• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • bumbi 84

Dagens bm besök avklarat och förhopningsvis blir det bara ett till

Vecka 35+4
      Sf:36  Hjlj:136 Hb:122 Bltr:120/86 Socker:3.7 Urin:0/0 Vikt:+9kg (mkt vätska nu) Fl: Huvudet ner men på sne!

Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • curiosa

En massa sammandragningar/förvärkar hela kvällen och vissy hoppas man på att det är på g men dock så hade jag ju velat ha idag isåfall, 111213 :)

Men dom släpper nog snart tror jag.

• minjalin
    bumbi 84 skrev 2011-12-13 20:58:40 följande:
    Dagens bm besök avklarat och förhopningsvis blir det bara ett till

Vecka 35+4
      Sf:36  Hjlj:136 Hb:122 Bltr:120/86 Socker:3.7 Urin:0/0 Vikt:+9kg (mkt vätska nu) Fl: Huvudet ner men på sne!
    Vad roligt. Vi är på exakt samma dag och hade exakt samma SF-mått :) Min bebis hjärtljud låg på 134 och blodtrycket tror jag var 126/75. Socker tog hon inte och järnet låg på 134. Vikt +12 kg men det behövs. Bebis fortfarande fixerad så den har inte busat och hoppat loss :p
  • fabler

missable: Nää jag har faktiskt inga måste, en massa att göra men inget som måste göras nu. Så de är riktigt skönt. Imorgon ska jag få utbildning då jag ska börja sälja via homepartyn i vår. Vet inte hur de är med att berätta för vilka så jag avstår och säga nått här. De är väl de enda som är inplanerat imorgon under de 5h som sonen är på fsk och de tar väl ca 2h.

Nää de är bara jag som åker från Blge de andra åker ju direkt efter jobbet i Leksand. Men kanske de är nån som vill lifta med mig hem, men tror att de få som bor i Borlänge har egen bil med sig då julbordet är mitt ute i skogen på en liten restaurang så för o ta sig dit och där ifrån behöver man bil.

Ååå kan du sticka, de är mitt mål för 2012 att lära mig. Kunde väl lite när jag gick i högstadiet men de sträckte sig till en halv halsduk .

elias är världens sötaste!!!
  • LillaEko

Vi hämtade hem vår vagn igår. Tänk så fjantigt mysigt det är att titta på den varje gång vi går förbi.

Babyskyddet hämtar vi nog tidigast veckan innan nyår då vi ska hyra.

Imorgon vankas det föräldrarutb. Hoppas det ger något, ska bli kul att se vilka fler som ska ha nu i januari!

• Alltochinget

Hur har ni tänkt göra när det väl är dags? Ska ni ringa till närstående, exempel mor- och farföräldrar och berätta att ni åker in eller väntar ni tills bebis är ute och ringer och överraskar då? Nån som funderat på det? Jag är kluven :)

• Pusselbiten86
    Alltochinget skrev 2011-12-13 21:28:30 följande:
    Hur har ni tänkt göra när det väl är dags? Ska ni ringa till närstående, exempel mor- och farföräldrar och berätta att ni åker in eller väntar ni tills bebis är ute och ringer och överraskar då? Nån som funderat på det? Jag är kluven :)
    Vi kommer inte berätta att vi åker in.
    Utan möjligtvis när den är ute. Kanske ett sms eller så ( ingen vidare kontakt )

Den enda jag ringer än väl pappan till bebisen som ska vara med mig :) 
    Noah 060526, Thias 070724, Alwin 091210, Gravid BF Jan 2012 :)
  • fabler
    vi är så illa tvungna att ringa någon eftersom någon måste passa sonen. Så min mamma är den jag ringer och får jag inte tag i henne får jag prova ringa hennes man eller min syster som bor granne med mamma så vi kan lämna sonen där. Men med sonen så berättade vi inte för någon när vi åkte in. Däremot ringde en kompis mig när vi var där inne och jag va väl lite borta av lustgasen så jag svarade och hon bara garva åt mig som svarade i telefon när jag var på förlossningen !
    elias är världens sötaste!!!
  • roxylady
    minjalin skrev 2011-12-13 20:35:01 följande:
    Mensvärk beror väl på att livmodern svullnar och krampar så det är ju inte helt olikt det som händer vid värkar? :)
    Okej ja så kan det ju vara Hade endel SD:s i natt men vet inte om det berodde på det.. de gör aldrig ont annars. Ska fråga BM imorgon också tänkte jag. ( Svarar föresten på ditt mail imorgon när jag kommit från BM )
    missable skrev 2011-12-13 20:56:56 följande:
    spjälsängen står brevid sängen så jag kan sitta på kanten, vi kommer inte ha bebisen i sängen för vi har en liten säng, det blir för trångt men spjälsängen står mot sängen när hon är född så det känns som om hon ligger hos mig...
    Vagnen beställde vi i september för att hämta innan jul, men fick beskedet att vi får den i mellandagarna... suck! Det blev en emmaljunga classic sport med city korg super fiin, liggdelen har vi hemma, köpte den på rean så det vi väntar på är chassit och sittdelen... vad hade ni för vagn?
    Åh har du en babybaysäng?? Sådan vill jag också ha! Men vi har ärvt min lillasysters spjälsäng som hon sov i när hon var liten så fick bli det Okej! En sådan vagn har några vänner till oss också. De är supernöjda med den Superbra ju med rea! Vi köpte en bugaboo cameleon
  • twistedtofit
    Vi berättar att vi åker in - vi är ju rätt beroende av barnvakt till vår son!

Vagn köpte jag på blocket i höstas o den använder vi ju.. en Phil and Ted Vibe, babyskydd slog vi till på för ngn vecka sen (ett brio primo med bas) då det var rejält nedsatt. Vaggan ska jag hämta hem till helgen.

JAg vill gärna ha allt färdigt hemma innan nyår då det ev blir vändningsförsök dagarna efter nyår och då kan ju faktikst bebisen titta ut!