• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Empa86
    Haanky skrev 2011-12-16 14:47:28 följande:
    Samma här.. hur ska man skriva? hej jag heter hanna och jag vill bada badkar   vet inte riktigt vad man kan be om och inte heller!!! vill inte att de ska skratta åt brevet när de får det... 

Hur ser era brev ut? 
    Min bm sa att det kan vara mer stödord. Bara skriva namn och personnr längs upp och sedan i punktform "vill bada om möjlighet finns" "öppen för smärtlindring" mm.  
  • Cia80
    Haanky skrev 2011-12-16 14:47:28 följande:

Samma här.. hur ska man skriva? hej jag heter hanna och jag vill bada badkar   vet inte riktigt vad man kan be om och inte heller!!! vill inte att de ska skratta åt brevet när de får det... 

Hur ser era brev ut? 

Hihi

Stödord lät ju bra. Om inte annat så kan man ju hoppas att maken är talbar när jag inte är det  
  • Moniqe1979
    ccecy skrev 2011-12-16 14:08:40 följande:
    Då hoppas ja den sjunker snart :) så de blir lite bättre :)  vilken vecka började din mage sjunka ? :)
    började märkas  tydligt under ve 36 (35+) och nu 36+3 så har den sjunkit rejält...
  • ccecy
    Moniqe1979 skrev 2011-12-16 15:04:37 följande:
    började märkas  tydligt under ve 36 (35+) och nu 36+3 så har den sjunkit rejält...
    okej ! :) då hoppas ja de börjar märkas här snart då :) är i v 35+3 idag så :)
  • minjalin

Här skriver man som ett förlossningsbrev hos bm i journalen så kan dom på förlossninge  gå in i datorn och läsa vad man skrivit. Man gör en sammanfattning av graviditeten och skriver ner tankar, önskemål och rädslor om förlossningen, hur man känner för BB och osv. Sen kan man väl säkert ha med sig ett brev också om man vill men jag nöjde mig med det som jag hade skrivit i journalen sist och bara poängterade för bm sen att min största skräck var att spricka riktigt illa eftersom min mamma sprack hela vägen bak till ändtarmen med sitt första barn. Så jag bad henne att göra allt i sin makt för att det inte skulle bli så (stod ju även i journalen). Sen efter nån timme sa hon "kanske dags att börja känna lite på lustgasen?" så då började jag med den och sen frågade hon efter en stund hur jag kände angående EDA eftersom jag var öppen 8 cm och det var sista chansen nu om jag ville ha det, men det tyckte jag inte jag behövde (hade aldrig hunnit med det ändå sen med facit i hand). Så kändes som att hon hade läst journalen i och med att jag skrivit att jag tänkte mig lustgas och mer naturlig smärtlindring och att jag bara ville ha EDA om jag verkligen kände att jag behövde eller om bm ansåg att det skulle göra mer nytta en skada om förlossningen fortlöpte på ett sånt sätt (man kan ju vara utmattad och behöva av den anledningen eller att man får krystvärkar för tidigt och sånt). Hade även skrivit att jag inte ville sova själv på BB och vi fick eget rum (de flesta är dock enkelrum där så finns det plats så är det ju inga problem) så sambon fick stanna över bägge nätterna.

• bumbi 84
    tvillingen skrev 2011-12-16 10:13:40 följande:
    Nu har allt avtagit och jag har bara förvärkar nu. Den lilla ville väl bara förvarna mig eller nåt sånt. :S
    skönt det
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • fair

Min mage har också sjunkit rejält, det gjorde den aldrig med första barnet. Känns ganska spännande, undrar om hon blir ett december- eller januaribarn?? :)

• bumbi 84
    sandy87 skrev 2011-12-16 13:35:08 följande:
    För ca en vaeck sen skrev jag angående att mitt sf mått inte ökat, idag fick jag konstaterat att jag har begynnande havandeskapsförgiftning & ett stigande tryck men inga spår i urinen.
    Men nu fick jag för mig att tänk om det är därför inte sf måttet ökat på 2-3veckor, kan det vara så att bebisen inte får tillräckligt med näring osv pga det & inte växer?  

HF kan göra att dom slutar växa men behöver inte vara så. men är du orolig tycker jag du ska be din bm om en grundligrevkoll så dom kollar storlek och flödet i navelsträngen
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • Frökenolson
    elingabriella skrev 2011-12-16 15:33:06 följande:
    Jag har skrivit ned vår förlossningsberättelse om ni vill läsa en lite mer annorlunda sådan; Skrattande 

www.elingabriella.se

kul att läsa om förlossningen, spännande.
    Man undrar så hur sin egen kommer att bli, hoppas ni myser på och har det gott!