• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Empa86

Nu börjar det här bli riktigt segt, att sova går bara inte. Just nu är det magen som krånglar! Den vill inte komma igång... Ska ut och ta en promenad så fort det börjar bli lite mer morgon... 

• Noras

Blev helt förvånad idag då jag vaknade. Har endast varit vaken 1 gång på hela natten! Klockan halv 4 vaknade jag av smärtan då jag skulle svänga på mig. Kämpade en stund med svängandet och sen slocknade jag igen. Vaknade nästa gång klockan 6 då väckarklockan ringde Förvånad Kommer inte ihåg när jag fick sova "en hel natt" senast! Men känner mig ändå rätt så trött, tror bristen på sömn har börjat hinna ifatt mig nu.

Hade också en väldigt lugn bebis igår hela dagen. Normalt så är det full fart i magen från morgon till kväll, för att sen sova en stund och börja igen klockan 2 på natten. Till och med BM säger varje gång jag är dit att det är en väldigt aktiv liten sak Skrattande Har väldiga problem emellanåt då hon ska lyssna på hjärtljud och känna hur den ligger. Men igår kände jag nästan aldrig av den. Enbart på kvällen då jag tittade lite tv, så kände jag att bebben sparkade 3-4 gånger, det var i princip allt. Hmm, ska man bli orolig?

Hur kan ni färdknäppa? Jag och min man har inte haft sex på evigheter, säkert 3 månader om inte mer Skäms Det är "mitt fel" eftersom jag har haft smärtor nu non-stop i flera månader. Men häromdagen skulle vi mysa lite, men det hela slutade med att vi fick avbryta. Jag njöt ingenting och dessutom så gjorde det ont i sl**an. Det kändes som om "den" inte hade rum, utan det bara tryckte och gjorde ont varje gång han förde den fram och tillbaka. Vet inte om jag "vågar" försöka någon fler gång. Kändes så surt att behöva göra honom besviken, han som verkligen har sett fram emot lite skoj Rynkar på näsan Visst, finns ju andra saker man kan göra, men det är inte samma sak varken för honom eller mig. Just nu känns det bara för mig att jag vill han ska hålla sig på avstånd. Kramas och pussas, visst, men annat... nej... Han säger ju att det inte gör något, att han förstår osv. men ändå känns det så j**ligt att inte kunna/inte vilja göra något.

• Pusselbiten86

Här är lusten jätte stor men inte lätt när man inte bor med den man älskar..
    Jag vet inte hur ja ska tolka något!

Har sovit hos M ( vi kallar han de ) i natt!
    Och ja gick o la mig tidigt för o kunna sova lite.. Han kom in till mig 1 ggr i timme, höll om mig, pussade mig på kinden o smekte mitt hår.

Sen runt 00 när han skulle lägga sig vaknar ja till men låtsas sover ändå.
    Då kryper han upp till mitt öra o viskar

" jag älskar dig " och ger mig en puss på kinden!

O nu bad han mig ringa o skulle köpa några saker med till han ( som ja får lämna efter jobb)
    Så ja ska sova där i natt med för jag ska på TUL imorgon!

Hur hade ni tagit detta?

F.ö så sitter jag på McD o äter frukost o har massa SD som går ut i ryggen o ett jäääkla tryck ner!
    Kroppen känns hel skum precis som något är påväg och hända!

• Moniqe1979
    pernillis skrev 2012-01-01 23:16:40 följande:
    Får jag fråga, vad är skillnaden på en sammandragning och en förvärk? Min mage blir stenhård ibland och det är ju en sammandragning men exakt hur känns en förvärk? Ibland drar det lite i ljumskarna under en sammandragning, är det en förvärk?
    för min del skiljer jag dem genom att de jag kallar "sammandragningar" det gör bara magen HÅRD och känns till och med nästan som den lyfts uppåt. lite obehagligt men ej smärtsamt. sen har jag "förvärkar" dem känns mer "onda" och trycker verkligen altihopa NEDÅT...
  • Moniqe1979
    Noras skrev 2012-01-02 06:39:36 följande:
    Hur kan ni färdknäppa? Jag och min man har inte haft sex på evigheter, säkert 3 månader om inte mer Skäms Det är "mitt fel" eftersom jag har haft smärtor nu non-stop i flera månader. Men häromdagen skulle vi mysa lite, men det hela slutade med att vi fick avbryta. Jag njöt ingenting och dessutom så gjorde det ont i sl**an. Det kändes som om "den" inte hade rum, utan det bara tryckte och gjorde ont varje gång han förde den fram och tillbaka. Vet inte om jag "vågar" försöka någon fler gång. Kändes så surt att behöva göra honom besviken, han som verkligen har sett fram emot lite skoj Rynkar på näsan Visst, finns ju andra saker man kan göra, men det är inte samma sak varken för honom eller mig. Just nu känns det bara för mig att jag vill han ska hålla sig på avstånd. Kramas och pussas, visst, men annat... nej... Han säger ju att det inte gör något, att han förstår osv. men ändå känns det så j**ligt att inte kunna/inte vilja göra något.
    Här är oxå färdknäppar och penetrerande sex helt uteslutet sedan länge, inte för att lusten inte finns utan för att jag har så sjukt ont i hela beclken partiet både i muskler fogar och även innuti så att säga. frustrerande men vad skall man göra. tack och lov så har maken varit nästan VÄL förstående och inte gjort några närmanden, nästan så man känner sig besviken på den saken istället för att uppskatta det om ni förstår vad jag menar typ hallå VILL du inte ens, men var likadant när vi väntade sonen så vi är vana... det får komma tillbaka sen när man läkt igen...
  • Moniqe1979
    Pusselbiten86 skrev 2012-01-02 07:57:58 följande:
    Här är lusten jätte stor men inte lätt när man inte bor med den man älskar..
    Jag vet inte hur ja ska tolka något!

Har sovit hos M ( vi kallar han de ) i natt!
    Och ja gick o la mig tidigt för o kunna sova lite.. Han kom in till mig 1 ggr i timme, höll om mig, pussade mig på kinden o smekte mitt hår.

Sen runt 00 när han skulle lägga sig vaknar ja till men låtsas sover ändå.
    Då kryper han upp till mitt öra o viskar

" jag älskar dig " och ger mig en puss på kinden!

O nu bad han mig ringa o skulle köpa några saker med till han ( som ja får lämna efter jobb)
    Så ja ska sova där i natt med för jag ska på TUL imorgon!

Hur hade ni tagit detta?

F.ö så sitter jag på McD o äter frukost o har massa SD som går ut i ryggen o ett jäääkla tryck ner!
    Kroppen känns hel skum precis som något är påväg och hända!
    Nu har vi ju bara korta berättelser om turerna er imellan att ta hänsyn till men låter ju helt klart som HAN inte riktigt vet vad han vill, rampfeber inför att bli pappa kanske?
  • Haanky
    Pusselbiten86 skrev 2012-01-02 08:24:44 följande:
    Jag tolkar ju med det så.. Så de enda ja kan göra är väl att vänta...

Hoppas att det löser sig och att erat bråk fört er närmre :)
  • Haanky

Magknip.. :( vill hellre ha mensvärk.. Har lite svårt för att göra nr2 då det gör så ont så får väl ta till hjälpmedel idag så man får ut skiten ;) haha ursäkta infot

• Pusselbiten86

Detta är ju 4 e barnet för han med!
    MEN 12 år sedan han hade ett spädbarn!

Jag vet ju vad jag vill men denna väntan är olidlig :)
    Kan bara vänta..

En bit av slemmis kom nu!
    Om den är brun/orange/ gul.. Haha