas att ames har rätt tycker jag ;) En kompis fick sin första BF+12 eller nåt och andra på BF. En annan kompis fick på BF+13 och andra på BF+18. Min mamma fick första på BF, andra BF+2 och tredje på BF. Barmorskan som gjorde vårat RUL sa att hon tycker det känns som att dom som får första på BF får andra pca 2 dagar senare, men den som lever får se :P Men hur trött man än är på det nu så vill man ju som sagt passera december ;)

Jag håller med dig! Hade det varit vilken annan månad som helst så hade bebis varit välkommen ut när som, men inte nu inte
  • Wicky81
    Syoss skrev 2011-12-14 18:41:47 följande:
    FK's handläggningstider är verkligen sjukt långa ibland! Men härligt att du blivit sjukskriven istället :)
    Jag blev också nekad GP, min överklagan tog 2 veckor bara och även den blev nekad. Men jag är också sjukskriven nu istället för GP :)
    Ja jag fattar inte hur dom kan ha sånt system!
    Jasså du blev oxå nekad? Vad jobbar du med å så då`? Å två gånger avslag...jag hade varit vansinnig....
    Men som sagt...tack och lov att det löser sig endå :D
    För jag hade gått in i väggen eller nått om jag skulle behöva fortsätta jobba
  • TAN

Hej! Har kikat på denna tråd emellanåt men ej skrivit.. Undrar, är det någon här som har/haft litet sf-mått?? Jag hade 29 cm i v. 34(33+0).... Någon mer?? Är lite nojig över detta!