• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Jämthund

Va trött jag blir på mig själv. Somnade i soffan innan.. Inte mitt på dagen utan mellan 19.00 och 20.30. Värdelöst för tusan. Är inte det minsta trött. Skall upp hyggligt imorgon oxå. Måste ha morgonmys innan det är dags att bege sig till familjerätten. Vi skall hämta våran vagn oxå. Skall bli så spännande:)

• Cia80

Nu ikväll får jag "värkar" som framförallt går ut i svanken. Väldigt oregelbundet men lite ont gör de allt. Men sånt här kan man ju få dras med i flera veckor...

• syntetica
    bebismys2011 skrev 2011-12-28 17:59:58 följande:
    Åh, lycka till! Skönt att veta när det är dags :) vilken vecka är du i då? varför vill dom sätta igång dig?
    Jag kommer vara i v 38+1 då :)
    För lillen har njurproblem  
  • syntetica
    Jamirl skrev 2011-12-28 18:30:26 följande:

Cia80:

Grattis!Jag verkar oxå kunna få igångsättning då, va inte alls något problem, kunde nästan fått det idag men väntar. Har du havandeskapsförgiftning?

Nej lillen har njurproblem så dom vill inte att jag ska gå över tiden
  • missable

syntetica: hur känns det med igångsättningen?? Snittas du eller ska du föda vaginalt? Jag hade varit super nervös dan innan, men samtidigt lättad att lillen får hjälp! Vad är de läkarna kommer göra med ert lilla hjärta?

• Noras

Natten från helvetet (igen) är nyss avklarad. Tittade på klockan sista gången halv 5, då hade jag inte sovit överhuvudtaget ännu på grund av mina smärtor. Lyckades äntligen slumra till, men uppstigning halv 6. Är nu så totalt trött och slut så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Har dessutom ont i halsen och svårigheter med att andas. Satt hela kvällen igår med hjärtklappning och andnöd. Kändes som om jag inte fick tillräckligt med luft, fick dra djupa andetag genom munnen emellanåt för att "överleva". Åtminstone kändes det så. Nu tar det jätteont baktilll på ryggen, där lungorna sitter, då jag andas. Början till lunginflammation eller bara vanlig influenssa? Ska till läkaren idag för en vanlig graviditetskoll, ska då ta upp hjärtklappningen och lungorna med henne tänkte jag.
    Usch å tvi! Jag börjar vara så psykiskt slut på grund av det här så det känns som jag ska krascha när som helst. Orkar inte längre...

• bebismys2011
    Noras skrev 2011-12-29 06:05:17 följande:
    Natten från helvetet (igen) är nyss avklarad. Tittade på klockan sista gången halv 5, då hade jag inte sovit överhuvudtaget ännu på grund av mina smärtor. Lyckades äntligen slumra till, men uppstigning halv 6. Är nu så totalt trött och slut så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Har dessutom ont i halsen och svårigheter med att andas. Satt hela kvällen igår med hjärtklappning och andnöd. Kändes som om jag inte fick tillräckligt med luft, fick dra djupa andetag genom munnen emellanåt för att "överleva". Åtminstone kändes det så. Nu tar det jätteont baktilll på ryggen, där lungorna sitter, då jag andas. Början till lunginflammation eller bara vanlig influenssa? Ska till läkaren idag för en vanlig graviditetskoll, ska då ta upp hjärtklappningen och lungorna med henne tänkte jag.
    Usch å tvi! Jag börjar vara så psykiskt slut på grund av det här så det känns som jag ska krascha när som helst. Orkar inte längre...

Låter fruktansvärt! Sök akut om det förvärras innan du ska till läkaren. Risk för propp i lungan vilket orsakar smärta och andnöd och i allvarliga fall hjärtpåverkan! :( Hoppas det inte är det du drabbats av! Krya på dig!
  • Västeråsmamman

Stackars dig Noras. Hoppas att du snart är frisk igen.

• Sapato

Missable: igångsättning är att man får sån där gel eller värkstimulerande dropp (finns säkert fler sätt) och inte kejsarsnitt men däremot kan även en igångsättning sluta med kejsarsnitt, så blev det för mig med sonen. Har inget att jämföra med men tyckte själv att det var sjukt jobbigt att bli igångsatt för värkarna blev så intensiva. Har även hört att de blir så

Noras: Låter kanske knäppt men det skulle kunna vara halsbränna, för så där hade jag och sökte hjälp och då sa läkare det och jag skrattade lite och tänkte jaja. Köpte iallafall gaviskon och det hjälpte.