• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Cia80
    syntetica skrev 2011-12-28 15:19:17 följande:
    Ojoj tjejer! På måndag ska jag bli mamma och få träffa min prins!!
    Läkaren ville sätta igång mig då så jag behövde inte ens fråga.. :D

Åh vad spännande!! Stort lycka till!
  • syntetica
    Cia80 skrev 2011-12-28 15:21:30 följande:
    Åh vad spännande!! Stort lycka till!
    Jaa! Helt otroligt, har inte fattat det riktigt än! 
  • mabuse

Apropå amningsbh köpte jag en på twilfit idag. Det var mannen som släpade med mig efter ett nederlag på Lindex - de har ju bara upp till D!? Twilfit hade massor olika och stora storlekar! Hoppas min bygellösa 90E räcker när bebis kommer nu :) Superbekväm var den i alla fall, även om jag tycker att "bröstformen" blir väldigt ful utan bygel, men men... Twilfit var oväntat att rekommendera!

Har sedan jag vaknade halv nio i morse haft kraftiga täta sammandragningar och mensvärk, framför allt när jag står dock. Börjar lura på om det närmar sig eller ska det verkligen vara såhär i fyra veckor till? Har BF 27 januari. Huvudet är dessutom fixerat och lite oangenämare detaljer som slemmiga, sega flytningar och minst två toalettbesök om dagen har ockås infunnit sig. Jag som bara brukar få går varannan på sin höjd...

Någon i samma sits?

• mabuse
    syntetica skrev 2011-12-28 15:19:17 följande:
    Ojoj tjejer! På måndag ska jag bli mamma och få träffa min prins!!
    Läkaren ville sätta igång mig då så jag behövde inte ens fråga.. :D
    Grattis! Vad otroligt spännande!
  • Cia80
    syntetica skrev 2011-12-28 15:22:29 följande:
    Jaa! Helt otroligt, har inte fattat det riktigt än! 
    Jag kan säga att förra gången tog det ett bra tag för mig att inse att jag verkligen var mamma. Att det lilla knytet var mitt och inte nån som jag var barnvakt till
  • syntetica
    mabuse skrev 2011-12-28 15:26:30 följande:
    Grattis! Vad otroligt spännande!
    Tack :)
    Cia80 skrev 2011-12-28 15:26:51 följande:
    Jag kan säga att förra gången tog det ett bra tag för mig att inse att jag verkligen var mamma. Att det lilla knytet var mitt och inte nån som jag var barnvakt till
    Jag kan tänka mig att det blir en stor omställning, vi har dok en lång fram tid framför oss innan vi får komma hem sen. Eftersom vi kommer skickas till akademiska
  • PrickenoGrodan
    mabuse skrev 2011-12-28 15:25:50 följande:
    Apropå amningsbh köpte jag en på twilfit idag. Det var mannen som släpade med mig efter ett nederlag på Lindex - de har ju bara upp till D!? Twilfit hade massor olika och stora storlekar! Hoppas min bygellösa 90E räcker när bebis kommer nu :) Superbekväm var den i alla fall, även om jag tycker att "bröstformen" blir väldigt ful utan bygel, men men... Twilfit var oväntat att rekommendera!

Har sedan jag vaknade halv nio i morse haft kraftiga täta sammandragningar och mensvärk, framför allt när jag står dock. Börjar lura på om det närmar sig eller ska det verkligen vara såhär i fyra veckor till? Har BF 27 januari. Huvudet är dessutom fixerat och lite oangenämare detaljer som slemmiga, sega flytningar och minst två toalettbesök om dagen har ockås infunnit sig. Jag som bara brukar få går varannan på sin höjd...

Någon i samma sits?

Låter ju som om något är på g, men det verkar vara rätt lurigt med symtom. Hoppas du slipper 4 veckor till.

Ang. twilfit så tycker jag också att de har bra sortiment då jag behöver 70C eller 70D och det har aldrig hm, lindex eller kapphal.
  • PrickenoGrodan
    syntetica skrev 2011-12-28 15:29:10 följande:
    Tack :)
    Cia80 skrev 2011-12-28 15:26:51 följande:
    Jag kan tänka mig att det blir en stor omställning, vi har dok en lång fram tid framför oss innan vi får komma hem sen. Eftersom vi kommer skickas till akademiska

Lycka till! Var det er bebis som hade problem med njuren?
  • syntetica
    PrickenoGrodan skrev 2011-12-28 15:37:37 följande:
    Lycka till! Var det er bebis som hade problem med njuren?
    Precis kraftigt vidgade njurbäcken
  • mabuse
    PrickenoGrodan skrev 2011-12-28 15:36:23 följande:
    Låter ju som om något är på g, men det verkar vara rätt lurigt med symtom. Hoppas du slipper 4 veckor till.

Ang. twilfit så tycker jag också att de har bra sortiment då jag behöver 70C eller 70D och det har aldrig hm, lindex eller kapphal.
    Ja, usch för allt lur. Hade varit så mycket lättare om man visste att det bara var förberedelser, det är så jobbigt att gå och småhoppas och bli besviken hela tiden...

Ska hur som helst skriva förlossningsbrev och packlista till förlossningen nu, så att jag inte behöver vara stressad över det...