• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • missable
    fair skrev 2011-12-17 22:10:23 följande:
    Jag tycker jag pratar med dem jämt och ständigt. Ska avvakta lite och se om jag får ont. Det kan ju vara ett litet kärl som spruckit också.
    SysterAnna skrev 2011-12-17 22:12:33 följande:
    Låter ju lite som slemproppen... Hoppas liten stannar ett litet tag till. Känner du något annat? Slemmisen kan ju släppa lite grann utan att det behöver betyda något. Men ring och prata med förlossningen för att höra vad dem tycker.
    Jag håller nog med SysterAnna...  i och med det började så förra gången för dig och det är bättre att ha pratat för mycket än för lite... 
    Jag kände ju mig lagom fånig när jag ringde FL för att få citadon mot tandvärk för tandläkaren tyckte jag kunde ta ipren...  Nu behövde jag inte ta citadonen, men jag fick komma in på fl och lyssna på hjärtat och åkte därifrån med fyra tabletter.. haha.

Så jag tycker du kan ringa om det är rosa flytningar =) 
  • SysterAnna
    missable skrev 2011-12-17 22:20:36 följande:
    SysterAnna skrev 2011-12-17 22:12:33 följande:
    Låter ju lite som slemproppen... Hoppas liten stannar ett litet tag till. Känner du något annat? Slemmisen kan ju släppa lite grann utan att det behöver betyda något. Men ring och prata med förlossningen för att höra vad dem tycker.
    Jag håller nog med SysterAnna...  i och med det började så förra gången för dig och det är bättre att ha pratat för mycket än för lite... 
    Jag kände ju mig lagom fånig när jag ringde FL för att få citadon mot tandvärk för tandläkaren tyckte jag kunde ta ipren...  Nu behövde jag inte ta citadonen, men jag fick komma in på fl och lyssna på hjärtat och åkte därifrån med fyra tabletter.. haha.

Så jag tycker du kan ringa om det är rosa flytningar =) 
    Hur går det med tandvärken förresten? Är det något bättre?
  • missable
    SysterAnna skrev 2011-12-17 22:35:30 följande:
    Hur går det med tandvärken förresten? Är det något bättre?

Har inte haft någon sen imorse typ kl 6 :-P tog aldrig citadonen... men är grymt trött, har ju inte sovit på tre nätter men nu djävlar har jag sovit på dagen och är skit trött så jag ska strax ner i säng!
  • fabler
    missable skrev 2011-12-17 22:49:25 följande:
    Har inte haft någon sen imorse typ kl 6 :-P tog aldrig citadonen... men är grymt trött, har ju inte sovit på tre nätter men nu djävlar har jag sovit på dagen och är skit trött så jag ska strax ner i säng!
    vad skönt att den släppte ändå och att du nu har hemma ifall den kommer tillbaka.

Jag har slagit in lite julklappar ikväll. Men nu ska jag för flytta mig från soffan till sängen. Jag hoppas på att bebisen vill ge sig till känna då. De är sån stor skillnad med denna bebis och med sonen då sonen va aktiv nästan hela tiden medans denna bebis knappt varit de alls (i jämförelse) under hela graviditeten. De är nån gång per dag bara men sen är de lugnt sånär som på hickan som kommer 1-3ggr per dag.
    elias är världens sötaste!!!
  • fair

Pratade med förlossningen och där sa dem att jag skulle avvakta, precis som jag trodde. Det behöver ju inte alls betyda nåt. Men vi får väl se hur natten blir. Har lite blodtryckskänningar/hög puls men förlossningen verkar inte brydda. Jag är så himla orolig för allt som har med hjärta, lungor och blodet att göra. Vet inte om jag bara är fjantig...

• fabler

Fair: lägg dig och försök vila för är de så att fl tänkt starta så behöver du ju all vila du kan få innan.

elias är världens sötaste!!!
  • Tärning6
    ccecy skrev 2011-12-16 10:25:19 följande:
    Jo :) men ja tror nog dom brukar ha julmat på sjukhusen också! iaf där jag jobbade i somras har dom det :) lägger upp en tallrik med köttbullar o fisk o allt som hör till :) Annars hinner man ju äta julbord fler dagar än bara julafton också :)  Tror du själv att den lille tittar ut då ?;)
    Ja jo de kanske e sant.. Nja jag vet inte vad jag tror men de skulle inte förvåna mig hehe eftersom då e sonen endå på rätt ställe hemma hos momme å moffa hehe dem har till och med köpt välling så det finns haha
  • Tärning6
    Zaarah1984 skrev 2011-12-17 09:50:06 följande:
    Hej allihopa! I går kl 8.04 fick jag och sambon en dotter, född i vecka 35+ 5. Hon vägde 2745 g och var 47 cm lång. Tog ca 10 timmar från att vattnet gick tills My var ute Nu ligger vi på förlossningen och tar det lugnt.
    Men grattis grattis till lilla tösabiten
  • ccecy
    Tärning6 skrev 2011-12-17 23:48:11 följande:
    Ja jo de kanske e sant.. Nja jag vet inte vad jag tror men de skulle inte förvåna mig hehe eftersom då e sonen endå på rätt ställe hemma hos momme å moffa hehe dem har till och med köpt välling så det finns haha
    De återstår o se bara :) Nu då klockan är över 12 snart :) så är de 2 veckor, helst lite till innan ja tycker bebis kan börja vilja komma ut :)
  • Tärning6

Nu är alla julklappar klara och inslagna såååååå skönt, nu e det bara lite julmat som ska hem den 23 å sen e de klappat å klart tihihihihihihi.. Ska på TUL på Torsdag så vi får se vad dem säger då om min lilla räka i magen..