• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • MissT

Yngsta dottern har fått magsjuka Vilket inneburit väldigt lite sömn i natt....hon spyr konstant.....
    Hoppas verkligen att vi andra slipper få det. Är ju bara 4 dagar kvar tills jag ska iväg till SMV för samtal inför igångsättningen. Det lär bli en lugn nyår hemma för oss i år.

• C R

Fy Miss T! hoppas det går över fort på din dotter o att ni andra klarar er. Magsjuka är nog min största fobi. Är livrädd för att få det oavsett om jag är gravid eller inte. Men tyvärr är det ju "högsäsong" för denna hemska sjukdom så jag är inställd på att åka på skiten. Usch!

• Haanky
    C R skrev 2011-12-29 10:33:37 följande:
    Fy Miss T! hoppas det går över fort på din dotter o att ni andra klarar er. Magsjuka är nog min största fobi. Är livrädd för att få det oavsett om jag är gravid eller inte. Men tyvärr är det ju "högsäsong" för denna hemska sjukdom så jag är inställd på att åka på skiten. Usch!

Samma här!!! min största rädsla och jag tänker på den minst 30ggr/ dag!!!
  • Västeråsmamman

Ja usch för magsjuka..åkte på vinterkräkisen då jag var gravid med tvillingarna..fy vad hemskt det var.
    Nu har vi peppar peppar haft det lugnt på den fronten ett tag. För oss kom vändningen när vi slutade köpa lösgodis under höst/vintersäsongen.
    Lösgodis och djupfrysta hallon är två av de värsta smitthärdarna har jag hört.

• C R

Vad "skönt" att det är fler än jag som är livrädd. Känns ofta som jag är ensam o idiotförklarad pga min fobi. Det började efter jag fick pojken. Innan hade jag inte en tanke på det. Vi kan bara hålla tummarna att vi klarar oss så bra som möjligt. Själv ligger jag o myser i soffan med grabben o kollar på Ronja! Ont som sjutton i ryggen. Värker i nedre delen så jag blir galen. Hela natten har det hållt på också. Nu har jag nog klagat färdigt ;)

• Pusselbiten86

Ja orkar inte mera :(
    Får sova 2 Tim om nätterna!

Bebisens pappa vill inte träffa mig men ändå ska han vara med på förlossningen ? :s

Ja är helt slut psykiskt!
    Ont i magen konstant som går ut i ryggen och kramp i benen :(

Ska till en ny BM idag o prata med henne!

• Haanky
    C R skrev 2011-12-29 10:51:49 följande:
    Vad "skönt" att det är fler än jag som är livrädd. Känns ofta som jag är ensam o idiotförklarad pga min fobi. Det började efter jag fick pojken. Innan hade jag inte en tanke på det. Vi kan bara hålla tummarna att vi klarar oss så bra som möjligt. Själv ligger jag o myser i soffan med grabben o kollar på Ronja! Ont som sjutton i ryggen. Värker i nedre delen så jag blir galen. Hela natten har det hållt på också. Nu har jag nog klagat färdigt ;)

Ja!! precis har alltid trott att jag är extra fjantig för det är så andra har sett mig... och typ klart ingen gillar att spy...

Mitt har funnits men blev som värst efter jag fick dottern... undrar varför det blir så när man fått barn? kanske blir så när en" livskris/livshändelse" händer ...? ja vi får hålla tummarna!  hehhe och vi ligger me i soffan å tittar på madicken hihihi men snart ska ja lämna henne hos dagmamman en stund så hon får leka lite och då ska ja vila och ploca lite här hemma:) fy hoppas det släpper nu när du vilar...  du får ta en varm dush eller bad.. mitt ryggont kommer på eftermiddagen/kvällen och man blir tokig... men snart är det ju dax och då kommer ryggont/gravidbesvär vara som bortblåst ;)
  • Haanky
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-29 10:53:41 följande:

Bebisens pappa vill inte träffa mig men ändå ska han vara med på förlossningen ? :s

ush hoppas att det löser sig!!!!  lider med dig!! varma kramar till dig {#emotions_dlg.flower} har du någon annan som kan stötta dig och kanske sova hos dig ett tag och hjälpa dig?
  • Sapato
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-29 10:53:41 följande:

Stackars dig, lider med dig
    Men tänk på dig själv istället för pappan verkar inte ha alla hästar hemma.

Skicka ett sms när det är dags ifall du vill att han är med annars hör av dig efteråt bara.