• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • fabler
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-29 10:53:41 följande:
    Ja orkar inte mera :(
    Får sova 2 Tim om nätterna!

Bebisens pappa vill inte träffa mig men ändå ska han vara med på förlossningen ? :s

Ja är helt slut psykiskt!
    Ont i magen konstant som går ut i ryggen och kramp i benen :(

Ska till en ny BM idag o prata med henne!
    men vad jobbigt vännen. Finns de ingen annan du kan ha i din närhet? Och känner du nån mer än han i den staden du skulle flytta till?
    elias är världens sötaste!!!
  • misssally

ojojoj, har sovit superdåligt de senaste två nätterna ( till igår) vilket resulterade i migrän under gårdagen... Tog en kort dag på jobbet och gick hem lunch för att sova lite, eftersom jag nu bara får äta alvedon mot migrän, vilket är lite som att äta zig-zag tablettaskar mot halsont ;)... Så jag sov mellan 12-19 och sen var jag vaken till 23, och gick och lade mig igen och sov till 07.00.... SKÖNT att äntligen få sova lite sammanhängande. :) Nu är det bara idag och i morgon kvar på jobbet, sen är det dags för lite ledighet.

Vi var på SpecMV idag för att se om fröken låg i säte eller inte, men som tur var så låg hon med huvudet ner, men var inte fixerad ännu (jag är i v36+4), men bm trodde hon skulle fixera sig närsomhelst, så det kändes skönt. Jag som inte varit på UL sedan v 18 blev helt förvånad av hur stor bebisen är nu mot förut, det gick ju inte att se knappt vad som var vad :) Skönt ändå att allting verkade vara bra!

Annars börjar jag som många av er andra, bli sjukt trött på det här, och vill bara att det ska vara slut...

• shadowstorm
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-29 10:53:41 följande:
    Ja orkar inte mera :(
    Får sova 2 Tim om nätterna!

Bebisens pappa vill inte träffa mig men ändå ska han vara med på förlossningen ? :s

Ja är helt slut psykiskt!
    Ont i magen konstant som går ut i ryggen och kramp i benen :(

Ska till en ny BM idag o prata med henne!
    Men fy jag lider verkligen med dig :( Kan du inte få sovdos så du får sova en natt iaf? Man kan ju bli inlagd på fl för sånt om man har riktigt jobbigt så man iaf får lite återhämtning. Det blev jag erbjuden med sonen när jag hade förvärkar hela nätterna...:/

Vad rädd om dig, och även om pappan tyvärr inte verkar vara den bästa så kommer du bli den bästa mamman åt ditt barn och du kommer finna styrkan i ditt barn. Lycka till önska man kunde göra mer för dig. *kramar*

Idag har jag varit till BM och vi skrev klart allt till förlossningen och hur mina önskemål och förväntningar ser ut. Så det känns bra :) Sen tacka jag för mig och sa att nu ska vi inte ses nå mer innan bebisen har kommit ;) HAHA....och hon höll med mig, men jag fick en tid den 13.de januari och skulle inte donnan kommit skulle hon göra en hinnsvepning haha på min begäran ;)
  • got2b

Jag hoppas ju på att min kräkfobi ska försvinna när jag får barn. Tänker att man vänjer kanske sig när bebis är liten och kräker hela tiden. Men vi får väl se.. Har förstått att det är ganska vanligt att kräkas under förlossningen. Har sluppit det under hela graviditeten och hoppas jag slipper sen med. Det är helt sjukt att man är rädd för en sån sak egentligen. Det är ju inte farligt direkt.. Men nåt ska man väl ha fobi för. Jag är inte rädd för ormar i alla fall :) alltid nåt.

• shadowstorm
    got2b skrev 2011-12-29 12:17:30 följande:
    Jag hoppas ju på att min kräkfobi ska försvinna när jag får barn. Tänker att man vänjer kanske sig när bebis är liten och kräker hela tiden. Men vi får väl se.. Har förstått att det är ganska vanligt att kräkas under förlossningen. Har sluppit det under hela graviditeten och hoppas jag slipper sen med. Det är helt sjukt att man är rädd för en sån sak egentligen. Det är ju inte farligt direkt.. Men nåt ska man väl ha fobi för. Jag är inte rädd för ormar i alla fall :) alltid nåt.
    Jag hade kräkfobi innan jag blev gravid med sonen...Nu bryr jag mig inte längre...man blir "van" klart det vände sig i magen första gångerna, men min tanke var mera..."har du fått upp allt älskling, så du mår bättre..." inte BLÄÄÄ det kom sen och då åkte kläderna in i tvättmaskinen sen på med nåt annat. :) Det löser sig ska du se :)
  • Haanky
    got2b skrev 2011-12-29 12:17:30 följande:
    jag är inte rädd för min bebis kräk då jag mest är rädd för smitta och magsjukan... och när det låter när nån spyr... bebisens är en helt annan sak mest som nån spottar ut lite mjölk... det luktar inte heller som riktigt...!! hehhe precis nått måste man väl va rädd för ;) hoppas bara att man inte för över fobin till sina barn!!!jag gör allt för att inte visa min rädsla...
  • mabuse

Gah! Jag blir galen på dessa symptom. Igår kändes det som att förlossningen var på gång, men idag är det helt lugnt, inte en sammandragning. Nu har istället slemproppen börjat komma i stora vita klumpar! Om man ändå visste vad det kan betyda...

Förlossningsbrevet är i alla fall klart, men än så länge har vi varken babyskydd eller blöjor. Blir väl att pallra sig ut i regnstormen idag och försöka införskaffa det sista och skynda på den där långa att-göra-innan-bebisen-kommer-listan.

Hur har ni det, är allt klart för bebisens ankomst?

• Velociped

Får ni andra också fruktansvärt många rabattkuponger på blöjor mm? Tror jag har fått minst 20st nu... :P

• roxylady
    Velociped skrev 2011-12-29 13:54:19 följande:
    Får ni andra också fruktansvärt många rabattkuponger på blöjor mm? Tror jag har fått minst 20st nu... :P
    Nä hur får du dem?