• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • ccecy
    Tärning6 skrev 2011-12-16 10:21:40 följande:
    Ja det är frågan hmmm, min mor har ju sagt att den lille kommer koma på julafton så de blir väll att äta nått gott där hehe gubben får ta med sig maten dit
    Jo :) men ja tror nog dom brukar ha julmat på sjukhusen också! iaf där jag jobbade i somras har dom det :) lägger upp en tallrik med köttbullar o fisk o allt som hör till :) Annars hinner man ju äta julbord fler dagar än bara julafton också :)  Tror du själv att den lille tittar ut då ?;)
  • curiosa
    LillaEko skrev 2011-12-16 09:55:28 följande:
    Jag brukar ju annars vara duktig på att hålla mig ifrån sött på vardagarna.
    Men nu är det ju typ inte ens lönt att försöka.
    Usch och fy, men här slinker det nog ner sött var dag numera.
    Har bakat julkolor, (hälften har försvunnit på något konstigt vis) men vågar inte baka det andra förrän nästa vecka....så det finns kvar till jul! 
    Känner igen det där med att de tar slut utan man vet hur.
    Jag får göra så att jag gör julgodiset sen får jag köra hem det till mamma annars så tar det slut :P
  • LillaEko

Ringde bm idag ang klådan under fötterna. För på morgonen har det även börjat lite smått i händerna.
    Var dit en sväng 11.45 och hon kunde tyvärr inget göra en fre, för de särskilda testerna analyseras visst bara tors.
    Så hon skickar oss till förlossningen och låter dem avgöra om det ska sättas in någon medicin eller inte.

Så vid 14.30 ska vi till förlossningen. Kan väl erkänna att jag mest tycker det ska bli spännande att få komma dit och kolla in läget. BM trodde de kanske ville köra ctg, och även det kunde ju vara spännande =)

Men har försäkerhetsskull börjat packa lite nu som vi kan ta med. Hua så svårt det är att veta vad man ska packa till sig själv och gubben. Borde väl räcka med ett ombyte för mannen? 

• sandy87

För ca en vaeck sen skrev jag angående att mitt sf mått inte ökat, idag fick jag konstaterat att jag har begynnande havandeskapsförgiftning & ett stigande tryck men inga spår i urinen.
    Men nu fick jag för mig att tänk om det är därför inte sf måttet ökat på 2-3veckor, kan det vara så att bebisen inte får tillräckligt med näring osv pga det & inte växer?  

• Moniqe1979
    ccecy skrev 2011-12-16 10:02:42 följande:

Hur är det med era hungerskänslor  nu mot slutet ? är ni hungriare eller har ni mindre aptit  ?  själv känner jag min nästan aldrig hungrig sen äter ja, o så blir jag mätt direkt och börjar må illa, känns jobbigt

så har jag HAFT det, men nu när magen har börjat sjunka rätt rejält så känner jag mig snarae konstant hungrig istället, ok får inte ner några stora portioner direkt men hungrig hungrig hungrig!
  • ccecy
    Moniqe1979 skrev 2011-12-16 13:58:50 följande:
    så har jag HAFT det, men nu när magen har börjat sjunka rätt rejält så känner jag mig snarae konstant hungrig istället, ok får inte ner några stora portioner direkt men hungrig hungrig hungrig!
    Då hoppas ja den sjunker snart :) så de blir lite bättre :)  vilken vecka började din mage sjunka ? :)
  • LillaJag89

Idag känner jag mig ruskigt lustig. Liten sparkar på för fullt, både högt och lågt.
    Har sån mensvärk att de gör riktigt ont, och varje steg jag tar över golvet blir det värre.

Börjar mer och mer tro att vi kommer få ett december barn.
    BB väskan och förlossningensbrevet är iallafall klart :P

• Cia80
    LillaJag89 skrev 2011-12-16 14:14:41 följande:
    Idag känner jag mig ruskigt lustig. Liten sparkar på för fullt, både högt och lågt.
    Har sån mensvärk att de gör riktigt ont, och varje steg jag tar över golvet blir det värre.

Börjar mer och mer tro att vi kommer få ett december barn.
    BB väskan och förlossningensbrevet är iallafall klart :P

Spännande!

Åh, det där förlossningsbrevet ja. Jag vet vad jag vill ha med men jag vet inte hur jag ska få ner det på pappret. Men måste nog ta tag i det snart. BB-väskan tror jag att jag packar i mellandagarna. 
  • partouze

Usch har typ som en knivande smärta under höger revben speciellt när jag andas in. Ibland kan ja knappt andas fullt för smärtan blir sä intensiv. Va kan det vara?

• Haanky
    Cia80 skrev 2011-12-16 14:21:26 följande:

Spännande!

Åh, det där förlossningsbrevet ja. Jag vet vad jag vill ha med men jag vet inte hur jag ska få ner det på pappret. Men måste nog ta tag i det snart. BB-väskan tror jag att jag packar i mellandagarna. 

Samma här.. hur ska man skriva? hej jag heter hanna och jag vill bada badkar   vet inte riktigt vad man kan be om och inte heller!!! vill inte att de ska skratta åt brevet när de får det... 

Hur ser era brev ut?