• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Spears

BM idag v 37+1:

Sf mått 34 idag med hade samma mått förra gången...Ska på extra koll nästa vecka men visst kan det väl vara normalt att inte magen växer så mycket på slutet?

Blodtryck 120/75

Hjärtljud ok , socker ok.

• Jämthund

Varit hos BM nu.. Urinen var utan anmärkning, hjärtslag 142, sf-mått 37. Är idag i v. 36+5. Blodtrycket var visst skyhögt, en braaa bit över 100 var undertrycket så jag fick lägga mig och vila en stund och vips så hade det gått ner till 120/70. Man skulle kunna säga att det är beroende på om jag vilar eller sitter upp blodtrycket ändras.

• missable
    Jämthund skrev 2011-12-28 16:45:29 följande:
    Varit hos BM nu.. Urinen var utan anmärkning, hjärtslag 142, sf-mått 37. Är idag i v. 36+5. Blodtrycket var visst skyhögt, en braaa bit över 100 var undertrycket så jag fick lägga mig och vila en stund och vips så hade det gått ner till 120/70. Man skulle kunna säga att det är beroende på om jag vilar eller sitter upp blodtrycket ändras.
    shit vilket sfmått! galet om man jämnför med mina 31,5 cm... haha
    skönt att blodtrycket sjönk!

• Sapato

Ojda, de ringde från förskolan idag för sonen hade ramlat illa och fått världens bula i hela pannan. Hämtade honom ifall det skulle visa hjärnskakning och väl hemma mådde han iaf bra och efter lite glass kollade vi lite film och vad händer. Vi båda somnade och vaknade nu.. Kul natt vi kommer få när vi sovit bort hela eftermiddagen...

Syntetica: Åhh, vad spännande med bebis

• bumbi 84

Syntetica vad härligt att du fick som du ville utan att behöva "bråka# för det!

Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • Someday

Här har slemproppen börjat gå... Kommer lite då och då när jag kissar.
    Har ju haft molvärk och förvärkar i nästan 8 veckor nu men ändå känns det overkligt att det är så nära. Smärtan har dock förändrats. Mer intensiv. Jag som hoppas klara 1/1 börjar känna mig skeptisk. Men den som lever få se som man brukar säga... Alla väskor är packade i alla fall och allt är klart för pyret! Maken sätter de sista listerna i rummet nu...

• Carolaj83
    Tint0-alla prover idag + att jag har alla symtom ska dit för att kolla på fredag

syntetica-så spännande, stooort lycka till
    Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • roxylady
    minjalin skrev 2011-12-28 14:15:02 följande:
    Men det är ju bra. Ja större är man ju, men konstigt vore väl annars ;) Jag undrar också vad som väger på mig och det gör min bm också :p

Det är tur att våra ordinarie är bra för det är ju det viktigaste ;) Precis, likadant när jag rasade så när jag fått barn. Alla kommenterade hur smal jag var så till slut höll jag på att bli tokig på alla :p

Jo morgonen och kvällen är väl vanligast att svullna på. 
    Haha ja det vore ju skumt om man inte vore större nu när man är höggravid!! :p

Ja men precis.. visst är hon gullig också jag hade idag.. förutom det där då som sagt. Typiskt.
    Eller hur.. förstår inte hur folk kan uttrycka sig så.. De har ju inte med å göra hur man ser ut.. och har man blivit smal eller rund snabbt så kanske man oftast inte mår så bra av det. Men det tänker inte folk på.

Ja då är ju det förklaringen.. men tur att det går ned under dagen i alla fall! Hade aldrig klarat av jobbet med svullna händer! Men nu har jag bara 2,5 dagar kvar. Sedan blir man förhoppningsvis hemma i en lite mindre än i en månad innan bäbis vill titta ut
  • bebismys2011
    syntetica skrev 2011-12-28 15:19:17 följande:
    Ojoj tjejer! På måndag ska jag bli mamma och få träffa min prins!!
    Läkaren ville sätta igång mig då så jag behövde inte ens fråga.. :D

Åh, lycka till! Skönt att veta när det är dags :) vilken vecka är du i då? varför vill dom sätta igång dig?
  • Jamirl

Cia80:

Grattis!Jag verkar oxå kunna få igångsättning då, va inte alls något problem, kunde nästan fått det idag men väntar. Har du havandeskapsförgiftning?