• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • LillaEko

Jag skulle nog ringa in till förlossningen, de borde väl vilja ha in dig för en koll ifall det skulle vara vattnet.

• MostOfAll

Jämthund: Jag har varit sjukskriven sedan v 31 pga förhöjt blodtryck. Kan inte göra någonting alls förutom att vila då det annars blir högt. Var på middag hos mina föräldrar igår och det var tydligen för ansträngande då jag hade högt blodtryck när jag kom hem. Har en egen mätare så jag kan mäta själv hemma då jag fick hf förra graviditeten v 31 som slutade med akutsnitt v 32. Så underskatta inte vila även fast jag tror hf lever sitt egna liv ibland...

• minjalin
    missable skrev 2011-12-16 22:27:11 följande:
    ames; ja skit drygt sitter och lipar för det gör så ont... maken säger att jg ska bita ihop och att jag aldrig kommer klara en förlossning... är så jävla ledsen och trött på detta...
    Du kan hälsa honom att det är en jäkla skillnad på ilande ihållande smärta som tandvärk är (och som man dessutom inte får ut nåt som helt bra av) och smärta som kommer och går och stegrar i intervaller så man får vänja sig, och som man dessutom får nåt helt fantastiskt för!!!! ;) Så visst självklart kommer du klara en förlossning. Jag låg och lipade andra natten jag ammade (var trött på att ha så ont överallt som jag hade i kombo med all sömnbrist för jag kunde bara inte sova och jag hade blåsor på brsötvårtorna och han ville bara suga hela tiden) så även om den smärtan inte var i närheten av förlosnsingssmärta egentligen så var den tillräcklig för att jag bara skulle ligga och grina till slut medan jag inte ens var i närheten av några tårar på förlossningen ;)
  • Pusselbiten86

LillaEko

Ja de borde ja nog.. Men kan inte ta med 3 små barn in. Känner ingen på 16 mils avstånd som kan hjälpa till!

• fabler

Pusselbiten: varför kan du inte ta med dina barn in? Du lär väl inte va den enda som inte har barnvakt åt dina barn.

elias är världens sötaste!!!
  • fabler

Jag har fått sova till nu med en kisspaus vid halv sex. Men nu har jag ont i halsen för att jag snarkat och ont i huvudet för att jag sovit för mycket. Så de är bäst jag går upp ur sängen och börjar med en kopp te för halsen och sen en kopp kaffe för huvudet.

elias är världens sötaste!!!
  • Skåne85

Haha alltid ska det vara nått :)
    Jag har sovit dåligt pga jag gick in i vårt soffbord med låret, ett Jack in o blåmärke precis där emellan jag har kudden som stöd på natten. Haha

• Someday

Jag har också sovit lite bättre i natt. Har dock lite ont i ryggen idag på grund av att jag jobbade med barnrummet i går. Skönt att rummet går framåt i alla fall =)
    Det är helt klart för målning och tapetsering. Sen ska golvet läggas! Men det tar sig =)
    Allt tråkigt och tyvärr så nödvändiga underarbete är klart!! Vilket betyder att om jag inte orkar fortsätta får någon annan göra det...
    Idag ska det målas tak och snickerier efter att rummet städats ordentligt.

• Zaarah1984

Hej allihopa! I går kl 8.04 fick jag och sambon en dotter, född i vecka 35+ 5. Hon vägde 2745 g och var 47 cm lång. Tog ca 10 timmar från att vattnet gick tills My var ute Nu ligger vi på förlossningen och tar det lugnt.