• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • fabler
    shadowstorm skrev 2012-01-01 20:26:14 följande:
    Japp :) jag tror jag blir hemskickad, jag räknar ju med det. jag åker ju själv. Tur det är nära med mina småvärkar kan det ju ändå bli små jobbigt köra bil men det går nog bra :)

Skönt också veta om det händer nåt eller om bebisen bara skojar med mig ;P
    jag vill också ha småvärkar... eller näää jag vill ha riktiga värkar så allt sker med buller och bång ! Min mamma har hela tiden sagt att hon tror bebisen kommer den 2a... idag när jag prata med henne så ändra hon sig till den 4e.... inte bra !
    elias är världens sötaste!!!
  • pernillis

min bebis rör sig alltid jättemycket. jag känner i stort sett alltid av henne och idag har hon varit extremt lugn. det rör sig men väääääldigt lite och jag börjar bli orolig. är i 38+0. vad tror ni?? 

• roxylady

Blir så fundersam.. står att jag är i 8e kalender månaden här inne på familjelivs gravidkalender. Jag har ju mindre än en månad kvar nu ju!! Fattar inte hur de räknar?

• Haanky
    pernillis skrev 2012-01-01 20:58:49 följande:
    min bebis rör sig alltid jättemycket. jag känner i stort sett alltid av henne och idag har hon varit extremt lugn. det rör sig men väääääldigt lite och jag börjar bli orolig. är i 38+0. vad tror ni?? 

min har me vart väldigt lugn idag.. men puffar man på magen får man iaf svar.. men annrs brukar den frivvilligt håla på.... lite osäker ja me...
  • Haanky

nu svarar den inte ens... ush nu blev ja orolig...... ger det en liten stund till.....

• roxylady
    pernillis skrev 2012-01-01 20:58:49 följande:
    Känner du dig orolig så ring alltid och rådfråga med fl! Det är bara du som kan känna. Min kan vara lugn någon dag också i alla fall förut. Men för att stilla en oro så kan det vara skönt att prata med någon där i alla fall!
  • Haanky

skulle ringa precis men då börjar bebis röra sig som vanligt... h*n låg nog å sov just då.. men ska hålla extra koll... busunge :)

• fabler

Min bebis har varit super lugn vissa dagar för att sen leva rövare dagen efter. Jätte orolig blev jag när de hade varit lugnt i nästan 1.5dygn men sen rörde hon en massa på sig.

elias är världens sötaste!!!
  • mabuse
    roxylady skrev 2012-01-01 20:59:17 följande:
    Blir så fundersam.. står att jag är i 8e kalender månaden här inne på familjelivs gravidkalender. Jag har ju mindre än en månad kvar nu ju!! Fattar inte hur de räknar?
    Tycker också den är konstig! 10:e lunarmånaden och bara 8:e kalendermånaden liksom. Jag räknar kalendermånad från bf-datum, alltså tycker jag att jag gick in i nionde månaden den 27 december (har bf 27 jan), och enligt många andra sidor är det så (till och med från senaste mens på vissa, men det tycker jag är lite väl tidigt -  skulle gått in i nionde kalendermånaden redan 20 december då). Som jag förstår det räknar familjeliv kalendermånad från och med befruktningsdatum, alltså ägglossning, så jag går inte in i 9:e kalendermånaden förrän 7 januari (hade ägglossning 7 maj). Mindre än tre veckor före bf! För sent tycker jag...

Hehe, min gravidjärna gillar att skriva långa omständliga inlägg Skrattande Hoppas du förstår vad jag menar...