• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • ccecy

Baby rummet börjar bli klart! :) lite små fix kvar nu bara! :)  Försökte ladda  upp bilderna på mina tavlor som jag blev störtkär i också, men det fungerade tyvärr inte, så de får bli en annan dag :)

• minjalin
    Cia80 skrev 2011-12-16 19:45:59 följande:
    Den var seg. Skrevs in på fl vid 7 på morgonen och dottern är född 19 på kvällen. Hade jättebra värkar till att börja med men som sen bara stannade av. Fick värkstimulerande. Sen när krystvärkarna satte igång så gick dotterns hjärtljud ner och det hände i stort sett ingenting när jag krystade. Så de tog beslutet om sugklocka. Dottern kom ut och fördes sen snabbt till akutrummet där hon fick hjälp med andningen. Så jag fick aldrig höra henne skrika när hon kom ut. Det tog en bra stund innan de ställde upp dörren så jag äntligen kunde höra det där underbara skriket. Sin första natt fick hon tillbringa på iva. Hon fick sond eftersom hon var så tagen efter förlossningen. Så man kan väl säga att det var lite traumatiskt för oss alla.
    Usch då! Det låter verkligen inget vidare. Skönt att allt slutade lyckligt i alla fall :)
  • Cia80
    minjalin skrev 2011-12-16 20:24:53 följande:
    Usch då! Det låter verkligen inget vidare. Skönt att allt slutade lyckligt i alla fall :)

Ja, det var verkligen skönt!
    Denna gång hoppas jag få uppleva en mer "normal" förlossning. Du vet när man får upp bebis på bröstet och all smärta är som bortblåst  
  • ccecy

Ända som fattas i rummet är bebis nu :) och blöjor o såndant ! :D  längtar efter att få träffa tösen min :)

• C R

Ligger i soffan med ganska onda sammandragningar. De har hållt på ett par timmar nu. De går även ut i ryggen. Hoppas de ger sig snart. Är 36+6 idag.

• LillaEko

Fick komma hem från förlossningen :)
    Va ju inne för en check pga klådan. Fick sitta med ctg och liten mår super. Blodproverna såg också bra ut. Så blev klådstillande tabletter, och nytt blodprov på tis fast fastande för att kolla efter de här gallsafterna som visar om levern är påverkad.
    Men känns bra att ha fått se ett förlossningsrum, deras badkar och lite sådant nu innan under lugna omständigheter

• Jämthund

Hm, har haft en konstig dag.. Den blev inte alls som jag hade tänkt mig. Var hos bm idag på morgonen. Mätte magen sf-mått 36. Är idag i v.35. Hjärtljud kring 150. Inga ketoner i urinen heller. Klockrent! Sen var det ju det där med blodtrycket. Har ju legat på förhöjt dem senaste fem veckorna men idag fick det vara nog. Jag har verkligen vilat och tagit det lungt men tydligen har det inte hjälpt... Blev sjukskriven från och med idag tills dess att barnet behagar att titta ut. Snacka om att bli chockad. Hon har sagt flera gånger att sjukskrivning ligger nära till hands men aldrig trodde jag att jag skulle bli sjukskriven. Får inte göra någonting annat än att ligga hemma och göra ingenting. Känns skitkonstigt....

• minjalin
    Cia80 skrev 2011-12-16 20:27:18 följande:
    Ja, det var verkligen skönt!
    Denna gång hoppas jag få uppleva en mer "normal" förlossning. Du vet när man får upp bebis på bröstet och all smärta är som bortblåst  
    Det får vi väl innerligt hoppas att du får ^^