• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • chicopico

Grattis Zaarah!

Var hos bm igår:  (v.36)
    hjärtljud  143
    Blodtryck  85/50
    Hb  110
    Vikt   +16kg
    Sf  35

• SFHelen
    Zaarah1984 skrev 2011-12-17 09:50:06 följande:
    Hej allihopa! I går kl 8.04 fick jag och sambon en dotter, född i vecka 35+ 5. Hon vägde 2745 g och var 47 cm lång. Tog ca 10 timmar från att vattnet gick tills My var ute Nu ligger vi på förlossningen och tar det lugnt.

Grattis Grattis till er lilla tjej :)
  • SysterAnna

Grattis Zaarah till prinsessan!!!

Är det någon här som är haj på det här med grav.penning?  Fick besked i höstas att jag fått beviljad full ersättning från och med 5/12, har även anmält vilken inkomst jag har (eller fk hjälpte mig att ta reda på det så det syns nu på mina sidor). Måste man anmäla något mer eller kommer pengarna in på kontot på fredag? Är så förvirrande med alla papper och blanketter som skall skickas in! Men är det någon här som vet kanske? Har lusläst fk's hemsida nu men blir inte klokare... 

• minjalin
    SysterAnna skrev 2011-12-17 20:04:39 följande:
    Grattis Zaarah till prinsessan!!!

Är det någon här som är haj på det här med grav.penning?  Fick besked i höstas att jag fått beviljad full ersättning från och med 5/12, har även anmält vilken inkomst jag har (eller fk hjälpte mig att ta reda på det så det syns nu på mina sidor). Måste man anmäla något mer eller kommer pengarna in på kontot på fredag? Är så förvirrande med alla papper och blanketter som skall skickas in! Men är det någon här som vet kanske? Har lusläst fk's hemsida nu men blir inte klokare... 
    Fick du inte hem en blankett som hette nånting i stil med "begäran graviditetspenning" eller nåt sånt? Där man ska fylla i under vilken period man vill ha det och om man arbetar nån av dagarna osv? Där fyllde man även i inkomst och om man får nån annan ersättning (exempelvis sjukpenning eller liknande). På mig stod det ett färdigifyllt kontonummer på den blanketten också om jag inte minns fel eftersom jag redan har barn så dom har redan mina uppgifter (tror inkomstuppgifterna också var färdigifyllda) och så fanns det en ruta man skulle fylla i om uppgifterna inte stämde.
  • SysterAnna
    minjalin skrev 2011-12-17 20:17:01 följande:
    Fick du inte hem en blankett som hette nånting i stil med "begäran graviditetspenning" eller nåt sånt? Där man ska fylla i under vilken period man vill ha det och om man arbetar nån av dagarna osv? Där fyllde man även i inkomst och om man får nån annan ersättning (exempelvis sjukpenning eller liknande). På mig stod det ett färdigifyllt kontonummer på den blanketten också om jag inte minns fel eftersom jag redan har barn så dom har redan mina uppgifter (tror inkomstuppgifterna också var färdigifyllda) och så fanns det en ruta man skulle fylla i om uppgifterna inte stämde.
    Nej, det enda jag har skickat in är ansökan om grav.penning och där fyller man ju i vilken period det är man ansöker om. Sen fick jag besked tillbaka att jag fått beviljat för den period jag ansökt om. Men sen har jag fått för mig att det är något mer man skall skicka in... Och deras hemsida är ju inte mycket till hjälp. Kontonummer och inkomst har dem redan uppgifter på.
  • fabler
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-17 19:17:52 följande:
    Ska in på FL nu :( duktigt nervös... Bebisens pappa svarar inte i telefon heller :(
    spännande. Antar att du fick tag i barnvakt i alla fall. hoppas du fick tag i pappan.
    elias är världens sötaste!!!
  • missable
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-17 19:17:52 följande:
    Ska in på FL nu :( duktigt nervös... Bebisens pappa svarar inte i telefon heller :(

LYCKA TILL!!
  • Pusselbiten86

Allt såg fint ut! Väntar på läkaren nu som ska göra ultraljud!
    Ja har fortfarande inte fått tag på pappan o blir både arg o ledsen :(

• missable
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-17 21:11:51 följande:
    Allt såg fint ut! Väntar på läkaren nu som ska göra ultraljud!
    Ja har fortfarande inte fått tag på pappan o blir både arg o ledsen :(
    Skönt att allt såg bra ut, bara UL kvar nu då! Hoppas du får tag i honom snart, var inte arg och ledsen, huvudsaken är ju att det var bra!