• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • fair

Min sambo har ju varit så himla "emot" att få en decemberbebis så jag har tagit det jättelugnt sista veckorna. Men nu är vi ju på 2012 och januari så idag har jag dammsugit och plockat massor och ikväll hade vi sex (dock har vi haft det regelbundet hela graviditeten), får väl se om det retat nåt. Vet att bebis kommer då hon är redo men det hade ju inte varit fel om hon kom lite tidigare som storasyster gjorde.

• Jämthund

Sådär gör min bebis oxå. Sen jag kände av bebisen allra första gången så har den haft ett liknande mönster. Ganska så exakt var tredje dag rör sig bebis mer än dem andra två dagarna. Idag är en sådandär livlig dag vilket är jättemysigt. Dricker lite hallonbladsthe här nu, väntar hem sambon om någon timme här så kan hoppas på färdknäpp. Förmodligen får han nog jobba över så det är väl lika bra att vänta in morgondagen istället. Misstycker om min sambos arbete. Man kan aldrig och då menar jag aldrig planera någonting med honom. Han får ofta jobba övertid. Jätteroligt eller inte..

• Endo86
    mabuse skrev 2012-01-01 19:29:53 följande:
    Jag var på förlossningen imorse och halva tappen var borta och som jag förstod var det 1 cm öppet (vet om man egentligen kan säga öppet innan tappen är utplånad?). Har också mycket ont i nedre delen av magen, som mensvärk och tryck och så, men inga värkar som jag uppfattar det, så det verkar som vi har det ganska lika. Men barnmorskan sa till mig att det inte behöver betyda att något är på gång och på det jag googlat fram verkar det stämma. Det är bara att vänta och se helt enkelt! Snart snart är våra bebisar här!

Helt underbar video shadowstorm! 
    Aha.. jag frågade oxå om detta betydde att det var på G och BM sa - Ja det e det absolut, det kan avta dock för att sätta igång igen om 2-3 dagar. Jag tror iallafall inte att du kommer gå tiden ut.

Sen är ju frågan vad man ska tro själv.. känner ju att något inte e som det brukar om man säger så¨.. :) Jaaa snart e dom här de små liven... Och Lycka Till!!
  • mabuse
    Endo86 skrev 2012-01-01 21:44:11 följande:
    Aha.. jag frågade oxå om detta betydde att det var på G och BM sa - Ja det e det absolut, det kan avta dock för att sätta igång igen om 2-3 dagar. Jag tror iallafall inte att du kommer gå tiden ut.

Sen är ju frågan vad man ska tro själv.. känner ju att något inte e som det brukar om man säger så¨.. :) Jaaa snart e dom här de små liven... Och Lycka Till!!
    Hm, intressant. Ja, vi får se vad som händer. Lycka till du också!
  • roxylady
    mabuse skrev 2012-01-01 21:25:39 följande:
    Tycker också den är konstig! 10:e lunarmånaden och bara 8:e kalendermånaden liksom. Jag räknar kalendermånad från bf-datum, alltså tycker jag att jag gick in i nionde månaden den 27 december (har bf 27 jan), och enligt många andra sidor är det så (till och med från senaste mens på vissa, men det tycker jag är lite väl tidigt -  skulle gått in i nionde kalendermånaden redan 20 december då). Som jag förstår det räknar familjeliv kalendermånad från och med befruktningsdatum, alltså ägglossning, så jag går inte in i 9:e kalendermånaden förrän 7 januari (hade ägglossning 7 maj). Mindre än tre veckor före bf! För sent tycker jag...

Hehe, min gravidjärna gillar att skriva långa omständliga inlägg Skrattande Hoppas du förstår vad jag menar...
    Ja visst är det konstigt? Står exakt samma sak på min också. Har samma BF-datum som dig
    Men jag räknar i alla fall mig själv som att jag är i nione månaden ändå.. det är ju trots allt mindre än en månad kvar så Har du några känningar ännu? Här är det helt lugnt. Inget tecken på nånting.

Haha klart jag förstår! Har ju också en gravidhjärna
  • shadowstorm

Falskt alarm.... =(((( fast slemmis har ju gått iaf så nåt för jag ju glädja mig över. Och lilla bebisen har inte fixerat sig heller och låg rätt högt skiitunge ;P

Så det är förvärkar och hemskheter denna gång  också :(((

• fabler
    shadowstorm skrev 2012-01-01 22:14:16 följande:
    Falskt alarm.... =(((( fast slemmis har ju gått iaf så nåt för jag ju glädja mig över. Och lilla bebisen har inte fixerat sig heller och låg rätt högt skiitunge ;P

Så det är förvärkar och hemskheter denna gång  också :(((
    attans.

Själv har jag en jäkla tryck neråt just nu men inga värkar.... men men bäst att man går och sover så man orkar med en förlossning när den väl sätter igång om de så blir snart eller om nån vecka.
    elias är världens sötaste!!!
  • fair

Jag har faktiskt lite förvärkar (värkar?!) nu. De gör ont men är klart uthärdliga. Laddade ner appen värktimer och som det är nu har det kommit 6st på ca 20min och dem är ca 1 min långa.... Undrar om jag borde ringa in?

• partouze
    fair skrev 2012-01-01 22:50:21 följande:
    Jag har faktiskt lite förvärkar (värkar?!) nu. De gör ont men är klart uthärdliga. Laddade ner appen värktimer och som det är nu har det kommit 6st på ca 20min och dem är ca 1 min långa.... Undrar om jag borde ringa in?
    Så had eja också förut under en timme men hade värkar var 3e minut. När ja skulle ringa slutade de :(
    BF 12/1-2012 <3
  • Haanky

Ring in och hör... Så kan de förbereda sig på att ni kommer in inom snart tid iaf :)