• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • ccecy
    Skåne85 skrev 2011-12-14 23:03:49 följande:
    Jag har varit på ett ul till idag och ska på ett till den 11 jan då vi ska ha lite koll på ena njuren.
    Det var min bm som var lite orolig över vikten då min sf kurva börjar gå lite neråt men de på ul var inte oroliga över det!
    Okej! men det är ju skönt att dom vill ha bra koll iaf! :) min sfkurva ligger där det skall, men endå verkar h*n väga för lite enligt vad som är normalt, om jag tolkade det rätt senast ja var där så ligger den på - 20% enligt den "normala" viktkurvan, men det är på gränsen till att bli sfa (small for gestational age). och för det tror ja det skall ligga på under -20 %
  • Skåne85

Ja det är skönt. Då är vi lite tvärtom, min mage är liten men en normal bebis och di mage är stor med en liten bebis !
    -20% är mkt ja,men min kompis dotter låg också på minus 20 men ut kom en fullt frisk o lagom stor flicka !
    Jag ligger på -3% nu!
    Tror din bebis mår bra o kommer växa till sig utmärkt o vara hur fin som helst när den kommer ut !

• ccecy
    Skåne85 skrev 2011-12-14 23:15:50 följande:
    Ja det är skönt. Då är vi lite tvärtom, min mage är liten men en normal bebis och di mage är stor med en liten bebis !
    -20% är mkt ja,men min kompis dotter låg också på minus 20 men ut kom en fullt frisk o lagom stor flicka !
    Jag ligger på -3% nu!
    Tror din bebis mår bra o kommer växa till sig utmärkt o vara hur fin som helst när den kommer ut !
    ja tänk så olika det kan vara ! :) jo men det kan vara gentetiskt också, min syster vägde 2,9 när hon föddes, och jag 3,1 så vi var ju inte speciellt stora heller :) O sen kan dom ju faktist ha fel på viktuppskattningen, måste ju finnas bebisar i alla storlekar :) 
  • roxylady
    missable skrev 2011-12-14 14:22:17 följande:
    paet:  ja kuddarna hjälpte så jag kunde somna iaf, men lite stel i nacken var jag när jag vaknade iom att jag snurrat runt som en tok, som vanligt =)

nä jag tror inte heller han gör ett ärevarv, hoppas inte heller vår lilla flicka gör det, men syrran var så arg för hennes förstfödda skulle jävlas så med henne! funderade på det där med svullnad, kankse ska köpa större trosor att ha precis efter förlossningen... jag menar med deras jättebindor och man lär ju inte vara normal där nere efteråt... och precis som du säger, trosorna sitter ju inte som de ska redan nu, haha!!  

Ursch jobbigt att vara stel i nacken Haha ja jag brukar också snurra runt! Inte nu dock när vår lille fått för sig att sparka på mitt revben igen eller vad han nu gör så jag knappt kan vrida på mig :p

Nä vi får hoppas på att bebbarna stannar där de är nu! Måste ju faktiskt vara skönare för dem att bara ligga nedåt som de gör nu egentligen. Ja bra tanke där :) Man kanske borde köpa nå mormorstrosor inför det ;) Jag har gravidtrosor från kappahl som iofs är rätt stora. Ett tips om du blir less på att trosorna bara rullar ned sig från magen och blir hårda :) För dem sitter vid naveln nästan. Ganska skönt faktiskt ibland! Ja gud man ser ju ut som en babian nu haha :p
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-14 14:37:49 följande:
    Paet

Min minsta vände sig från ruckbar till fot- säte på 4 dagar ;)
    Ja om de är ruckbara så kan de ändra ställning mkt enklare :) Min hade som tur var fixerat sig fick jag veta idag från att ha varit ruckbar i flera veckor. Men tydligen kan de ändra läge ändå i värsta fall! Men det får vi ju hoppas på att de inte gör :) Har din bebis ändrat tillbaka med huvudet nu då? Hoppas! :)
  • Prinzessan

När kollar de vikten på bäbisarna? Eller gör de bara det om de tycker bäbisen verkar liten/stor?

• roxylady
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-14 22:03:21 följande:
    Usch vilka graviditets hormoner man har.
    Sitter här hemma och gråter för jag saknar bebisens pappa så otroligt mycket.
    Vi är ju särbo just nu. Jag ska flytta ner om 15 dagar.
    Men de går såååå sakta!
    Saknar honom så det gör ont inom mig :(

Åh förstår det! Du får tänka på att det är riktigt snart du bor där nere. Och att sakna är nyttigt! Tänk vad glada ni kommer att bli när ni ses igen!! :)
  • LillaEko

Mina fötter kliar?!??
    Var uppe och kissade runt ett och var sen vaken en stund för att de kliade så.
    Och nu likadant?!?! Någon ner som har det?

• fair

Har inga såna besvär, men visst kan det vara ganska vanligt när man är gravid? Håll bara koll så du inte får hepatos (om det heter så, typ gravidklåda som kan bero på överbelastad lever). Menar absolut inte att skrämmas, har bara hört talas om det.

• missable

hatar att vakna för ma. måste kissa och nu lever lillan loppan och sparkar på allt som gör ont somna om är ju skiiit svårt!!