• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • zatori
    Jämthund skrev 2011-12-16 20:59:55 följande:
    Hm, har haft en konstig dag.. Den blev inte alls som jag hade tänkt mig. Var hos bm idag på morgonen. Mätte magen sf-mått 36. Är idag i v.35. Hjärtljud kring 150. Inga ketoner i urinen heller. Klockrent! Sen var det ju det där med blodtrycket. Har ju legat på förhöjt dem senaste fem veckorna men idag fick det vara nog. Jag har verkligen vilat och tagit det lungt men tydligen har det inte hjälpt... Blev sjukskriven från och med idag tills dess att barnet behagar att titta ut. Snacka om att bli chockad. Hon har sagt flera gånger att sjukskrivning ligger nära till hands men aldrig trodde jag att jag skulle bli sjukskriven. Får inte göra någonting annat än att ligga hemma och göra ingenting. Känns skitkonstigt....
    Vad bra att allt annat såg bra ut iaf. Men jobbigt att inte trycket gått ner fast du försökt vila. Hur högt ligger blodtrycket då? Förstår att det känns konstigt att du inte "får" göra något annat än att ligga hemma och vila, men försök se det positivt att du nu verkligen kan försöka samla kraft inför förlossningen och förhoppningsvis går trycket ner också!
  • fabler
    missable skrev 2011-12-16 22:27:11 följande:
    ames; ja skit drygt sitter och lipar för det gör så ont... maken säger att jg ska bita ihop och att jag aldrig kommer klara en förlossning... är så jävla ledsen och trött på detta...
    hälsa din sambo att en förlossning vet man att den har ett slut även om de kan va långt borta. Men en tandvärk som man inte får göra nått åt är de svårt att mentalt ställa in sig på att de finns ett slut på och nu när du även vet att du behöver krafterna så småningom vill man ju inte slösa dem på en jäkla tand.

Nu ska jag göra mig klar för natten och lägga mig i sängen. Men lär väl logga in via mobilen istället en stund innan mina blå går igen.
    elias är världens sötaste!!!
  • fabler

Fick en chock när jag fick av mig mina leggings för mina ben måste ha svällt nå enormt idag. Dem och fötterna var blå/lila och de stack i dem. Hoppas de lagt sig till imorgon och jag hoppas även att bebisen slutar hicka snart.

elias är världens sötaste!!!
  • syntetica

Haft riktigt mycket sd nu i 2 dagar, dock inga som gör jätte ont.
    Haft någon som kännts lite mer.
    Börjar bli lite jobbigt när magen är stenhård hela tiden och man knappt kan röra sig.. 

• Jämthund

Zatori - ja, jätteskönt att allt annat såg bra ut. Hade suttit ner i 20 minuter och trycket var då 140/100 sen låg jag ner och vilade. 15 minuter på vänster sida och hade istället 120/70.... Ja, något såntdär var det. Kommer inte ihåg vad hon sa. Men tokigt vad det kan skilja mycket. Men nu ikväll tycker jag att det skall bli rätt skönt faktiskt. Har varit fruktansvärt trött den senaste vecka och jag sa till min sambo senast idag på morgonen att det hade varit skönt att vila lite så nu får jag ju verkligen passa på.

• Jamirl

Hur går det därute? Va längesedan jag kikade in.
    Jag har sammandragningar konstant, såfort jag står och går, haft det bra länge nu. Håller på och övar inför julkonsert jag ska sjunga på i helgen, två stora föreställningar, ni må tro att magen är stenhård och fötterna värker efteråt
    Spydde förra veckan och idag...vet inte vad det är för lustigt nu på slutet, inte mått så illa ibörjan av graviditeterna.
    För mig att böja sig nuförtiden är tar ju så mycket på krafterna att jag måste sitta och andas ut efteråt typ jag är gigantisk, så stor ballong som bara sticker ut... kan inte sitta rätt upp heller då den är så hård och stor ja, man ser allt bra rolig ut! 19 dagar kvar nu! Skulle vilja att han kikar ut NU!

• fair

Nån mer vars bebis blivit lugnare på slutet? Min har varit jättevild från start men igår och inatt har hon varit oroväckande lugn. Åkte in till fl igår vid 19 20 för jag var så orolig och då vaknade hon och busade runt och hickade som vanligt. Men hela natten har hon varit lugn igen (jag vaknade iof nu första gången men ändå). Hon svarar inte om jag trycker på magen nu. Usch, jag blir så orolig för min lilla....

• missable

ames; han fattade piken när jag stack till förlossningen för att hämta citodon... fick även lyssna på hjärtatnär jag ändå var där så nu hittar jag dit iaf... har fått sova från elva till tre och från tre till nu... men nu är lillan vaken och trycker på en mass nerver.

jamirl, mitt illamående är också tillbaka

fair: hon är betydligt lugnare i sina sparkar men hon reagerar när jag lägger dit en kall handduk på magen...

försöker också leta upp henne ibland och sno plats så brukat hon svara..

hoppas du slipper oroa dig och ring och prata med förlossningen igen om du oroar dig!!! Nu ska jag se om inte lilla jag kan få sova lite

• LillaEko

Oj vad jag fått sova. Läkaren varnade mig om att jag skulle bli väldigt såsig av klådtabletten, och att den därför är så bra att ta inför natten så man får sova.
    Somnade ca 21.30 igår och har precis vaknat, 1 kissepaus runt 3 bara och somnade om direkt. Ljuvligt!!!!