• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Haanky
    LillaEko skrev 2011-12-18 08:22:04 följande:
    Har ni tänkt på att om 2 veckor och 15 Tim och 38 min är det nytt år :)

Nää men åh va skönt det känns :):)
  • Someday
    LillaEko skrev 2011-12-18 08:26:34 följande:
    Här har det snöat lite i natt, hoppas det kommer mer under dagen.
    Igår hann jag med en hel del, bakade tre sorters julgodis, städade, handlade, ordentlig runda med hunden och lite annat fix och trix. Känns i ryggen idag :/ inte känt av den något direkt så innan.

Här i vårt landsting får man hyra en tens för 300:-/ mån. Mannen och jag tycker det låter smart så man dels kan va hemma längre när det är dags, dels ha med den in till fl och dels ha den nu när jag känner av ryggen lite. Någon som hyrt en el funderar på det?
    Jag har fått hem en Tens i veckan. Helt underbar! Barnmorskan rekommenderade att använda den på lite lägre nivåer redan nu för att slappna av i ryggen på kvällen när man är trött! Sen när värkarbetet börjar är det en bra smärtlindring hemma och på väg till förlossningen. Man klarar sig långt på Tens enligt henne... Jag tänkte prova! Vill ju helst inte ha så mycket annan smärtlindring förutom lustgasen och varmt bad förstås =)
  • LillaJag89
    LillaEko skrev 2011-12-18 08:26:34 följande:
    Här har det snöat lite i natt, hoppas det kommer mer under dagen.
    Igår hann jag med en hel del, bakade tre sorters julgodis, städade, handlade, ordentlig runda med hunden och lite annat fix och trix. Känns i ryggen idag :/ inte känt av den något direkt så innan.

Här i vårt landsting får man hyra en tens för 300:-/ mån. Mannen och jag tycker det låter smart så man dels kan va hemma längre när det är dags, dels ha med den in till fl och dels ha den nu när jag känner av ryggen lite. Någon som hyrt en el funderar på det?
    är får man låna gratis tens från bm. och jag älskar den. använder den några timmar per dag och den hjälper så sjukt mycket. kommer helt klart tas med till förlossningen med.
  • roxylady
    Alltochinget skrev 2011-12-18 09:52:52 följande:
    Jag har haft ont i ljumsken, eller alltså på sidan mellan benen precis där benet börjar, de senaste veckorna och det har blivit värre. Gör ondast när jag ligger ned och ska vända mig om. Mest känns det på vänstra sidan. Är det foglossning?
    Kan vara ja! Det var så mitt började innan det kändes överallt.
  • Carolaj83

HJÄLP har förvandlats till en otrevlig grinig bitch, som helst av allt bara vill låsa in mig ensam till bebisen kommer ut...men funkar ju inte riktigt så när man har familj

Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • roxylady
    Alltochinget skrev 2011-12-18 14:01:48 följande:
    Ussch då! Det lät inte så lockande :/
    Men kan lugna dig med att det gick över för mig för några veckor sedan :) Men jag hade det dock under nästan hela andra trimestern.. Så det kan gå över i alla fall menar jag då! Du får tänka på att det inte är så långt kvar nu :)
  • Alltochinget

Nej du har rätt :)
    Kan man göra nåt för att förebygga så det inte blir värre? Ska till BM på torsdag, ska höra med henne också.

• roxylady
    Alltochinget skrev 2011-12-18 14:51:30 följande:
    Nej du har rätt :)
    Kan man göra nåt för att förebygga så det inte blir värre? Ska till BM på torsdag, ska höra med henne också.
    Vila vila vila är det bästa du kan göra när du får ont. Ansträng dig inte i onödan. När vi precis flyttade hit till vår nya lgh så hade jag superont efter all flytt trots att jag inte bar tungt.. men det var inte så mkt sitta still då kan jag ju säga ändå.. Jag var hemma nästan en vecka efter det.. och det släppte mer och mer ju lugnare jag tog det. Hade också ett foglossningsbälte som höll ihop lite granna. Det kan hjälpa så kolla om du inte kan få träffa sjukgymnasten som ger dig lite tips på rörelser och så kan du nog hyra ett bälte där med.