• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady

Packade endel av BB väskan idag men kunde inte packa allt i med att jag använder en hel del just nu... så känns om endel saker kommer åka ned sist. Men hur stora väskor har ni? Vi måste ha två väskor.. en med bebis kläder i och en med våra om man ska få med allt som står som tips i listan..

• fair

Tror jag avvaktar en liten stund till innan jag ringer. Så det fått gå en timme åtminstone. Slemproppen verkar hålla på att släppa också, har små, små vita klumpar på papperet när jag torkar mig.

• pernillis

Får jag fråga, vad är skillnaden på en sammandragning och en förvärk? Min mage blir stenhård ibland och det är ju en sammandragning men exakt hur känns en förvärk? Ibland drar det lite i ljumskarna under en sammandragning, är det en förvärk?

• Skåne85

Ett tråkigt svar till dig pernillis.... Du märker när det är värkar!
    Svårt o så olika hur de känns men jag lovar du märker skillnaden, de gör mer ont liksom

• shadowstorm
    pernillis skrev 2012-01-01 23:16:40 följande:
    Får jag fråga, vad är skillnaden på en sammandragning och en förvärk? Min mage blir stenhård ibland och det är ju en sammandragning men exakt hur känns en förvärk? Ibland drar det lite i ljumskarna under en sammandragning, är det en förvärk?
    En förvärk KÄNNS!! Och VÄRKAR känns ÄÄÄÄÄÄNUU mer ;) Fast förvärkar kan vara mycket luriga för de kan bli riktigt starka nu emot slutet. Fråga mig jag var nästan tvärsäker det var värkar idag men icke det var förvärkar ;P Fast förvärkar kan vara bra också för de kan påskynda och hjälpa bebisen komma ner längre :)
  • shadowstorm

Nu blir det snart sova lite men först ska mannen få stå till tjänstgöring hahahaha ;P Tyvärr är det inget jag njuter av men jag är less på vara gravid nu ;P

• fair

Jag borde också sova men känner att jag vill hålla koll på vart detta tar vägen. Fl tyckte jag skulle ta Alvedon och duscha varmt. Kände inte alls för nåt av dem. Vill inte ta smärtstillande förrän jag vet om det är på riktigt eller inte!

• Serendipitet

Varnar för gnälligt inlägg!!!!
    Kan inte sova alls.. Mensvärk och ont i ryggen sedan jag gick och la mig vid 22.00, har varit vän med vetekudden sedan dess. Tog två panodil för två timmar sedan som inte hjälpt. Frustrerande för det har inte blivit värre utan håller sig på samma nivå. Så det är väll falsk larm igen :S Ätit en banan iallafall.

När fan vet man att det är på riktigt? Är just nu bara ledsen och frustrerad över att smärtan inte går över så att jag kan sova. Sambon ska jobba i morgon och jag ska umgås med en aktiv dotter.  

• Spears

Kan inte heller sova, magen är sååå spänd så det är så obekvämt att ligga ner, jobbigt! 14 daagar kvar nu!! imorrn blir det nog prommis, städa mmm så kanske han kommer lite tidigare :)